• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 besteld en ontvangen!

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Beste forumleden,

Gisteren om 1500 uur de knoop doorgehakt. Na veel wikken en wegen (het zoeken naar de aankoopbevestiging...) heb k een DAP500 beginnersset met poorboys producten en pads besteld. Dit mede naar aanleiding van de vele positieve berichten en aanbevelingen op dit forum. Ik vond het altijd al leuk om mijn focus wagon in de was te zetten en sinds ik daar wat betere producten voor heb aangeschaft was het positieve effect op mijn auto goed te merken.

Alleen ik had nooit zo'n zin om de auto te ontdoen van krasjes en swirls omdat dat met de hand een bijna onmogelijke taak is die veel tijd in beslag neemt en dat heb ik dus niet. En dat is toch een onontbeerlijke stap in het verkrijgen van een goed eindresultaat.

Wat mij over de streep trok was het feit dat de standtijd van de sealant (NTX paste en M16 en collinite915) en wax bij mij hooguit 2 maanden is terwijl het effect van dit soort producten wel tot 6 maanden zou moeten zijn. Een aantal forumleden voreg dan ook terecht weke voorbereiding ik heb voor het aanbregen van de beschermlaag. Nu naast goed wassen en afnemen dus niks.En dat is dus de zwakke schakel !!!! Na het wassen zit er nog wel degelijk een laag vuil op de auto en die moet er af. Anders breng je de sealant of wax aan op een laag vuil en dat geeft dus geen hechting op de lak. Het gevolg is dat de bescherlaag al snel verdwijnt. Kleien en cleanen is dus wat er na het wassen nog moet gebeuren.

Nu ben ik nog aan het beslissen over de voor bij beste klei en het bijbehorende schoonmaak/glijmiddel maar ik was er voor wat betreft het cleanen nu wel uit.

Dus zoals gezegd gisteren een DAP500 kit besteld. En De belofte van Canrclean dat voor 1600 besteld is de volgende dag in huis is weer waargemaakt.De set werd om een uur smiddags al uur goed verpakt thuisbezorgd!

Bij het openmaken van de doos was mijn zoon van 1 minstens even entousiast als ik en we hebben de DAP500 direkt in elkaar gezet en evenaangezet. WHOW dit is wel een verschil met een spons op mijn boormachine of mijn DA schuurmachine. Het apparaat ziet er degelijk en ergonomisch uit. De knoppen op de goede plaats en de D grip die ik er gelijk op heb gezet vind ik echt perfect. Ik vind dat wel een van de nuttigste toevoegingen aan dit apparaat in vergelijking met versie 1. De velco backinplate erop gezet en gelijk even aan gezet. Direct valt op hoe stil het apparaat is en dat er bijzonder weinig vibratie is en de snelheid is goed in te stellen. De bijgeleverde pads zien er prima uit en je merkt echt het verschil in hardheid tusen de oranje, witten en de zachtere zwarte en blauwe.

Helaas moet ik vandaag aan mijn scriptie werken anders was ik gelijk van start gegaan.

Dus over een week of wat als ik de tijd heb ga ik er eens mee aan de slag. Ik zal wat voor en na foto's maken. Mijn focus heeft op de zijpanelen wat kleine krasjes die altijd maar kortdurend verdwijnen na het in de was zetten en die ga ik eens goed aanpakken. En de motorkap en het dak kan ik nu ook eens goed doen. Op het dak zitten een paar plekken waar eens bladeren hebben liggen rotten en je ziet daar gewoon dat de lak weggeëtst is. Dat blijf je altijd zien en ik hoop dat dit wat beter met de DAP500 is aan te pakken.

