• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dapper de dap BMW E36 320i

Steven010

Detailing trainee
19 jul 2009
16
47
ook maar even een projectje van mij plaatsen,
zoals de titel al aangeeft gaat het om een BMW E36 320i diamantzwart.
heb even geen totaal foto want die ben ik vergeten te maken.,^^

De gebruikte producten:
-Dap 500 (what else:-)^ )
-PB SSR 1 en 2.5
-Pad wit en oranje voor het polijsten en zwart voor de black hole

Ik ben dus van plan om de auto paneel voor paneel te bewerken, te beginnen met de kofferbak klep.

Voor alles bewerkingen:
DSC00367.webp

met ssr 1 op witte pad:
DSC00368.webp

DSC00369.webp

Toch zaten er nog enkelen imperfecties in de lak dus toen nog een pass met ssr 2.5 op oranje en daarna weer afgewerkt met ssr 1.
vergelijking link (deel dat bewerkt is) en rechts ( deel wat nog niet bewerkt is)
Rechts:
DSC00376.webp

Links:
DSC00375.webp

Toen de hele klep gedaan en nog black hole met een laagje natty's.
DSC00374.webp

DSC00385.webp

Zoals je ziet der verbetering is echt 110% alleen hier en daar nog wat "diepere" krasjes, maar die loop ik een anderen keer nog wel even na.

Tips en opbouwende kritiek is meer dan welkom! :-)^

Mooi resultaat!! Geeft me goede hoop! Ik moet de BMW nog gaan polijsten, en dat wordt mijn eerste ervaring met BMW-lak icm SSR-serie.. Voor de Seat heb ik al Monello besteld, schijnbaar iets beter voor VAG-lak.

Mijn advies is om voor de Bimmer ook Monello te gebruiken. Na het behandelen van mijn E46 (2004) behaalde ik met Poorboys weinig tot geen resultaat.

Is Poorboys niet juist iets milder dan Monello? Met de resultaten zoals hierboven zou ik natuurlijk al erg tevreden mee zijn...

Mooi resultaat tot zover.

Wel of geen resultaat is helemaal afhankelijk van de leeftijd van de lak. Op alle oudere lakken, houd daarvoor voor het gemak als stelregel alle BMW lakken voor 2000 aan, haal je met de SSR serie een prima resultaat!