• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailen na RSI

Ewald

Detailing rookie
1 okt 2010
165
0
In januari heb ik iets te fanatiek mijn auto handmatig in de Autoglym SRP en Autoglym HD wax gezet. Vooral de SRP bleek wat zwaarder te gaan als ik verwachtte, ik kreeg nogal last van mijn onderarm. Na een dag had ik last van mijn pols, na een week kon ik mijn computermuis niet meer goed gebruiken vanwege pijn in mijn hand, waarna het steeds erger werd.

Inmiddels ben ik weer aan de beterende hand, door acupunctuur en fysiotherapie.

Kennelijk moet ik iets voorzichtiger zijn, met het detailen. Ik heb dus een DAP gekocht, voor dingen als SRP opbrengen. Die hoop ik deze zomer voor het eerst te gaan gebruiken.

Voor het vasthouden van een pad, wat ik met wat teveel kracht deed, heb ik twee oplossingen gevonden:

Ik heb de Carrand The Gripper uitgeprobeerd, die met een soort klitteband aan MF pads gekleeft kan worden (niet aan foam pads). Je kunt de pad dan meer met een losse vuist vasthouden, wat ik best vond schelen.

pad_vuist.webp

Nadeel is dat de pad met Gripper en al niet zo handig is om wax of glaze op de pad te doen. Je kunt niet goed in een wat kleiner wax potje komen, en als je glaze op de pad gedaan hebt, is hij niet makkelijk op de kop neer te leggen om de dop op het flesje te doen. Je moet dus eigenlijk de Gripper van de pad afhalen om product op te brengen.

De andere oplossing is om de pad meer te buigen tijdens het vastpakken:

pad_hand.webp

Dit scheelt ook, en maakt het gebruik van de pad wat praktischer als met de Gripper. Maar het geeft wel weer iets meer spierspanning. (Tijdens het waxen houd ik mijn duim trouwens iets anders als op de foto.)

Dus een week geleden heb ik mijn auto weer eens gewaxd. Ditmaal heb ik mijn Swissvax Discovery Kit met Onyx wax uitgeprobeerd. Ik heb dit karweitje over 4 dagen uitgesmeerd, om niet te lang belasting achter elkaar te hebben, en had de eerste dagen flink spierpijn in mijn onderarm. Maar het is allemaal goed gegaan en mijn fysiotherapeute vond het ook geen probleem.

auto_onyx1.webp

Inderdaad, ik gebruik een pedaalemmer om experimenten op te doen met verschillende glazes, cleaners, waxen en met de DAP.

Eigenlijk zou ik hem met dezelfde lak als op mijn auto zit moeten lakken. :lol

Geinig hoor.
Ik moet trouwens bekennen dat onze vuilemmer ook een gespoten exemplaar is en dat ook die in de wax staat.