• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Sonax Saga: De Dood van een Alcantara Interieur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hybrid zei:
En dat wil zeggen dat er geen ongelukken kunnen gebeuren met een S8?
Opnieuw bekleden gaat idd prima, maar er is ook een stuk naast de raamstijlen beschadigd...

Dat hoor je mij niet zeggen. Wel dat het een exclusieve auto is waarvoor je veel mazzel moet hebben wil je er een gebruikt interieur voor vinden, exact hetzelfde als die van Sven's S8.
 
Wat een verhaal zeg, niet te geloven dat ze zo met klanten omgaan bij Sonax.

Heb gisteren 2,5 liter ruitensproeiervloeistof aangemaakt met zo'n geconcenteerd flesje van ze, maar die laat ik straks nog het putje inlopen voor het kwaad geschiedt is...
 
Jullie reacties zijn echt, echt, écht hartverwarmend.... :)^

Te bedenken dat jullie hier allemaal meedenken en zelfs over een inzamelingsactie praten terwijl de schuldige zich te elfder ure terugtrekt. Dat zegt wel wat over het karakter van de mensen hier versus de ultieme karakterloosheid van Sonax. Ik hoop dat de directeur van Sonax meeleest. Als ze daar ook maar een greintje fatsoen in hun lijf hebben moeten ze zich toch dóódschamen...?

Vandaag even juridisch advies ingewonnen, men acht de kans van slagen groot. Het hele dossier gaat op de mail, dan is het even afwachten.

Ik heb ook contact gehad met Pon - de Audi importeur. Die maken óók een dossier aan, en ze willen graag de stukken hebben om te zien wat zij hierin kunnen betekenen. De eerste reactie was er ook een van opperste verbazing. Men stelt daar ook dat als het Alcantara beschadigd is door hun product dat Sonax dit moet vergoeden, zeker als ze de schade zelf deels hebben toegebracht en met eigen ogen hebben gezien wat er gebeurd is bij hun tests.

Kennelijk is Sonax de enige die hier anders over denkt. En zelfs dát vraag ik me af... Ik denk dat Tim de spijker op z'n kop slaat, dat Sonax Nederland zelf ook wel vindt dat dit niet terecht en hoogst onfatsoenlijk is (getuige alle toezeggingen dat het "een duidelijke zaak" is), maar dat er ergens in Duitsland iemand dwars ligt. Wat overigens niet wegneemt dat Sonax Nederland dan zélf ook wel met een oplossing had kunnen komen. Maar niet eens een voorstel, niks. Welgeteld één kop koffie heb ik van ze gehad, die dag in Nieuwegein. Dit terwijl ze miljoenen aan reclame uitgeven... Dom is het ook nog eens, want ze snappen kennelijk niet eens dat de beste reclame klanttevredenheid is.

De schade is voor particuliere begrippen fors, maar voor een dergelijk bedrijf gaat het om peanuts.

Overigens wordt er niet uitgegaan van het vervangen van complete stoelen, maar is bij de claim uitgegaan van het opnieuw overtrekken van de (Recaro) stoelen met originele 'hoezen', door de dealer. Die zijn overigens wel vrij prijzig, en het is ook nog behoorlijk arbeidsintensief. De bedekking van de stijlen die verpest zijn worden wel in hun geheel vervangen, daar zitten nl. ook de Airbags achter.

Als we echt aan het eind van de rit zijn is een ander interieur misschien een optie, maar ik ben nog niets fatsoenlijks tegengekomen. Het zal niet meevallen, want het moet uiteraard dezelfde kleur zijn('Swing' grijs), leder/Alcantara, en ook nog in een nette staat. Volledig leer heeft niet de voorkeur, maar ja. Als het echt niet anders kan... Alles is beter dan dit.

Maar goed, m'n contactpersoon bij de dealer verwoordde het als volgt: "Het is nu origineel, het was in perfecte staat, zij hebben het verpest, dus je hebt het volste recht om ook weer originele bekleding terug te verlangen". Daar heeft hij wel een punt mee lijkt me. Bij een bekleder moet je maar weer afwachten wat het wordt. Aan het eind van de rit is dat wellicht ook nog een optie, maar voorlopig is de claim naar Sonax het vervangen van de bekleding door originele delen van Audi.

