• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP + pads om mee te beginnen

dionio

Detailing rookie
26 jan 2009
59
0
De vraag is al vaker gesteld maar toch wil ik even nog wat vragen ( ben al 2 dagen aan het lezen, maar kom het niet tegen )
Ik wil binnenkort een DAP gaan aanschaffen met daarbij de benodigdheden.
het volgende moet het worden:
1 x DAP 500
1 x LC 5.5 Oranje ( SSR2.5 )
2 x LC 5.5 White ( 1 voor SSR1 en 1 voor SSR2.5 )
1 x LC 5.5 Black ( PB Blackhole )
1 x SSR 2.5

SSR1 en Blackhole heb ik al.

Op mijn Audi A3 '99 wil ik beginnen met DAP + SSR1 + White als test . Indien dit niet voldoende is SSR2.5 + White en daarna SSR2.5 + Oranje. Al ik de laatste optie gebruik en vervolgens afwerk met SSR1 + White is dit dan voldoende of moet ik nog lichter afwerken ( light green )? Daarna nog een Ford Fiesta 2002, Mercedes C 2003, BMW 3 2002 en een VW Polo 2002 ( allemaal blauw, groen en zwart, donker dus )

Ik wil niet meteen 10 pads aan gaan schaffen ( dus zal tussentijds moeten uitspoelen ). Kan ik hier mee vooruit?
 
Voor de auto die nog nooit gedaan is zou moet je bijna zeker voor oranje en SSR2.5 moeten gaan.
 
Heb ene keer met een oranje pad de Megane bewerkt met als resultaat dat er extra swirls gecreëerd werden. Zal wel weer geval per geval zijn zekerst.
 
Renault is geen VAG lak ;) Renault heb ik swirlvrij gekregen met polishing pad en M83 en polishing M80 (wit+ssr2.5 en wit+ssr2)
 
Ik ga er dus vanuit dat ik het volgende ga doen ( uiteraard na de testspot ( waar kan ik dit het beste doen ) ).
- SSR 2.5 + Oranje
- SSR1 + White

Moet ik dan dus hierna nog met SSR1 + Light Green aan de slag?

NB. Overigens bedankt voor de enorm snelle reacties.
 
Na SSR1 en wit moet voldoende zijn om te eindigen. Gewoon een stuk motorkap proberen, dan kan je goed zien wat het effect is.
 
Ok bedankt. Ik denk dat ik genoeg informatie heb. Over 2 weken ben ik jarig. Dus dan van het cadeaugeld maar dit aanschaffen. Helaas ( financieel gezien ) heb ik het virus te pakken en wat begon als, "even een goed alternatief voor de turtle" voor een paar tientjes is het uitgegroeid tot een hobby ( geen paar tientjes ). Maar ik heb er plezier in en daar gaat het om.
Moet toch maar een kleine vergoeding gaan vragen voor het detaillen van de auto van familie en vrienden aangezien het nu wel professioneel wordt :grinning: .
 
Dus je ondervind de hardheid van je lak dus alleen door het te testen.

Zal de Benz van me schoonpa maar starten met 2.5 en een witte pad voor ik met de oranje schade aanricht :roll
Zijn swirls zijn echt8-()) 8-()) zal daar zeker foto's van trekken en 50/50 mee doen.
 
Jeroen zei:
Volkswagen Audi Group :roll

(moet ik dat nu als Italiaan vertellen ? )

Bijna. :-" Officieel is VAG de afkorting voor Volkswagen Automotive Group maar vooral Audi rijders denken hier toch anders over :ja
 
Iedereen weet dat je met de DAP ook sealant/wax kunt opzetten, maar met welke pad kun je die die nu het best uitpoetsen/opblinken ? :weetniet
Opzetten lijkt me met lc red of zwart.
 
Het aanbrengen doe je met een pad zonder cutting, dat is dan de zwarte, rode of blauwe.
Uitpoetsen doe je met de hand, eventueel kun je een Ultimate Bonnet gebruiken van Meguiar´s (https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Ultimate_Bonnet_6,5_inch_M9920_100889) dit is een MF hoes voor over een 6,5 inch pad, en daarmee kun je de wax uitpoetsen. Maar er gaat niets boven handmatig uitpoetsen met een lekker zachte MF doek zoals de fantastic fur van Dodo :heart_eyes: