• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 Dual Action Polijstmachine - 220 volt nu op voorraad en te bestellen!

Pakketje ook binnen! :party:

Ziet er erg goed uit en enorm trillingsarm! Dat had ik niet verwacht. Vind wel dat ie een rare tik maakt door speling of het contragewicht? Dus machine zelf hoor je bijna niet (hoge toon) maar wel iets metaligs. Iemand?
 
Gisteren mijn Dapje ook binnen gekregen, netjes verpakt en met setje extra koolborstels!.
Inclusief het extra pakket (binnen de 100 besteld) als ik nu alles zo bekijk ben ik zeer tevreden!.
Great value for money :)^
Jullie steken er echt veel tijd en moeite in, bedankt carclean en bedankt nicknameless voor de introductie van deze site!
 
Mooie verrassing toen ik vanavond thuis kwam. Daar lag 'ie mooi te wachten onder de kerstboom......mijn eigen DAP-je :heart_eyes:

Nu nog uitvogel hoe en wat en dan beginnen.

Eerste vraagje van deze poetsmachine-leek;

Kun je op de DAP ook bijv diepe velgen polishen? Bedoel de 22.5" AlCOA velgen op mijn vrachtwagen
Neem aan dat dit met een kleinere backing-plate gaat, maar welke maat, welke pad en eventueel welke polish.

Qua polish heb ik al;

Belgom ALU
ALcoa ALpolish
Unipol
MEG All Metal Polish
Mothers Mag & Alu polish
 
Afgelopen vrijdag is ook mijn (sinterklaas)pretpakket binnengekomen! Bedankt voor de snelle verzending en service! :)^
 
JPeG zei:
Kun je op de DAP ook bijv diepe velgen polishen? Bedoel de 22.5" AlCOA velgen op mijn vrachtwagen

Denk dat je daar met de een powerball of Uni Ball beter bij kan komen.
Heb de mini powerball besteld voor mijn uitlaat.
maar op voorbeeld staat ook wel de groto dat ze met een velg aan het polijsten zijn.

Powerball filmpie
 
vandaag even met de dap gespeeld op de keukenkastjes :) handig zo'n hoogglans keuken:-"
Merk eigenlijk alleen dat mijn backingplate een opwaartse slag heeft... hij is dus niet helemaal 100% recht.
Kan dit kwaad?
 
de backingplate lijkt niet recht op de as te zitten, waardoor hij dus als je hem horizontaal houd een hoogteslag maakt.
Het is niet veel maar het lijk mij dat dit meer druk veroorzaakt op een bepaald gedeelte.
 
Het ligt eraan hoeveel die slag is, kom er voor de zekerheid mee terug. Plates kunnen altijd een kleine afwijking hebben, maar mag niet te groot zijn.
 
Ik heb mijn dap500 sinds gisteren ook binnen! Mooi apparaat alleen lijkt hij bij mij ook niet recht op zn as te zitten. Precies wat madtraxx ook zegt..
Ook maakt de dap erg veel herrie al weet ik niet of dat hoort (normaal niveau is).
 
wokkelz zei:
Ik heb mijn dap500 sinds gisteren ook binnen! Mooi apparaat alleen lijkt hij bij mij ook niet recht op zn as te zitten. Precies wat madtraxx ook zegt..
Ook maakt de dap erg veel herrie al weet ik niet of dat hoort (normaal niveau is).

Kom maar even langs met de machine. Geluid maakt hij zowieso, en een bepaalde afwijking in de steunplaat kan altijd voorkomen. Bij Madtraxx was het alleen teveel (waarschijnlijk in de fabriek een tikje gehad).

100% strak blijft moeilijk, omdat het schroefdraad in schuimkunststof gezet moet worden.
 
Klopt en hoewel de DAP500 ook om zijn eigen as draait is dat niet de primaire beweging (en maar max 600 toeren, waar een rotary enkel roteert tussen de 600 en 2200 toeren).