• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Detail] Volvo V70 showoff

Dieter

Detailing chief
11 okt 2012
435
103
Vandaag een Volvo V70 van buiten en binnen aangepakt. Volgens mij glimt de auto zo weer aardig:ja

Mijn stappenplan:
1. Auto wassen met Monello lavare
2. Auto kleien met Meguiar's klei en dodo juice clay lube concentrate
3. Auto polijsten met Carpro Fixer polish en een witte lake country pad.
4. Ontvetten met Eraser.
5. Waxlaag: poorboy's natty's blue

De auto had bijna geen krassen en swirls, dus vandaar de keus voor een witte pad met Fixer polish.

De Fixer polish bevalt opzich goed, de glans en finish zijn super, alleen vind ik de afneembaarheid toch nog wat tegenvallen. Met een witte pad heb je al een prachtige finish!

Banden staan in de Meguiar's bandendressing.

Helaas begon het wel wat te regenen, dus de wax heeft niet heel lang kunnen curen. Ik ben nu van de sheeting aan het genieten:jippie

Een nu foto's....:)

1.webp

2.webp

3.webp

Da's een flinke lap staal om te detailen. Ziet er goed uit.

Was de C.Pro fixer polish icm de witte LC voldoende voor de doorgaans harde Volvo lak? Pittig spul die fixer polish.

Netjes hoor! Maar zelfs al staat de auto er nagenoeg strak bij, met jou polijstcombi krijg ik op mijn S60 echt helemaal niks voor elkaar. Maar 't kan zijn dat deze wat zachter was, scheelt een hoop zweet :-b .

De auto wordt elk half jaar 'gepoetst' (eerder door een garagebedrijf), en er zaten maar een paar swirls in de lak. Deze combi was echt voldoende.