Nu zal ik de volgende keer nog als sealant NXT wax paste gebruiken van meguiar's maar deze is bijna op dus ik ben al aan he broeden op een goede opvolger. Ik denk dat dit de Wolfgang sealant gaat worden want de berichten hierover zijn zeer goed. De M16 en de Collinite blijven als tweede laag want anders wordt het wel een beetje veel. En ik moet natuurlijk nog een klei set kopen. als jullie daar een advies voor hebben dan graag. Ik heb dus een Ford Focus en mijn ervaring is dat de lak zacht is dus de klei moet goed reinigen maar geen schade toebrengen. Hoe krijgen julie met die pads de was eigenlijk uit het blik? dat lijkt mij best lestig. Of is daar een handig struc voor? Wellicht voortaan een vloeibare sealant?

Dus dit wordt vervolgd.

Rest mij nog de complimenten aan carclean voor het samenstellen van zo'n prima set en de snelle bezorging.

Groeten GdV42

Tof dat het je zo beviel :ja

Let wel op dat al sje de wolfgang sealer gaat gebruiken dat de auto 12 uur binnen moet kunnen staan, i.v.m de kuur tijd en dat er geen ochtend douw/regen/nattigheid mag aan komen.

Succes met je scriptie

Hoi Thabrid,

Mmm dat is lastig ik heb geen carport of garage. wellicht is een autohoes een optie? Als de uithardingstijd zo lang is betekend dat waarschijnlijk ook dat het toppen met bijvoorbeelt M16 of Collinite pas na die 12 uur kan? Of dat je na een dagje of twee de auto lichtjes wast en in de M16 of collinete zet.

Nu weer lekker verder met de theoretische achtergronden van de Informatie Beveiliging...........

Groeten Gdv42

inderdaad.. 12 uur mag de auto niet nat worden, mag je hem niet aanraken.. helemaal niets..

maar in die tijd. doe je gewoon interieur:-"

Hi Aron,

Is deze lange uithardingstijd (ik noem het geen curen want volgens mij wordt daar in het algemeen de tijd tussen aanbrengen en uitpoetsen mee bedoeld) alleen bij de Wolfgang sealant noodzakelijk? of is dat ook zo bij NXT wax paste van Meguiar's en andere sealants het geval. Ik top namelijk altijd na het uitpoetsen van de NXT wax met M16 en tegenwoordig met Collinte 915.

Ik kan eigenlijk niet wachten om met die DAP500 aan de slag te gaan.

Ik wil namelijk ook eens de voorruit eens pollijsten met Poorboys ssr 2.5 en een witte pad om hem echt helemaal te cleanen. Ik heb namelijk gemerkt dat als ik tegenwoordig Rain-X aanbreng het lang niet zo goed lijkt te werken als de eerste keer dat ik het aanbracht. Mijn gedachte is dat er resten RainX achterblijven en dat een nieuwe laag rain x daar minder goed op hecht. Het is mijns inziens dan ook hierom dat die merken ook allemaal een glas pollijstmiddel verkopen. On de restanten RainX eraf te halen, zodat de nieuwe laag weer goed (chemisch) kan binden aan het glas. Dat polleisten is handmatig een hell of an job en dat vind ik dus ook weer iets waar die DAP500 en SSR2,5 goed van pas kunnen komen. Ik heb een topic gelezen van een forumlid die zijn voorruit eindelijk helemaal schoon kreeg (zat restant op van een verkoop ticker op die je zag bij condensvoorming).

Ik heb de gebruiksaanwijzing ook nog even gelezen en ik vind de uitleg over hoe het pollijstmiddel aan te brengen en in een schaakbordpatroon in te werken ook zeer duidelijk. Heb er op het forum ook al over gelezen en vraag mij eigenlijk nog alleen af hoeveel druk je bij het bewerken uit moet oefenen. Bij de foto's van zo'n dagje cursus DA polishen bij carclean zie je dat ze best veel druk uitoefenen. Maar is dat ook echt nodig?

Bedankt voor jullie reacties,
GdV

Dat 'harden' voordat een andere laag opgebracht kan worden zie je wel meer, maar dat er geen vocht bij mag de eerste ## uur is wel typisch voor de Wolfgang.