Deze week was de Ferm rotary in de aanbieding bij de Gamma voor 49.95 euri.
Daar ik zelf alleen mijn eigen auto en die van mijn vrouw te doen heb, is het een beetje van de zotte om een rotary van 250 euri en meer te kopen.
Dus dacht ik waarom niet ]d~^
Voor die 50 euro kan ik geen buil vallen toch
Zodoende dus het beest van 1400 Watt in huis gehaald.
Kan ik nu een objectieve review/test schrijven?
Denk het wel aangezien ik nog nooit een rotary vast heb gehad, en dus nog geen voor oordeel heb kwa merk.
De hele meuk die er bij zit heb ik in de vuilbak gegooid, en n et de backingplate behouden en aangepast.
De aanpassing is vrij simpel. op de plate zelf zit een mooie rand waar je je stanlymes langs kan houden.
Je ziet een rood pijltje staan, dat is de spot die ik heb aangepakt met de Ferm.
Deurtje is lekker gehavend en dus ideaal om op te "spelen"
Zal zeker nog op gewetsand worden, maar daar over binnekort meer.
Het deurtje lekker gewassen en gekleid om zo een schone ondergrond te bekomen.
Heb alleen de SSR 2.5 op een oranje pad gebruikt daar de rest te mild was.
Het hele doel van dit projectje voor mij was om nu eens te weten of al die hekse verhalen waar zijn.
Dat je zo door je lak heen zakt ect ect..
Nu kan ik je verklappen je moet heel er goed je best doen wil je door de lak heen gaan.
Oke, de eerste indruk met het "beest" SSR 2.5 op wit en stand 4 was8-()) 8-()) 8-())
Hij zuigde zich vast aan de lak, en vloog alle kanten op.
Dat is even wat anders dan de DAP die gewoon lekker heen en weer zweeft over de lak.
Alle hens aan dek dus 8d
Dit "beest" moet getemd worden, en sneller over de lak gaan, maar vreet de swirls op als een uitgehongerde.
Daar waar je een minutje of 2 met je dap over de lak danst heeft de Ferm gedaan op 30 seconden.
De 2de run ging al beter, maar moet zeggen het "beest" heeft een eigen willetje.
Heb van pad gewisseld en er de oranje op gezet.
die liep lekkerder dan de compressor pad.
De kras werd ook al "minder" zichtbaar.
Wel ben ik heel erg verschoten van de hitte die vrij komt.
Daar waar de DAP een warme pad krijgt en een koele lak, gaat de Ferm je lak verhitten en de pad blijft koel8o
Heb na elke hit de lak gekoeld met water en kan je zeggen dat rookt lekker ]d~^
Na totaal 10 hit's was het resultaat best goed te noemen.
Met het blote oog moest je heel goed zoeken waar ze gezeten hebben maar met de lens er op en in de goede hoek zag je het nog wel
Conclusie
Voor 50 euro krijg je een leuk stukje speelgoed.
Het lawaai dat de Ferm produceert valt voor mij mee, toegegeven de DAP is veel stiller. maar ach ]d~^
Hij werkt wel diepere krassen weg die je met de DAP never nooit niet zal weg krijgen.
Er word veel gezegd over het "terug" vallen in toeren. Ik heb dit amper ondervonden, is niet anders dan als je druk zet met de DAP.
Hoe harder je druk hoe meer hij terug valt.
Het moeilijke aan de Ferm is het in de hand houden, hij heeft heel veel de neiging om er "vandoor" te gaan.
Of dat dit een eigenschap is van de Rotary in het geheel of alleen bij deze Ferm het geval is kan ik helaas niet zeggen.
Of het normaal is dat hij aan de lak vast zuigt na cq 30 seconden moet ik ook het antwoord schuldig blijven.
Dat je zo do je lak heen gaat of hem verbrand? nah valt allemal best wel mee.
Ik raad je aan om ook gewoon lekker bij je schadeboer langs te gaan en een paneeltje te bietsen en gaan met die banaan.
Voor 50 euro heb je een paar leuke midaagjes
Bedankt voor het lezen.
