• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Autobra, maakt dit krassen of doffe plekken?

Het KAN doffe plekken en kleurverschillen geven (bij langere periodes op de wagen)
se ene kleur is gevoeliger voor verkleuring dan de andere (rood,geel bv wel, grijs,wit niet zo)
Verder kan het krasjes geven wanneer: de wagen niet schoon is en de bra wordt gemonteerd, de bra gemonteerd is en het regent of wanneer een vuile bra wordt gemonteerd op de wagen...
tegen steenslag helpt het wel uitermate goed... :cool

Zou het eenidee zijn als je een nieuwe bra plaats om een mooie en goeie sealant te doen...bv RejeX,Cquartz??!!

Dat is toch geen porem :-"

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Alleen deze kan er mee door :lol

fhm-boob-mini.webp

zuidwest10 zei:
Zou het eenidee zijn als je een nieuwe bra plaats om een mooie en goeie sealant te doen...bv RejeX,Cquartz??!!

Een autobra is bedoel om steenslag tegen te gaan, als een sealant daar tegen helpt dan hebben we een wondermiddel ;)

Je kunt dan beter een transparante steenslagfolie op je bumper en (deel van) je motorkap doen. Zo'n autobra hoopt vuiligheid op en dat gaat inderdaad schuren na verloop van tijd. Bovendien vind ik het niet de mooiste oplossing.

stimpy68 zei:
Een autobra is bedoel om steenslag tegen te gaan, als een sealant daar tegen helpt dan hebben we een wondermiddel ;)

Nog even ter toevoeging, ik denk dat Zuidwest10 met een C.Quartz laag als bescherming tegen steenslag, best wel eens een punt zou kunnen hebben. Je zal steenslag er niet mee voorkomen, maar het kan het wel verminderen. Immers, C.Quartz is harder dan de gemiddelde fabriekslak en geeft in meerdere lagen een meetbare extra dikte en dus bescherming. Per laag voegt C.Quartz tussen de 0,5 en 3 micron toe, dus met een drietal lagen heb je een redelijke harde barriere gevormd.

stijntjeraes zei:
Iemand al ervaring met een autobra?Maakt het krassen?doffe plekken,of wat dan ook.
je moet vooral erop letten dat het maar een bepaalde tijd erop mag zitten..
Daarna moet je hem er weer afhalen..
De bra kan tegen regen ed.
Wel is het noodzakelijk dat de lak onder de bra GOED schoon is...
zandkorrels daar en u heeft krassen ;)

Doffen plekken kan het volgens mij niet creeren of je moet de bra zo lang laten zitten op een uni lak dat de rest verkleurd ofzo door de zon ;)
gewoon ff de site doorlezen van de autobras en daar staat alles wel!

Die van mij heeft er 3 maanden op gezeten, incl. de fijne pekel periode. Afgelopen weekend eraf gehaald, geen krasjes kunnen ontdekken. Vooraf wel 2 lagen Collinite 915 op de motorkap gedaan.

Ik heb ook zn R-line bra zie foto's in voorstel topic

Alleen gaat deze erop met sommige meetings of lange snelweg ritten en zit er niet langer dan 2 dagen op

Ik heb familie in Canada wonen, die zitten redelijk van de bewoonde wereld af met de nodige zandpaden.

die rijden een corvette met een bra over de gehele voorkant puur omdat het noodzaak is.