• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Ultime combinatie?

He bah, wilde me voor de clinic opgeven van 10-10 nu ik vandaag had vernomen dat er toch een gaatje was, blijkt die ondertussen vol te zitten...

Ben het met je eens, ondergrond is het belangrijkste, ga ik ook heel veel energie in stoppen maar wil dan graag maximaal resultaat halen en dat resultaat zo goed mogelijk conserveren.

Over waxen staat inderdaad ontzetten veel geschreven, helaas ontbreekt de uitkomst in bijna elk topic, de TS maakt een keuze vaak wordt er dan nog vermeld dat de resultaten gepost gaan worden maar die staan in ieder geval niet in hetzelfde topic vermeld.

Uiteindelijk staat nu de klok op PB blackhole met een Wolfgang sealant. Ik denk dat ik dat resultaat even af ga wachten om te kijken of ik denk het nog verder te kunnen verbeteren met een wax.
Zo ja, dan denk ik dat ik voor de DJ waxen ga (purple haze of supernatural).

Ondanks dat ik nog in de kinderschoenen van het detaillen sta koop ik toch graag spullen van een hoge kwaliteit omdat ik weet dat ik anders morgen alweer een upgrade wil maken.

Als met al, ik ga weer lekker verder lezen op het forum, en op zoek naar een mogelijkheid om de DAP onder de knie te krijgen...

Ik heb zelf al tijden een DAP500 en als je naar de vele instructiefilmpjes kijkt en leest welke combinaties van pad en polijstmiddel/glaze/wax hier worden toegepast dan kun je gewoon aan de slag. Met een DAP500 is het heel makkelijk werken en de kans dat je schade aanricht is bijzonder klein. Het valt mij zelfs op dat het best wel veel tijd kost om soms een lichtkrasje weg te poetsen. Je moet best wel lang doorweken en soms een tweede maal polijstmiddel aanbrengen (een tweede hit).

Ik heb in het verleden veel met NXT gewerkt en dat is een heel goed product dat vanwege de niet al te lange duurzaamheid opeens in het verdomhoekje kwam te zitten (die duurzaamheid werd ineens een enorme hype toen met ontdekte hoe duurzaam de old school collnite's wel niet waren, dit werd terecht al opgemerkt door een ander forumlid) . Onterecht vind ik....zeker al jet het topt met een wax als M16 of collinite is het een hele goede sealant. En NXT verhuld ook heel goed swirls. Je kan er dus prachtige resultaten mee halen. En aangezien ik meestal na het wassen toch het niet kan laten om een aantal delen van de auto te behandelen met wax of sealant vond ik die wat kortere duurzaamheid eigenlijk helemaal geen belemmering. De M16 is daarbij nog eens een geweldige pure wax met een geweldige glans. Als ik deze combo toepaste op mijn grijsmetallic (niet de meest sprekende lakkleur) fors focus dan leek het wel of het oppervlak van glas was. wel deel voor deel behandelen en niet te lang laten curen die M16 want anders is heel lastig uit te poetsen.

Tegenwoordig gebruik ik de wolfgang sealant 3.0 en die kan uitstekend op zich zelf zonder wax erover. En voor de winter gebruik ik collinite 915.

Heel kort door de bocht kan ik wel stellen dat sinds ik de turtle wax achter me gelaten heb en andere merken op dit forum ben gaan gebruiken ik geen slecht product meer ben tegengekomen. De meeste producten op carclean zijn toppertjes......zijn ze dat niet dan zie je ze even snel verdwijnen als dat ze verschenen zijn.

Groeten GdV