• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAPpere Dinsdag: Dinsdag 8 december. 26% korting op de DAP500 V2!

Geld dit ook voor de foamed woolpad (het paarse schaap van de workshop), en de kleinere 4" pads?

Dacht trouwens dat de Foamed wool ook in 5,5" verkrijgbaar was, maar kon hem zo snel alleen maar in 4 of 6,5" vinden...

Die heb ik onlangs besteld: https://www.Carclean.com/product/Monello/Foamed_Wool_55_inch_Cutting_Pad_101648

In ieder geval een mooie actie! ;)

Voor de twijfelaars: kopen! Eenmaal aan de DAP snap je niet dat je ooit getwijfeld hebt.
Gelukkig heb ik hem al een tijdje, wil nu niet meer zonder :)

@Erik & Peettomaat,
doorgaans hebben VAG's harde lakken. Let wel: doorgaans, dus niet altijd. Dat is per type en kleur lak verschillend. Ik zou voor de Monello gaan. De Black Hole is vloeibaar en kun je du met de DAP aanbrengen (zwarte pad, stand 1-2). De Natty's kun je beter met de hand aanbrengen, daar de pad en de backing plate te groot zijn voor het potje. Bovendien is handwerk na al het gedap ook weer leuk als finishing touch ;)

mannen ,

bedankt voor de info tot zover maar is het in mijn geval ( nieuwe auto) al nodig om een polish te gebruiken ?

ik zie wel wat lichte swirls maar ben bang dat ik dat met gebruik van de dap en een polijstmiddel alleen maar erger maak .:(

ter info; de auto heb ik net voorzien van een laag Black Hole en daarna 2 lagen Natty"s P Wax .( met het handje ) wat ik niet gedaan heb en
misschien beter wel had kunnen doen is kleien.Dus ik heb de BH over de waxlaag van de fabriek/dealer aangebracht.

@peettomaat,
de DAP is absoluut idiot proof en zorgt niet voor schade (tenzij je hem op de auto laat vallen uiteraard). Met de juiste combo van pad en polijstmiddel krijg je de swirls mooi weg en wordt het alleen maar beter ipv lelijker. De polish gebruik j om de auto mooi de maken. Als jouw dealer - net als de mijne - zo vriendelijk is geweest de auto schoon af te leveren en hem daardoor even door de krasstraat heen de rijden, is de auto nog geen week oud en zitten de eerste swirls er al in. Het gebruik van polish staat los van de leeftijd van de auto, wel met de staat van de lak en de eisen die je er aan stelt

De Black Hole kan gewoon over een wax worden aangebracht, maar beter is het met een totaal propere lak te beginnen. Dus wassen, kleien, evt polijsten en dan beginnen met opbouwen (voeding, wax). Hier zijn al diverse topics over, dus lees die evt nog even door.

uuuh, ff denken...je auto wordt ouder, meer krassen / swirls etc >> dan wel nodig !
Aanschaffen, effies wachten ( anders helemaal zo zonde van je net gedane werk ),vooraf foto schieten, wassen, kleien, meest lichte vorm van polish + pad gebruiken en daarna BH en natty er weer op, achteraf foto schieten.
Foto's en ervaring delen ( en ik weet zeker dat je er geen spijt van gekregen hebt door toch naar mij geluisterd te hebben ;) )

oke , ik ben om. Dinsdag de dap bestellen.:jippie
Zo te horen/lezen is het raffini starters pakket voor mij wel een juiste keuze.

bedankt voor het meedenken:cool

peet

Bij mij stond deze aankoop al maanden gepland om te besteden voor m'n verjaardag.
Vind het al knap dat ik mezelf heb kunnen inhouden al die tijd...:auw
En nu is ie zelfs in de aanbieding op m'n verjaardag!!!
Gelijk maar ff ophalen dan de 8e!

YES geweldig! :jippie

Ik wilde vroeg in November eerst een 2dehandse Bosch PEX 400 excenter halen, maar op aangeven van de vrouw: wacht nou gewoon even tot december en je nieuwe salaris. Ik mokken.. wilde zo snel mogelijk al machinaal polijsten!!! ]-0

Ik was namelijk aan de slag geweest met ScratchX 2.0 en een Oranje hand pad: resultaat: zweet, tarzan armen en 70% van de swirls weg op mn motorkap. Geweldig!
Maar over alleen m'n dak (geen / weinig resultaat behaald) en de motorkap ben ik handmatig 2,5 uur bezig geweest met boenen. Dat dus nooit meer.

Super dus deze actie. :-)^ en ik ben ook blij dat ik heel soms naar m'n vrouw luister.. :love

Korte vraagjes:

Ik neem aan dat de korting niet geldig is voor de complete SSR of Raffini sets, maar alleen voor de individuele DAP en pads.

Ik zou graag deze polijstmiddelen willen aanschaffen:

Monello Inizio.
Monello Mezzo.
PB's SSR1.

Ik kies voor de SSR1 ipv. de Finale. Dit omdat ik las dat de SSR1 makkelijker in de zon te gebruiken is (ik heb helaas geen plek met beschutting). Is dit een gelijkwaardig alternatief? Wil eigenlijk ook door die reden de Mezzo en Inizzio vervangen door SSR 2.5 en 3, maar las dat de Monello's toch nog iets meer cut hebben voor bijv. Audi's.. (dan maar in de ochtend Dappen).

Hoe is het polijsten eigenlijk in koud weer? Voor mezelf staan de handschoenen al klaar, maar de polijstmiddelen reageren hopelijk net zo goed als bij 'normaal' weer?

Het gaat niet of je het wel of niet in de zon kan verwerken maar hoe warm de lak is, zolang deze niet te warm is (je kan je hand erop houden) kan je polijsten.
Wat heeft het voor nut om SSR1 te nemen als je Mezzo ook niet kan gebruiken omdat de lak te heet is. Neem gewoon een Monello set, dan heb je de Spruzzo ook gelijk om je werk goed te inspecteren.

Polijsten het liefst bij 12 graden en warmer, het wordt lastiger uitpoetsen als het kouder is maar niet onmogelijk.

En alweer bedankt!! :-)^ ik dacht dat de felle zon met uv en infrarood straling de reden zou zijn om niet daarin te polijsten. :schaam :lol

Weer iets bijgeleerd. En de gedachtegang over de SSR1:
eerst Mezzo 's ochtends, en in de middag dan (met de felle radioactieve zon) verder met SSR1.... maar goed. slaat dus achteraf gezien nergens op :-b

Bedankt voor de tip, ik ga voor de Monello set.

Van deze actie ga ik ook gebruik maken, en zeggen dat ik bij dodo donderdag zo een 10tal pads in mijn winkelmandje had zitten en op het laatste heb verwijderd.
Ben ik blij dat ik ze toen niet gekocht heb :jippie
Hopelijk hebben jullie een grote stock, want denk dat er zeer veel pads gaan verkocht worden.

Ik heb mezelf tot nu toe redelijk goed kunnen inhouden en zelfs op de Renault Tuning Club afsluitmeeting op 8 november j.l. heb ik niets gekocht, met het idee in het voorjaar van 2010 een Dap500 te kopen.....

Het voorjaar van 2010 is alleen verplaatst naar 8 december :-" :-d

Maar wat ik nog niet helemaal begrijp uit de actie. Zijn buiten de pads ook de producten zoals Monello Raffini finale in de aanbieding?