• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Den en Bren begin van de collectie

Den en Bren

Detailing rookie
16 nov 2010
46
0
Aangezien we een zwarte Leon hebben en dat een kleur is waar je alles op ziet. ben ik begonnen met de set van Meguiars wash & wax

-NXT car wash
-NXT tech wax
-Supreme shine Microfiber towel
-Microfiber wash mitt
-Soft foam application pad

toen nog wat spulletjes gekocht omdat ik mijn voor genomen had om dus flink te gaan poetsen en schoonmaken en onderhouden

Scratch x 2.0
Wheel brus
All wheel cleaner
all surface interior brush

Op de lak zaten wat krasjes vandaar de Scratch x op de achterklep zat een diepe kras, te diep jammer genoeg om dit weg te krijgen.Toen een aanrijding gehad waardoor de voorbumper in elkaar zat (niet onze schuld) meteen de achterklep mee laten pakken dus die is eruit. Na een tip op een ander forum bij Carclean terecht gekomen en het volgende besteld.

1xPoorboys World - Black Hole
1xPoorboys World - Natty's Liquid Blue
1xMeguiars - Quik Clay Detailing
1xPoorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal
2xPoorboys World - Microfiber Applicator

Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator:kado

Omdat ik pas aan een rug hernia geopereerd ben en aan het revalideren ben daarvan. Kwam er toen ook achter dat er een forum was dus lekker de tijd om alles uit te pluizen voor het voorjaar. Dus toen dit besteld

1xMeguiar's Professional - Foaming Sprayer
2xMeguiar's Professional - Generic Spuitfles - 945ml
1xMeguiar's Professional - Standaard Sprayer
3xPoorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
1xPoorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
1xPoorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm

Cobra - Blue All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm :kado

Lekker verder lezen en nog maar wat spulletjes besteld

1xPoorboys World - Spray and Wipe - 473ml
1xPro Vision - Glass Scrub Cream Cleanser - 350ml
1xPro Vision - Rain Clear Rain Repellant Liquid - 300ml
4xPoorboys World - Poorboy's World Logo sticker - 7,5x6cm

Poorboys World - Microfiber Applicator:kado


Toen kwam Mothers monday dus nog wat borstels besteld en glas reiniger

1xMonello - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator
1xMothers Wax - Wheel Brush
1xMothers Wax - Tire Brush
1xMothers Wax - Detail Brushes - 2st.
1xMeguiar's Professional - Glass Cleaner Concentrate - 3780ml
1xMeguiar's Professional - Glass Cleaner Concentrate Spuitfles (leeg) - 945ml
1xMeguiar's Professional - Standaard Sprayer

Valma - Ruitensproeiervloeistof Antivries met Glycol - 500ml :kado


Hierbij een foto met het spul uitgestald

IMG_0723.jpg



Grtz.Den
 
Dat is al een leuke start toch;)

Nu nog de trim restorer en de natural look van poorboys:-" , ik wil je niet besmetten hoor:)_[]
 
Ik moet het nu even rustig aan doen van het management, kan haar niet steeds met de bijgeleverde spekkies omkopen:D

Maar ik heb nog wel wat dingen op de verlanglijst staan en die komen er ook wel voor het voorjaar,kan er nu toch nog niks mee:(

Grtz.Den
 
Hier ga je al een héél eind mee kunnen !
Maar helaas is het weer dezer dagen niet aan onze kant hé... }:)w
 
Het heeft er alle schijn van dat jouw auto in het komende seizoen er prachtig uit gaat zien.

Ik zie alleen nog wat weinig polijst / lakcorrectie producten? Ik weet dat je nog ruim de tijd hebt, en wie weet verrast Carclean ons voor die tijd nog eens met een prima actie, zoals de Mothers Monday.

Succes,
Aficior
 
@Aficior,

"Ik zie alleen nog wat weinig polijst / lakcorrectie producten"

Het rijtje overziende zou ik zeggen : doe eens een voorstel / suggestie?
 