Ik weet niet of het juridisch gezien handig is om hier over de kosten van de diverse opties te gaan praten, dus dat doe ik nog maar even niet.

Hopelijk wordt het snel opgelost, want ik begin er echt onpasselijk van te worden. En het láátste wat ik wil is dat de auto me tegen gaat staan, daar is ie veel te leuk voor... :sob:
 
Inderdaad het is origineel en je hebt gewoon recht op origineel spul, klaar. Had het er nog met Tim over, het kan best zo zijn dat de verzekering hier achter zit. Die doen net of het niet hun schuld is zodat je eerst een rechtzaak aan moet spannen en dan moet je dus moeite doen en ze hopen dat je daar geen zin in hebt.
Het is gewoon overduidelijk gewoon ook voor een rechter mag ik hopen...
 
Het zal inderdaad wel de verzekering zijn. Bedrijf is natuurlijk gewoon verzekerd tegen dit soort schade maar een verzekeraar verlangt dan dat de client geen schade erkent.
En zou niet voor overtrekken oid gaan. Ze zorgen maar gewoon dat het teruggebracht wordt in de oude staat.
Maar denk dat je juridisch wel heel sterk staat hoor.

Top Tim! Gelijk heb je dat je dat middel eruit gooit als het op is. Zullen altijd mensen zijn die er bij zweren dus op komt het vast wel.
 
Dit is toch zo klaar als een klontje? Die gasten van Sonax zitten zo fout als maar kan. Mooi dat Pon ook meewerkt...:)

Ik kan me voorstellen dat je er toch een naar gevoel van krijgt over wat je uiteindelijk aan interieur terug krijgt...ze er moeten gewoon voor zorgen dat het weer 100% origineel wordt!! stelletje ^%$#%...
 
Kolere wat een verhaal zeg 8-())

Had het nog net eerder gelezen maar echt ongelooflijk van die gasten en oh zo dom.......snappen ze dan echt net dat dit verhaal op de diverse fora komt te staan en dat hun naam meteen naar de mallemoer is.

Een naam opbouwen duurt heel lang maar kapot maken is zo gepiept.

Sterkte in de vervolging Sven :)^


PS: eea ook maar even in het Clean en Detail Topic op Autoweek geplaatst, neem aan dat je daar geen bezwaar tegen hebt ;)

Hier dus
 
Dank je Red! Is prima hoor, beter dat de mensen het weten...

Zal het ook nog even op AF zetten trouwens.
 
Kreeg net een spontaan mailtje van Remon (remonrace van Autoweek). Hij had zich speciaal hier geregd om me te laten weten dat hij een boze mail naar Sonax heeft gestuurd. Toch leuk als mensen zelfs op fora waar je geen lid van bent zich zo inzetten. Top!

Iedereen bedankt voor de support! Ook op de andere fora...:cool:
 
Nee, dit is echt niet leuk meer!

Zoals ik net elders al schreef; het onvermoedde is dan toch waarheid geworden; de boeven serveren je gewoon af!

Ik weet hoezeer je hier van baalt, ik ken maar weinig mensen die hun auto zo vertroetelen als jij, en ik weet ook hoeveel deskundigheid juist jij bezit over detailing. Zowel hier als op Audi forum geef je regelmatig prima adviezen aan mensen, e.e.a. gebaseerd op werkelijke kennis van zaken.

Sonax getuigt van een verregaande arrogantie, ze weten heel goed dat het verdraaid lastig voor je wordt om hen gerechtelijk aan te pakken, en daar spelen ze op.

Go get them and make them suffer! :|~*
 
Thanks Rob...

Jij weet inderdaad hoe bloedje zuinig ik ben op m'n auto. Had nooit gedacht dat die lui op de valreep zó schofterig zouden reageren. Het gaat echt alle regels van fatsoen te buiten. En ik maar denken dat het nette mensen waren... :sob:

Maar... ze zijn nog niet zómaar van me af! :klap
 
:S wtf damn wat een drama.