Daar ik zelf alleen mijn eigen auto en die van mijn vrouw te doen heb, is het een beetje van de zotte om een rotary van 250 euri en meer te kopen.
Dus dacht ik waarom niet ]d~^
Voor die 50 euro kan ik geen buil vallen toch
Zodoende dus het beest van 1400 Watt in huis gehaald.
Kan ik nu een objectieve review/test schrijven?
Denk het wel aangezien ik nog nooit een rotary vast heb gehad, en dus nog geen voor oordeel heb kwa merk.
De hele meuk die er bij zit heb ik in de vuilbak gegooid, en n et de backingplate behouden en aangepast.
De aanpassing is vrij simpel. op de plate zelf zit een mooie rand waar je je stanlymes langs kan houden.
Je ziet een rood pijltje staan, dat is de spot die ik heb aangepakt met de Ferm.
Deurtje is lekker gehavend en dus ideaal om op te "spelen"
Zal zeker nog op gewetsand worden, maar daar over binnekort meer.
Het deurtje lekker gewassen en gekleid om zo een schone ondergrond te bekomen.
Heb alleen de SSR 2.5 op een oranje pad gebruikt daar de rest te mild was.
Het hele doel van dit projectje voor mij was om nu eens te weten of al die hekse verhalen waar zijn.
Dat je zo door je lak heen zakt ect ect..
Nu kan ik je verklappen je moet heel er goed je best doen wil je door de lak heen gaan.
Oke, de eerste indruk met het "beest" SSR 2.5 op wit en stand 4 was8-()) 8-()) 8-())
Hij zuigde zich vast aan de lak, en vloog alle kanten op.
Dat is even wat anders dan de DAP die gewoon lekker heen en weer zweeft over de lak.
Alle hens aan dek dus 8d
Dit "beest" moet getemd worden, en sneller over de lak gaan, maar vreet de swirls op als een uitgehongerde.
Daar waar je een minutje of 2 met je dap over de lak danst heeft de Ferm gedaan op 30 seconden.
De 2de run ging al beter, maar moet zeggen het "beest" heeft een eigen willetje.
Heb van pad gewisseld en er de oranje op gezet.
die liep lekkerder dan de compressor pad.
De kras werd ook al "minder" zichtbaar.
Wel ben ik heel erg verschoten van de hitte die vrij komt.
Daar waar de DAP een warme pad krijgt en een koele lak, gaat de Ferm je lak verhitten en de pad blijft koel8o
Heb na elke hit de lak gekoeld met water en kan je zeggen dat rookt lekker ]d~^
Na totaal 10 hit's was het resultaat best goed te noemen.
Met het blote oog moest je heel goed zoeken waar ze gezeten hebben maar met de lens er op en in de goede hoek zag je het nog wel
Conclusie
Voor 50 euro krijg je een leuk stukje speelgoed.
Het lawaai dat de Ferm produceert valt voor mij mee, toegegeven de DAP is veel stiller. maar ach ]d~^
Hij werkt wel diepere krassen weg die je met de DAP never nooit niet zal weg krijgen.
Er word veel gezegd over het "terug" vallen in toeren. Ik heb dit amper ondervonden, is niet anders dan als je druk zet met de DAP.
Hoe harder je druk hoe meer hij terug valt.
Het moeilijke aan de Ferm is het in de hand houden, hij heeft heel veel de neiging om er "vandoor" te gaan.
Of dat dit een eigenschap is van de Rotary in het geheel of alleen bij deze Ferm het geval is kan ik helaas niet zeggen.
Of het normaal is dat hij aan de lak vast zuigt na cq 30 seconden moet ik ook het antwoord schuldig blijven.
Dat je zo do je lak heen gaat of hem verbrand? nah valt allemal best wel mee.
Ik raad je aan om ook gewoon lekker bij je schadeboer langs te gaan en een paneeltje te bietsen en gaan met die banaan.
Voor 50 euro heb je een paar leuke midaagjes
Bedankt voor het lezen.
Laatst bewerkt door een moderator: