• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Sonax Saga: De Dood van een Alcantara Interieur

Status
Niet open voor verdere reacties.
JohnnY zei:
Iedereen die hier nu iets post zegt ook ik ga het niet meer gebruiken, ik gooi het weg en/of ik schaf het niet meer aan. Als idereen dat ook per e-mail mededeelt aan Sonax zullen ze daar best wel even over moeten nadenken. Alleen sta je nergens maar als zij een paar honders van die e-mails gaan krijgen dan lijkt het me toch dat ze er iets mee moeten gaan doen.

Ik denk dat het niet veel zoden aan de dijk zal zetten. Wacht ook even met enige communicatie naar Sonax toe. Dit zal eerst juridisch uitgevochten gaan worden!

Sonax heeft blijkbaar wel vele miljoenen euro's over om de Formule 1 te sponsoren.... :roll ]-0
 
Bedankt voor jou toelichting in deze post Tim, dit wilde ik weten alvorens zo'n e-mail wel of niet te versturen.
 
Nu ik het zo lees vind ik het NOG erger als ik eerst dacht....

Je verwacht toch beter van zo'n "merk" schande !!! :( krijg hier echt jeuk van.......
 
Dit is echt te gek voor woorden, zit al bijna te koken bij het lezen van dit verhaal.

Ik wens je veel succes met de afhandeling en hoop dat dit nog goed gaat komen. Daarnaast als wij je op een of andere manier hiermee kunnen helpen. (e-mails sturen, of een dagje hun hoofdkantoor blokkeren ]d~^ ) Laat het maar weten.

Daarnaast vind ik de acties die Tim heeft ondernomen echt helemaal top! :)^ :)^ :)^
 
Wat een verhaal Sven, dit is zo’n beetje de ‘de grootste nachtmerrie’ op schoonmaakgebied die je maar kunt bedenken!
De frustratie is aanmerkelijk en aannemelijk, maar ik hoop dat je dit gevoel enigszins kunt temperen, zodat je dit probleem professioneel kan oplossen.
In ieder geval wil ik je een hart onder de riem steken en laten weten dat ik met je meevoel!

Enneh als ik (of wij) iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het wel!!!

Succes…
 
Lieve mensen, allemaal bedankt voor jullie hartverwarmende reacties! Doet me echt goed... :cool:

Hier tenminste wél mensen die begrijpen hoe het voelt als je auto ineens verpest wordt - en de schuldige doet alsof z'n neus bloedt.

Sorry dat ik er even niet was, maar ben door vrienden 'ontvoerd' naar een show voor Amerikaanse auto's hier in de buurt. Had geen zin, maar men vond dat ik de gedachten even moest verzetten...



Er is geen enkele reden om de k**smoes van Sonax serieus te nemen, zoals Tim ook al aangeeft.

- De auto is al vijf jaar in mijn bezit en ik heb nóóit problemen gehad met het Alcantara, tot ik deze zooi gebruikte (kan de naam niet eens meer uit m'n strot krijgen).

- Het interieur is in die tijd ettelijke malen gereinigd met lauwwarm water en exact dezelfde doeken. Dit heeft altijd perfect en probleemloos gewerkt.

- Ik heb legio getuigen die weten hoe het Alcantara eruit zag vlak vóór de behandeling met die Sonax bende.

- Tim is erbij geweest tijdens de test, hij heeft gezien wat er gebeurde met het Alcantara ná de behandeling, en hoe het was vóór behandeling.

- Ook delen die aan geen enkele slijtage onderhevig zijn zijn verpest. (zie foto's)


Ik ga morgen de advocaat bellen, de importeur en met Tim overleggen.

Hieronder nog wat foto's van de test, en de trieste resultaten:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zoals te zien blijft het Alcantara zelfs aan de doek hangen...

Ik ben hier écht letterlijk ziek van... En evenzeer van de onverschillige houding van Sonax. Eerst zelf nog verder de boel verpesten met je tests, dan maandenlang iemand aan het lijntje houden met mooie beloften, en dan je er vanaf maken met zo'n dooddoener. "Sch**t aan de klant, die sukkels kopen onze zooi tóch wel" denken ze daar kennelijk. Lekkere mentaliteit...
 
Zat al regelmatig te kwijlen op je auto maar met zo'n interieur geef ik er niks voor. Voordat ik mijn auto kocht nog gekeken naar een RS4 maar het stuur zag er ongeveer zo uit. Raar maar waar knap je gewoon op af en ik wist nog niks van detailing.
 
