• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

de kleine washmitt test

Tja, ik ben weer helemaal terug op de Ultimate Washmitt van Meguiar's. Voor mij geen schapen meer voorlopig...

@Tim
Gezien de ervaringen, is het wellicht niet beter om wassen in de wasmachine van een lambswool mitt toch maar af te raden? Lijkt toch niet altijd even goed te gaan...(niet wijsneuzerig bedoeld, overigens)
 
Ik heb vandaag The Bone spons van Cobra gekocht en uiteraard gebruikt. Ik heb geen ervaring met de Meg's en Mothers, maar vergeleken met de hier genoemde PB mega Plush Mitt heeft de spons nu mijn voorkeur. Ik had bij de Plush mitt de gewoonte om hem niet 'aan te trekken' maar als spons de gebruiken. De cobra spons heeft langere vezels, houd gemakkelijk vast en neemt veel water op. De Plush mitt wordt nu gebruikt voor de wielen.
 
The Bone lijkt me ook wel interessant om eens te proberen.

Vraag me alleen af of je met zo'n 'spons' niet sneller het risico loopt dat ie valt. Wat je met een mitt weer niet hebt...

Is hij makkelijk schoon te spoelen, of moet je 'm dan eerst wassen als er bijvoorbeeld zand of vuil aan komt?
 
The Bone was een advies van Tim toen ik er gisteren was. Ik vond de spons veel gemakkelijker: in het midden is hij smaller en daardoor gemakkelijk vast te houden. Ligt lekker in de hand en is heel zacht. Tim schijnt hem zelf ook te gebruiken. Ik had bij de mitt juist het probleem dat hij kon vallen. De mitt trok ik na 2 plaatwerkdelen niet meer aan (om beide kanten van de mitt te gebruiken), maar had hem beet aan de buitenkant. Zeker bij lastige hoeken zoals buitenspiegels of in de bumpers had ik met The Bone meer grip op het ding dan met de mitt. The Bone neemt ook meer water op, wat ik zelf weer een voordeel vind.

Uitspoelen deed ik door de tuinslag erop te zetten en nog even met de vingers door de vezels heen te wrijven, waarbij de tuinslag de bekende 2e emmer heeft vervangen.
 
Hmm, helder verhaal Martin, dan moet ik hem toch ook maar eens op het verlanglijstje zetten!

Dat water vasthouden vind ik ook een bonus, en het feit dat hij gewoon in de wasmachine kan is ook ideaal.
 
Zit ik hier te verkondigen dat mijn schapenwollen mitt niet verslijt, zie ik vandaag dat ze heel lichtjes begint te scheuren. :schaam

Moest ze in de toekomst verder gaan scheuren, dan ga ik eens knutselen, want op zich zijn de grote oppervlakken nog perfect te gebruiken. Dan maak ik er 2 kleine schaapswollen sponsjes van of zo. :p

Ik koop me dan natuurlijk direct een nieuwe, maar deze die ik nu heb zou ik dan kunnen gebruiken voor de onderste en meest vervuilde plaatsen van de wagen.
 
We kunnen ze tegen de tijd dat ze beginnen te slijten ook tegen gereduceerd tarief verkopen aan linkshandige mensen. Die kant slijt toch niet... :D
 
Ik heb vandaag The Bone weer gebruikt op de auto van m'n moeder. Het blijft een uitstekend ding! Ook lastige hoekjes zijn geen enkel probleem. En wat een hoeveelheid water dat opgenomen wordt ..... daar kan volgens mij geen washmitt tegenop.