• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

detailen t.o.v. Waxoyl ?

Patrick R.

Detailing addict
5 jun 2008
130
62
Ik heb vanmorgen de Mondeo naar de garage gebracht voor een verse APK en grote beurt.

Gisteren heb ik daar "even" een emmer water overheen gegooid. (3uur bezig geweest...) Zag er na de poetsbeurt van vorige week niet uit na wat kilometers en stuifmeel. Wilde hem natuurlijk netjes afleveren bij de garage.

Daar ook even door de showroom gelopen. Leuk kijken naar wat evt later de nieuwe zou kunnen zijn.

Wat mij opviel en wat echt een groot verschil t.o.v. mijn gedetailde auto, is de gladdigheid van de auto's daar. Nu staat er op de kaartjes ook dat ze met Waxoil zijn behandeld. Nu is die van mij ook glad, maar die auto's in de showroom zijn echt bijna als olie. Als je voelt dat lijkt het zelf te plakken aan de handen, zo glad.

Is dat de beruchte Waxoil laag?

Zo ja, dan denk ik dat daarom veel mensen er toch voor kiezen bij aflevering! Dat "concurreert" heel erg met een echte detailingsbeurt. En zo als wij weten kost dat best veel tijd.

Maar kan ik nog eens een wax proberen die ongeveer datzelfde gevoel achter laat? Ik heb nu Smartwax gebruikt.

Ik zou eens gaan voor de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant. Dat is gladheid met een grote G:
https://www.Carclean.com/product/Wolfgang/Deep_Gloss_Paint_Sealant_30_473ml_WG-5500-30_101070

Overigens zegt gladheid weinig over beading sheeting. Ik heb gezien dat een wax die niet zo glad aanvoelde veel meer sheeting had dan een veel gladdere wax!

Zo, de auto is weer terug. Met de complimenten van het personeel van de garage. Hij zag er geweldig uit! Das toch leuk als men dat zo tegen je zegt.

Maar ja, de rekening was ook meer dan € 500,- dus daar mogen ze wel vriendelijk voor zijn...:-"

+1 voor de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant! Super product maakt de lak superglad, maar helaas wel 12 uurtjes vochtvrij laten curen voordat er een wax overheen kan.

We hebben laatst ook Deep Gloss op Anabasis z'n auto gedaan aan het eind van de middag. Misschien dat hij zijn ervaringen kan delen hoe het verder verloopt ermee.

Waxoyl is één van de "wondermiddeltjes" die door dealers wordt aangeraden.

In mijn ogen niets meer dan een soort sealent.

Het voorkomt de eerste maanden redelijk dat vuil aankoekt. Echter het grote nadeel t.o.v. detailen is dat je er niets mee kan.

Je mag het enkel wassen en bijhouden met een soort QD.

Auto van mijn ouders was (helaas) ook voorzien van een dergelijke laag. Stelt weinig voor, blijft 6 maanden goed (mits goed aangebracht door de garage, mits onderhouden zoals voorgeschreven)

Inmiddels is de laag er af (Waxoyls pre-wax is hiervoor bedoelt) en paps zegt: Hadden we veeeeeeeeeeeeel eerder moeten doen! Laagje eraf, en lekker detailen :D

En zoals gezegt, combinatie van Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant, Fuzion en PB QD+ zorgen voor een perfect glad resultaat. die vele malen langer houd dan Waxoyl