• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP900 en verder??

Daniel_tdi

Detailing rookie
24 jul 2011
17
2
Ha mensen,

Ik wil dus samen met een maatje de starterskit met de DAP900 gaan aanschaffen voor onze passat's. Om de kosten een beetje te sparen gaan we het dus samen aanschaffen.

De volgende spullen heb ik zelf al;

* Meg. NXT shampoo met Meg. washmitt en natuurlijk volgens de 2 emmer methode
* Meg. Waternagnet
* Meg. Smooth Surface Clay Kit
* Meg. Stap 1 en 2
* Meg. NXT 2.0 wax
* Meg. Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
* Meg. diverse handpads en MF doeken.

* En van AutoGlym nog wat andere spullen, fastglass ed.

Nu heb ik afgelopen week met Carclean gebeld, ging super zeer vriendelijk en behulpzaam. Maar het onderstaande wilde wij mee gaan beginnen;

DAP900 starterskit met in de kit:

* Monello 6" Oranje pad
* Monello 6" Witte pad
* Monello 6" (licht) Groen

* Monello Raffini Mezzo polijstmiddel
* Monello Raffini Finale polijstmiddel


Alleen vraag ik me af wat hier nog evt bij moet qua spullen om een goed resultaat te boeken, we hebben allebei een vw passat 3bg in de kleur silver grijs ( licht). ( dus ook de hardere lakken toch)

Mijn eigen auto ziet er aardig 'goed' uit, wat lichte swirls alleen de auto van mijn maatje ziet er wat 'slechter' uit die heeft wat meer swirls en oppervlakkige krassen.

Ik zat er ook nog aan te denken om sowieso wat MF doeken erbij te halen ( kun je nooit genoeg van hebben denk ik) en zat er ook aan te denken om de Iron X Cleaner aan te schaffen, heb ook nog een set winterwielen (lichtmetaal) die er behoorlijk erg aan toe zijn.

Kortom een aardige lijst met vragen en ik hoop dat jullie me wat tips en adviezen willen geven qua aanschaf van de spullen, dan kunnen we volgende week ff langsgaan.

Alvast bedankt.

Gr Daniel :)^
 
Velgen:

Iron-X is geen velgreiniger! Koop een goede velgreiniger en gebruik daarna de Iron-X.

Doeken:

Zoals je zelf al zegt: kun je geen genoeg van hebben!

Pads en middelen:

Daar kom je een heel eind mee, zou nog geen extra pads aanschaffen.

Zou wel Inizio erbij bestellen, VAG lakken zijn echt hard.
 
Doorgaans zijn VW lakken knetterhard, maar dat is geen garantie dat jullie lakken ook hard zijn. Maar aan de Monello lijn heb je dan wel goede spullen.

Extraatjes:
- tape om de trims af te plakken voor het polijsten en het waxen (ter voorkoming van de witte uitslag op je trims)
- een goede lamp om je polijstwerk te controleren (eigenlijk onmisbaar, in mijn optiek: zonder lamp niet polijsten)
- trim detailer (bijvoorbeeld Trim restorer van Poorboys of iets gelijkwaardigs)
- velgenborstel?
- borsteltjes om de waxrestanen in naden en kieren te verwijderen
- engine cleaner
 
zoals paulus ook al zegt : monello inizio erbij bestellen , en als je het dan helemaal goed wil doen en op safe wil spelen : de gele pad erbij bestellen (vag lakken zijn over het algemeen knetterhard , het zou zonde wezen als je met mezzo op oranje niet het beoogde resulaat krijgt , en dan eerst moet wachten op je bestelling voordat je verder kunt werken )
 
Zou nog wachten met Inizio en een gele pad.Ga eerst maar lekker hier maar mee aan de gang en leer je DAP kennen ( mischien een clinic volgen of kijken of er een detailer in de buurt zit die jullie opweg wilt helpen ).

Maar zou zekers het lijstje van DKBM opvolgen.En zekers zorgen voor voldoende doeken;)
 
En wat adviseren jullie qua doeken dan, heb al aardig wat positieve verhalen gehoord over de koraaldoeken.

En nog even voor mijn beeldvorming, jullie gaan toch niet over de koplampen en achterlichten heen met de machine? Ik heb namelijk ook nog side marker lights in m'n voor en achter strips zitten.

Maar zal het lijstje gaan aanvullen met die van DKBM

Thnx tot zover:)^
 
Zelf heb ik de doeken van PBW , vindt dit fijne doeken.

Maar voo het vuilere werk gebruik ik de doeken van de W*bra.

Zelf ga ik vaak wel over de koplampen heen , vooral als het glas is , daar merk je weinig van.Ook over de kunstoflichtunits kan je gewoon gaan.
 
De meeste doeken die ik heb zijn ook van PBW, al zitten er ook andere merken tussen. de koraaldoeken zijn lekker zacht en gebruik ik meestal voor de Black Hole en het waxen. De gewone PBW doeken gebruiken ik voor tijdens het polijsten en kleien.

Ik ga met de de DAP (in mijn geval nog de oude DAP500) ook gewoon over de lichtunit heen, omdat die vlak liggen met de rest van de carrosserie. De zijknippers plak ik vaak wel even af.
 
Ik neem aan dat je het over de lichtunits hebt? Ik heb zelf een 2008 Corsa. Daarbij zijn alle lichtkappen van kunststof. En als ik een lichte combi op de DAP heb zitten, dan neem ik soms de lichtkappen ook even mee.

DSCN3847.jpg

DSCN3846.jpg


Soms plak ik de bovenrand van de unit achter even af om m'n pads te beschermen. Het plaatwerk loopt daar naar beneden en de unit staat daar tegenaan. de unit zelf heeft daar een scherpe rand.
 
Morgenvroeg naar carclean toe om spullen op te halen en dan hopen dat het zaterdag beetje droog weer is kunnen we gelijk aan de slag :D