• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Perfecte Tire Gel?

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Ik kwam op een Engels forum de onderstaande foto tegen, in een draadje over Poorboy's QD+ (ook een enthousiast).

Wat me trof is de in mijn ogen perfecte glans, niet te weinig en niet te veel. Even gevraagd waar hij z'n banden mee deed... Blijkt Wolfgang Black Diamond Tire Gel te zijn!

qd2.jpg


Looking good methinks...


Iemand hier al ervaring hiermee? :)
 
Nee, maar ben zelf nog steeds erg te spreken over de Meguiar's Tire Gel. Ook zeker niet te glimmend en houdt behoorlijk lang.
 
even snel gecheckt in de shop: de wolfgang is ca 2x zo duur als bijv de Megs, PB, Shining Monkey, Mothers, etc. Ik heb nog geen ervaring met tyre dressings, maar is de wolfgang die prijs ook waard? heeft er iemand vergelijkende foto's oid?
 
Blijft langer zitten dan Meguiar's gel, en geeft een meer natuurlijke glans.

Mijn persoonlijke ervaringen met de Meguiar's Endurance is dat het heerlijk ruikt, maar teveel glanst (voor mij dan) en die glans is er ook vlotjes weer af.

De Wolfgang is subtieler en trekt meer in je band.

Ik denk dat het tijd is voor een test! :)
 
Ziet er idd goed uit.

Doe mijn banden met Natural Shine van Meguairs maar hoorde laatst dat je het best eerst je benden kan ontvetten voordat je het er op aanbrangt.
Maar waar kan ik dat nou het beste mee doen?
 
Hmm, de Meg's Tire Gel houdt het bij mij vrij lang hoor (weeks, not days) en vind ik óók mooi. Hij ruikt lekker, voelt iets minder lekker en je moet hem mooi egaal en dun aanbrengen. Anders is het resultaat niet mooi en heb je kans op spetters (als je het te dik doet).

Ik ben er ook best heel content mee hoor, alleen lijkt deze Wolfgang me nog nét ietsje mooier/subtieler. Alleen 'zwart' zonder een spatje glans vind ik wat saai, teveel glans is een beetje nep, maar dit resultaat op de foto is exact wat ik mooi vind.

Wat ik begrepen heb is dat ie niet spettert (trekt in) en dat je de glans zelf kunt doseren. Wil je een beetje zijdemat dan doe je het één keer, wil je meer glans kun je het na 10 minuutjes nog een keer doen, dan heb je meer glans.

Een vergelijkende test lijkt me erg interessant!
 
Dat die Meguiars spettert heb ik gemerkt, wist ik veel hoeveel je moest aanbrengen, iets minder dan ik had gedaan dus :sob:
 
Heb zelf ook de Meg's Tyre Gel, maar die is er met dit regenachtige weer na een paar dagen weer weg, en dan rij ik bijna geen km's... :|
 
Megs Tire gel verdwijnt niet door een regen buitje, if so.. dan heb je je banden waarschijnlijk niet goed ontvet alvorens je het goedje opgebracht hebt.

Sven de wolfgang ziet er niet verkeerd uit, tis smaak (of geur ;)) net wat je liever hebt.
 
Ik heb zowel de Endurance High Gloss Tire Protection Gel als de Hot Shine Tire Spray Trigger. Bij beide is de glans na enkele dagen verdwenen. De banden worden dan egaal zwart zonder uitlopers. Zelfs na een week zijn de banden echt zwart vergeleken met andere banden van andere voertuigen uit de straat.

Patrick
 
Hot Shine Tire Spray heb ik ook, maar vindt het niet zo heel erg fijn spul... Een zuchtje wind tijdens het sprayen en het nevelt over je lak heen. En daarbij wordt de stoep/garage vloer waar je op knoeit spek en spekglad.
 
Tim zei:
Blijft langer zitten dan Meguiar's gel, en geeft een meer natuurlijke glans.

Mijn persoonlijke ervaringen met de Meguiar's Endurance is dat het heerlijk ruikt, maar teveel glanst (voor mij dan) en die glans is er ook vlotjes weer af.

De Wolfgang is subtieler en trekt meer in je band.

Ik denk dat het tijd is voor een test! :)

Is :roll er al een testje geweest?
 
Tim zei:
Blijft langer zitten dan Meguiar's gel, en geeft een meer natuurlijke glans.

Mijn persoonlijke ervaringen met de Meguiar's Endurance is dat het heerlijk ruikt, maar teveel glanst (voor mij dan) en die glans is er ook vlotjes weer af.

De Wolfgang is subtieler en trekt meer in je band.

Ik denk dat het tijd is voor een test! :)

Ter aanvulling, Ik vond zelf de glans van shining Monkey non spitting langer blijven zitten dan die van Meguiars tyre gel. Bovendien blijft de band van megs langer zwart afgeven.

Qua prijs per "beurt" is weer een ander verhaal natuurlijk
 
Centoquarantasette zei:
Bovendien blijft de band van megs langer zwart afgeven.

Da's inderdaad een nadeel, maar dat merk je pas als je gaat detailen en met je knieën tegen de band leunt. Ik heb aardig wat broeken met zwarte vlekken in de machine gemikt vorige week... :D

Geven Wolfgang en de anderen minder af?
 
ik heb die endurance high gloss tyregell van megs hier, zoals ook de shining monkey en de megs tyre spray, maar die gel vindt ik echt een bitch om mee te werken, die andere 2 werken veel fijner.