Had die lui voor de rechter gesleept en was net zo lang door gegeaan tot ze de tent zouden moeten spuiten.
Als het geen uitkomt zo bieden zou ik zelf de neiging hebben om ze een handje te helpen.

Notabene verzieken die gasten van Sonax NL nog ffies een ander deel van je bekleding om te testen.

Zecht mij wel weer genoeg.
Na zo'n verhaal gaat Sonax vanaf vandaag bij mij op de Blacklist hoe goed sommige producten ook mogen zijn.

Heel veel sterkte met dit drama.
Is je bekleding al gefixt/vervangen inmiddels?

Goed om te horen dat Carclean, Pon en Autoweek achter je staan.
Zijn toch geen kleine namen ;)

Ik ga er vanuit dat dit helemaal goed gaat komen.
Vooral voor Autoweek moeten ze denk ik zich zorgen gaan maken.
Als zij bijvoorbeeld een reportage gaan plaatsen van de afhandelink kan SOnax NL het wel schudden.
 
LeonDriver zei:
Goed om te horen dat Carclean, Pon en Autoweek achter je staan.
Zijn toch geen kleine namen ;)

Niet te snel conclusies trekken hoor. Remon is gewoon een forummer op het Autoweekforum, geen vertegenwoordiger van het blad.
 
Phaeton W12 zei:
Niet te snel conclusies trekken hoor. Remon is gewoon een forummer op het Autoweekforum, geen vertegenwoordiger van het blad.

Das minder maargoed ze weten er vastw el van :p
 
LeonDriver zei:
Heel veel sterkte met dit drama.
Is je bekleding al gefixt/vervangen inmiddels?

Dank je!

Nee, nog niets gefikst helaas... We hebben ook recent een huis gekocht (waar ook nog e.e.a. aan moet gebeuren), dus ik heb een dergelijk bedrag ook even niet in het potje 'onvoorzien' zitten. :(

Hoop dus wel dat het snel rond is allemaal.
 
Net op een andere website gelezen.....

Reiniging en onderhoud van alcantara en gelijksoortige stoffen

Stoffen als alcantara of amaretta zijn ultramicrovezelmaterialen (synthetische materialen), die een lederachtig oppervlak hebben. Het ziet er uit en het voelt aan als ruwleder.
Deze stoffen moeten regelmatig met een stofzuiger afgezogen worden en af en toe met een vochtige doek afgenomen worden.
Bij vlekken en "normale" vervuiling kunt u Alcantara & Textiel Reiniger gebruiken. Deze kan alcantara wat op meubels wordt toegepast uitstekend reinigen.
Verse vlekken direct met een absorberende doek opnemen. Hetzij opdeppen of erop leggen en niet gaan wrijven. In geen geval gaan "boenen", omdat hierdoor het oppervlak permanent zal veranderen. Bij grote vlekken altijd van naad tot naad werken
Vetplekken en vlekken met Leder Reinigingsbenzine voorzichtig schoonmaken. Eerst even op een onopvallende plek testen op verandering.
Om de kans opo nieuwe vlekken te reduceren, het oppervlak met Impregnering nabehandelen.
Alcantara kan niet tegen hitte. Bijvoorbeeld de gloed van een sigaret zal bij alcantara grote schade veroorzaken.
Opmerkingen over het fenomeen "knopen" of "vervilten" en ruw geworden plekken bereiken ons regelmatig. Een oplossing buiten opnieuw bekleden is meestal niet voor handen. Er bestaat een mogelijkheid het oppervlak door "scheren" weer toonbaar te maken. Dat lukt echter niet altijd en u moet het ook alleen proberen als u niets meer te verliezen heeft.

Pilling; het oppervlak is totaal vervilt.
Zulke delen zijn niet meer te redden.
meubels_71.jpg
 
Sjow... Net met verbazing dit topic gelezen 8-())
Sven, heel veel sterkte... Sonax moet zich diep, heel diep schamen! :no
Succes met het verhalen!
 
nicknameless zei:
Net op een andere website gelezen.....

Die man heeft het ook gezien. Hij heeft veel expertise op dit gebied.

Zijn oordeel:

  1. de bekleding is niet meer te redden. :sob:
  2. dit is géén slijtage! :!


Thanks Hunter... :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.