Dat ziet er echt wel bar slecht uit die Alcantara. Het doek me ergens aan denken maar ik kan niet zeggen waaraan. Precies of ik dit al eens eerder heb gezien. Niet die foto's maar een keer in real life. Als ik de zaak kan thuisbrengen laat ik het je wel weten.


Maar zou je voor de volledigheid (en ook omdat ik niet erg zeker ben van wat Alcantara u net is) nog een foto van voor willen plaatsen? Dank je.
 
Het bizarre is dat de delen die aan slijtage onderhevig zijn er in verhouding nog redelijk uitzien als je het vergelijkt met het alcantara langs het raam. :sob: Hoe verklaart Sonax dat dan?

Wat mij het meest stoort is dat Sonax op de dag meewerkend en begripvol was. Dat in het contact daarna dat bevestigd wordt. Dat Sonax zelf het formulier invult en het vakje 'terecht' invult en dat ze vervolgens alles afwijzen. Terwijl zij die 2e stoel om zeep hebben geholpen!

Ik snap wel wat er aan de hand is. Sonax Nederland was het ermee eens, maar toen ze bij Duitsland aanklopte werden ze op hun vingers getikt! In plaats van met de billen bloot, verlies nemen en zichzelf aan hun woord houden, hebben ze voor deze manier gekozen. :|~* :klap
 
@ Tim: Ik begrijp het als je nu nog met een voorraad Sonax zit maar blijf je dit merk nog voeren als winkel als de voorraad op is?
Lijkt me als winkelier ook geen prettige gang van zaken aangezien jij als eerste wordt aangemerkt als verantwoordelijke partij.

@ Sven: Ik leef met je mee joh, jank zelf al bijna bij de foto's. Amper voor te stellen hoe jij je moet voelen.

Kunnen we geen pot maken met z'n allen en voor Sven de stoelen zo vervangen? Wellicht wordt de schade uiteindelijk vergoed maar daar heeft hij nu niks aan.
Hoeft niet eens veel per persoon te zijn als we allemaal meedoen.
 
En lukt het met de advocaat niet snel, kunnen we misschien even met elkaar een 'vrijwillige' storting in het "Redt Sven's interieur" fonds doen?

Edit; oeps... sorry... ladybug was me al voor met dit voorstel...
Anyway, mocht het nodig blijken, ik doe mee.

Dit wens je toch niemand toe zeg... goeiendag! :0

@Sven S8, kost dat nou zo'n nieuw alcantara interieur?
Al gekeken of het misschien al beschikbaar is op de 'sloop'?
Uiteraard eerst advocaat even afwachten, maar even voor de beeldvorming / benodigd budget...
 
Hybrid zei:
En lukt het met de advocaat niet snel, kunnen we misschien even met elkaar een 'vrijwillige' storting in het "Redt Sven's interieur" fonds doen?

Edit; oeps... sorry... ladybug was me al voor met dit voorstel...
Anyway, mocht het nodig blijken, ik doe mee.

Dit wens je toch niemand toe zeg... goeiendag! :0

@Sven S8, kost dat nou zo'n nieuw alcantara interieur?
Al gekeken of het misschien al beschikbaar is op de 'sloop'?
Uiteraard eerst advocaat even afwachten, maar even voor de beeldvorming / benodigd budget...

Denk niet dat je S8's op de sloop zult vinden, is 'n best wel exclusieve wagen ;)

En het opnieuw laten bekleden is goedkoper als nieuwe stoelen.
 
MrSandman zei:
Denk niet dat je S8's op de sloop zult vinden, is 'n best wel exclusieve wagen ;)
En het opnieuw laten bekleden is goedkoper als nieuwe stoelen.


En dat wil zeggen dat er geen ongelukken kunnen gebeuren met een S8?
Opnieuw bekleden gaat idd prima, maar er is ook een stuk naast de raamstijlen beschadigd...

Kortom... eerst maar even afwachten hoe het juridisch afloopt...
Aan de andere kant... ik weet hoe lang dit 'kan' gaan duren en reken maar dat Sonax
dat zolang mogelijk probeert te maken... gezien hun huidige 'manier' van reageren.

Om sven nou 2 jaar met zo'n interieur te laten rijden... zou ik zelf niet bepaald vrolijk van worden.
Maar wellicht dat z'n advocaat beter zicht heeft op de mogelijke doorlooptijd van deze 'case'.
 
Nou zeg...wat een verhaal zeg....Echt te erg gewoon hoe ze met je omgaan Sven...eigenlijk geen woorden voor...Zorg je altijd zo goed voor je auto, helemaal gek ervan (heeft iedere detailer denk ik wel), en dan dit...te bizar gewoon... Aan de schandpaal met die gasten...

@Tim: Absolute klasse van je!..:)^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.