Jullie reacties zijn echt, echt, écht hartverwarmend....
^
Te bedenken dat jullie hier allemaal meedenken en zelfs over een inzamelingsactie praten terwijl de schuldige zich te elfder ure terugtrekt. Dat zegt wel wat over het karakter van de mensen hier versus de ultieme karakterloosheid van Sonax. Ik hoop dat de directeur van Sonax meeleest. Als ze daar ook maar een greintje fatsoen in hun lijf hebben moeten ze zich toch dóódschamen...?
Vandaag even juridisch advies ingewonnen, men acht de kans van slagen groot. Het hele dossier gaat op de mail, dan is het even afwachten.
Ik heb ook contact gehad met Pon - de Audi importeur. Die maken óók een dossier aan, en ze willen graag de stukken hebben om te zien wat zij hierin kunnen betekenen. De eerste reactie was er ook een van opperste verbazing. Men stelt daar ook dat als het Alcantara beschadigd is door hun product dat Sonax dit moet vergoeden, zeker als ze de schade zelf deels hebben toegebracht en met eigen ogen hebben gezien wat er gebeurd is bij hun tests.
Kennelijk is Sonax de enige die hier anders over denkt. En zelfs dát vraag ik me af... Ik denk dat Tim de spijker op z'n kop slaat, dat Sonax Nederland zelf ook wel vindt dat dit niet terecht en hoogst onfatsoenlijk is (getuige alle toezeggingen dat het "een duidelijke zaak" is), maar dat er ergens in Duitsland iemand dwars ligt. Wat overigens niet wegneemt dat Sonax Nederland dan zélf ook wel met een oplossing had kunnen komen. Maar niet eens een voorstel, niks. Welgeteld één kop koffie heb ik van ze gehad, die dag in Nieuwegein. Dit terwijl ze miljoenen aan reclame uitgeven... Dom is het ook nog eens, want ze snappen kennelijk niet eens dat de beste reclame klanttevredenheid is.
De schade is voor particuliere begrippen fors, maar voor een dergelijk bedrijf gaat het om peanuts.
Overigens wordt er niet uitgegaan van het vervangen van complete stoelen, maar is bij de claim uitgegaan van het opnieuw overtrekken van de (Recaro) stoelen met originele 'hoezen', door de dealer. Die zijn overigens wel vrij prijzig, en het is ook nog behoorlijk arbeidsintensief. De bedekking van de stijlen die verpest zijn worden wel in hun geheel vervangen, daar zitten nl. ook de Airbags achter.
Als we echt aan het eind van de rit zijn is een ander interieur misschien een optie, maar ik ben nog niets fatsoenlijks tegengekomen. Het zal niet meevallen, want het moet uiteraard dezelfde kleur zijn('Swing' grijs), leder/Alcantara, en ook nog in een nette staat. Volledig leer heeft niet de voorkeur, maar ja. Als het echt niet anders kan... Alles is beter dan dit.
Maar goed, m'n contactpersoon bij de dealer verwoordde het als volgt: "Het is nu origineel, het was in perfecte staat, zij hebben het verpest, dus je hebt het volste recht om ook weer originele bekleding terug te verlangen". Daar heeft hij wel een punt mee lijkt me. Bij een bekleder moet je maar weer afwachten wat het wordt. Aan het eind van de rit is dat wellicht ook nog een optie, maar voorlopig is de claim naar Sonax het vervangen van de bekleding door originele delen van Audi.
Ik weet niet of het juridisch gezien handig is om hier over de kosten van de diverse opties te gaan praten, dus dat doe ik nog maar even niet.
Hopelijk wordt het snel opgelost, want ik begin er echt onpasselijk van te worden. En het láátste wat ik wil is dat de auto me tegen gaat staan, daar is ie veel te leuk voor...