• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deironizer: Monello vs. Kenotek

VWGeak70

Detailing addict
23 sep 2016
52
53
Via deze weg een vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met beide producten (non ferro vs kenotek). Gezien het prijsverschil op een 5ltr verpakking van 40 euro is het wellicht een zeer interessant product?

Wie o wie heeft er ervaring mee en kan mij informeren?
 
Laatst bewerkt:
@Geaksing, zoals @m@rio al eerder een quote van me aanhaalde.

Persoonlijk heeft de NF een lichte voorkeur, mede door de extra reinigende eigenschappen vanwege de shampoo toevoeging die erin zit.

Kijk je puur naar de prijs, dan wint de Kenotek het.

Ik heb een tijdje geleden een 2-tal filmpjes gemaakt, van de Kenotek en Non-ferro.
Tip: speel ze beide tegelijk af.

Kenotek

Non-ferro
 
Zowel de 1 liter Kenotek Wheel Cleaner Ultra en de 5 liter Wheel Cleaner Ultra X-tra 4200 zijn Ph neutraal (6) en dus veilig voor de velgen wax
 
@nicknameless en @m@rio bedankt!

Super goede video's omtrent de werking. Veel verschil zie ik niet. Het lijkt wel alsof de Kenotek sneller is "uitgewerkt".
Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de nf door deze na 1e werking te heractiveren met een kwast. Heb je dit eveneens geprobeerd?

Ik zoek niet naar het beste middeltje, noch de goedkoopste. De beste prijs kwaliteits verhouding is voor mij belangrijk.

Ik wil nl. overgaan tot een 5ltr product, daar het zeer verslavingswekkend blijkt :)

Wat wordt dan je aanrader?


Ps: jammer van dat kleine stukje op je super mooie velgen!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon beiden producten aanschaffen:rolleyes:
Als je een liter NF alleen voor de extreme gevallen gebruikt en de Kenotek bij de minder extreme gevallen, dan kan je de verslaving blijven continueren zonder dat het heel veel kost:D

Daar zit wat in!:joy:
 
Beter is het om de (extreem) vuile velgen eerst te reinigen met een gewone velgenreiniger zoals bijvoorbeeld met Poorboy's World Spray&Rinse. Deze haalt de ergste vervuiling weg. Daarna pas een de-ironizer gebruiken. Zo verbruik je veel minder (best duur) product. ;)
 
De prijs van de Non-Ferro (eveneens de vergelijkbare Ferrous Dueller) liggen behoorlijk hoog. Daarbij reken ik ook mee dat het niet heel zuinig is.

Wat mij opvalt bij het gebruik van een deironiser is dat ik vrijwel nooit iemand dit op het lakwerk zie gebruiken. Zo ga ik binnenkort een witte Aygo een full detail geven en deze auto is flink vervuild. Kleien zal dus belangrijk zijn en ijzerverwijderen zal ook de nodige paarse bende opleveren. Polijsten jullie gewoon volgas over de eventuele ijzerdeeltjes of gebruikn jullie ook een ijzerverwijderaar op zwaar vervuilde auto's?

(Mijn idee was om er Non-Ferro overheen te sprayen na een HD + wasbeurt)


Greetz
 
Ik heb mijn hele blade in de non ferro gezet de eerste keer, ingevreten vliegroest gaat hier echt niet mee weg, werd alleen minder met polijsten.
 
De prijs van de Non-Ferro (eveneens de vergelijkbare Ferrous Dueller) liggen behoorlijk hoog. Daarbij reken ik ook mee dat het niet heel zuinig is.

Wat mij opvalt bij het gebruik van een deironiser is dat ik vrijwel nooit iemand dit op het lakwerk zie gebruiken. Zo ga ik binnenkort een witte Aygo een full detail geven en deze auto is flink vervuild. Kleien zal dus belangrijk zijn en ijzerverwijderen zal ook de nodige paarse bende opleveren. Polijsten jullie gewoon volgas over de eventuele ijzerdeeltjes of gebruikn jullie ook een ijzerverwijderaar op zwaar vervuilde auto's?

(Mijn idee was om er Non-Ferro overheen te sprayen na een HD + wasbeurt)


Greetz
Ik gebruik Non-Ferro ook op de lak bij auto's welke ik volledig detail.
Op mijn eigen auto's gebruik ik het lokaal wanneer nodig.
Ik vind het zeer prettig spul op zowel lak als op de lak van de wielen.
 
Ik heb het zelf een keer geprobeerd en ik vond dit inderdaad zeer goed werken. Wel jammer dat het op een zwarte auto niet voldoende zichtbaar was. Op het net heb ik tevens voldoende beeldmateriaal gevonden omtrent het gebruik op de lak van een wagen.
Op onderstaand auto is dit behoorlijk te merken:

 
@Geaksing voorbeeld wat jij laat zien is een auto die niet voorbehandeld is. De deeltjes waar non-ferro op reageert lijken mij dan op het oppervlak te zitten, bovenop en tussenin de reguliere vervuiling.

De meeste detailers zie ik non-ferro of vergeleikbare producten gebruiken op een schone auto, na het wassen.
Ik vraag mij af, hoe verre non-ferro en kenotek daarin verschillen. Ingevreten ijzerdeeltjes.
 
Ik zie dat velen onder de detailers de NF gebruiken als pure velgenreiniger terwijl haar daar niet voor is bedoeld. Op die manier is je fles zo aan de bodem.....

(Sterk) verontreinigde velgen spuit ik eerst met de HD reiniger af tot het oppervlaktevuil verdwenen is. Afhankelijk van de verontreiniging inspuiten met APC van poorboy's of de Spray & Rinse van Poorboy's. Met een velgenborstel de zaak inwerken en daarna afspuiten. Pas dan gebruik ik NF. Wat afstand nemen van de velg zodat het spul goed verstuift en je bent klaar met een paar kneepjes per velg. Op die manier gebruik je (denk ik) de NF voor wat hij bedoeld is.
 
Uhm even inhakend.

Hier een sterke mening! Er is geen goed of fout, verkeerd of gekeerd.

Je gebruikt inderdaad veel meer product als je Non-Ferro op een erg vuile velg direct gebruikt en ja het is dan "beter" (wat in dit geval betekend zuiniger en minder product) om een zure reiniger te pakken. Maar als iemand Non-Ferro op die manier wil gebruiken is er niks verkeerds aan. Het kost meer product van een duur product maar er is niks wat de velgen kapot maakt of opvreet. Het kan gewoon. Of het slim is voor de portemonnee is een ander uitgangspunt. :)

Einde bericht ;)
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Tja, ik heb dat ook nooit begrepen eigenlijk,.... Heb het al vaker geroepen. Maar waarom non ferro als pure velgenreiniger gebruiken,... Gewoon lekker een goede reiniger van te voren, pas als de velg schoon is, kun je hem eventueel nabehandelen met non ferro.

Maar héé, gemak dient de mens blijkbaar,...
 
  • Leuk
Reactions: Blade