• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deep crystal polish step 2

dekilo

Detailing rookie
1 jun 2008
45
0
Hi,

Ik ben zojuist het stappen plan van Meguiars aan het bestellen.
Nu zie ik dat Deep crystal polish step 2 uitverkocht is.:(
Welk product is het beste alternatief voor deze stap?

Groetjes.
 
Thanks voor de hulp.

Ik heb de Mothers Wax California Gold Sealer & Glaze - Ultimate Wax System - Step 2 - 473ml net besteld.
 
Ben ook aan de slag gegaan........... en nu komende met het stappenplan.........

Nu :roll vraag ik me af hoeveel van die pads heb je nodig voor een auto? De pad wordt smeriger ........... moet je de pad dan draaien? Of hoe doen jullie dat eigenlijk?
Op die filmpjes zie je alleen maar hoe je een pad moet vasthouden, opbrengen, inmasseren en uitwrijven..............

Dus per wagen, .........per produkt het verbruik van pads. Ik moet nog de (scratch-X misschien) cleaner, polish en de wax doen.

Kan :roll je scratch-X ook overslaan tot de volgende keer?

Gr. Arno ;)
 
ik ben nog niet zo heel veel ervaring met detailen van mijn DS maar ik gebruik voor het driestappenplan 3 pads plus nog wat reserve, voor als er een op de steentjes valt. Met 3 pads en 3 doeken moet je het eigenlijk kunnen doen, maar dan mag er niets vallen of vuil worden.

Ik heb Meguiars en Mothers pads, voor polish en wax gaat mijn voorkeur eigenlijk uit naar de Mothers. Ik kan het niet verklaren maar voor mij zijn die wat beter.
Voor de paint cleaner is het mij om het even. Doorgaans gebruik ik ook een Mothers.

Draaien is geen probleem, maar voor bvb was en polish lijkt het mij toch zuiniger om steeds hetzelfde stukje van de pad te gebruiken, zodat je niet je ganse pad gaat verzadigen met product.
 
Je pad draaien kan je inderdaad doen. Dat is geen probleem.
Opzich als je makkelijk en snel wilt doorwerken kun je het beste gebruik maken van aparte pad en doek voor elk product.
Daarnaast is het altijd fijn om wat reserve klaar te hebben liggen. Mocht je een keer een pad of laten vallen kan je deze niet meer gebruiken en zul je hem eerst moeten wassen.
Je kan dat niet verder en dat is erg vervelend.
Ook hangt het formaat auto natuurlijk ook ervan af. Maar dat spreekt voor zich.

Ik zou zeggen: schaf voor elke stap je die wilt doen een aparte pad en doek aan + 2 reserve.
Kijk hoe je hiermee uit komt en kan je in de toekomst altijd nog wat extraas aanschaffen.

Joost
 
CXpeu zei:
Ben ook aan de slag gegaan........... en nu komende met het stappenplan.........

Nu :roll vraag ik me af hoeveel van die pads heb je nodig voor een auto? De pad wordt smeriger ........... moet je de pad dan draaien? Of hoe doen jullie dat eigenlijk?
Op die filmpjes zie je alleen maar hoe je een pad moet vasthouden, opbrengen, inmasseren en uitwrijven..............

Dus per wagen, .........per produkt het verbruik van pads. Ik moet nog de (scratch-X misschien) cleaner, polish en de wax doen.

Kan :roll je scratch-X ook overslaan tot de volgende keer?

Gr. Arno ;)
Dat vuil kunnen ook product resten zijn die je pad vuil maken.
 
Ik heb vandaag een test gedaan met het stappenplan.
Ik heb de kofferdeksel gedaan.
Ik post geen foto's aangezien ik niet helemaal tevreden ben met het resultaat!
De lak glimt geweldig alleen onder de juiste lichtinval zie ik ik een lichte waas en lichte vegen!!
Ik krijg ze er niet uitgewreven!
Wat heb ik niet goed gedaan.
Ik heb bij mijn weten alle stappen correct uitgevoerd!
Bij step 2 van Mothers staat op de fles dat je het moet laten opdrogen.
Nu heb ik 2 test spots gedaan met 1x opdrogen en 1 keer nat oppoetsen.
Geen verschil!


HELP!
 
@Dekilo, ik denk dat het te warm geweest zal zijn. Even de test met Quik Detailer (of een andere detailerspray) en kijken of je het daarmee weg krijgt. Meestal is het ingedroogd product of teveel aan polish olieen.
 
Te laat op de dag (tegen de avond) werkt ook wel eens nadelig, dan zit er teveel vocht in de lucht...

Inderdaad even een doekje met Quik Detailer of Spray & Wipe erover, dan is het als het goed is wel weg.