Ik heb een DAP machine hoog op de verlanglijst staan incl. polijst middelen. Wat ik tot nu toe begrepen heb is dat de V.A.G lakken erg hard zijn. En de lak van onze bolide zit onder de swirls jammer genoeg.

Ik heb deze op het oog https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP500_V2_Raffini_Starterspakket__101595

maar advies of andere suggestie is welkom natuurlijk;)

Grtz.Den
 
Mooie Collectie!!
Dap is zeker aan te raden en inderdaad monello doen ipv poorboys!
Vag lak is een kreng altijd!!

Kleine tip..
ga hiervoor:
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_Raffini_Starterskit_Lite_Edition__101803

Kost je iets meer omdat het een Lite pakket is.. maar de 900 heeft net wat meer..
En je kan er prima mee starten!
Baal ervan dat ik niet meteen met een 900 begonnen ben!
 
+1
Goed advies hoor Den! Ik zou zeker ook die 900 Watt machine adviseren en mij op Monello richten. Zeker nu je aangeeft dat jullie mooie zwarte Seat onder de swirls zit. Dat verdient duidelijk beter!!

Gelukkig kunnen je financiien even aansterken de komende tijd, opdat je straks klaar bent voor het voorjaar.

Wellicht kun je dan ook meteen een clinic volgen. Niet dat het werken met de DAP nu mega lastig is, maar zo een korte clinic/training neemt alle vrees die je zou kunnen hebben met zekerheid weg en maakt dat je veel kleine, maar oh zo handige dingen leert. Je gaat dan echt veel zekerder aan je auto beginnen en zult ook een mooier resultaat behalen de eerste keer.
Aankondigingen daartoe kun je volgen via de link: https://www.Carclean.com/Clinics.aspx

Bedoelde het absoluut niet vervelend hoor Den. Was slechts een constatering. Dit vooral, omdat ik wel eens eerder mensen ben tegen gekomen die zonder lakcorrectie middelen hun auto mooi wilden gaan maken.

In het reinigingsproces hoort daartoe zeker klei te zitten en voor de lak correctie zijn poliijstmiddelen een noodzakelijkheid.

Succes met je collectie en gereedschappen. Het is al heel wat en volgens mij ben je op de goede weg.

Had ik je al welkom geheten? Nu dan maar voor de zekerheid.

Greetz,
Aficior
 
Er staat hier inmiddels ook overweldigend veel informatie, dus kan me dat wel een beetje voorstellen. Ik kon indertijd nog redelijkerwijs alle berichten doornemen, maar dat wordt imme rmoeilijker.

Gelukkig is men hier waanzinnig behulpzaam en mochten er verschillende oplossingen voor een probleem aangereikt worden, dan even wachten, want vaak komt er dan ook een conclusie achteraan.

Zeer veel plezier gewenst met je project en we zijn allen benieuwd naar de foto's van je ride. Seat is hier flink populair en er zijn er zeker velen die graag kennis nemen van jouw auto. En hoe slechter hij er uit ziet, hoe beter, want dan worden de verschillen alleen maar mooier!!
 
Ik wil niet zeggen dat de wagen er slecht uitziet zeker niet als hij gewassen is, maar als de auto in de zon staat zie je duidelijk swirls zitten:( Daarbij komt ook dat ik nog nooit gekleid heb op de wagen maar als ik bij sommige mensen zie wat hun nog van hun bolide afhalen,vrees ik voor onze wagen het ergste.

Nu nog een vraagje over de Grit Guard emmers deze passen in elkaar neem ik aan. Passen deze ook nog in elkaar als er een seal rand opzit?Ik wil de emmers volgend jaar namelijk bestellen.

Grtz.Den
 
Ja, deze passen dan nog in elkaar, heb ze net binnengekregen.

Komen wel wat hoger op elkaar te staan dan zonder rand. Die rand krijg je er overigens (bijna) nooit meer af, zit enorm vastgeklemd.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Top! bedankt voor je antwoord, dat de rand er bijna of helemaal niet meer eraf gaat had ik namelijk al gelezen. Vandaar ook de vraag.

Grtz.Den