• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deurpaneel stof reinigen

yanneske123

Detailing chief
24 nov 2014
131
100
Hoe reinigen jullie het stofgedeelte van een deurpaneel?

Zetels, vloermatten , koffermat kan ik met de zetelreiniger doen maar op een deurpaneel , zeker de hoogte waar het handvat en armgedeelte zit kan ik met de zetelreiniger weinig aanvangen.

Iemand ook een voorkeursproduct?

Op dit moment is mijn product voor de zetelreiniger op en wil ik nog iets nieuws proberen. APC gebruik ik zelden in een interieur , tenzij de voetmatten extreem vuil zijn.
 
Deze delen maak ik schoon door gewoon een sprayfles te vullen met APC/tapijtreiniger, lichtelijk nevelen om de stof niet zeiknat te maken en dan borstelen met een zachte borstel.

Dit zie ik als oppervlakkig reinigen zoals je ook zou doen bij stoffen bekleding van de stoelen en dergelijke. Het ziet er al snel schoner uit, zolang het oppervlak maak schoon oogt. Extracten is vaak niet te doen door alle lastig te bereiken plekken én je wilt de boel ook niet zeiknat om de lijmlaag niet aan te tasten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en yanneske123
Deurpaneel wordt snel te nat
Dan kan je een doek vochtig maken en daarmee wat inwrijven
Soms is een doek dan weer te droog, dan kan je een vochtig sponsje proberen
Voordeel van een sponsje vind ik ook dat je makkelijk in hoekjes komt
 
@yanneske123 ,
Handmatig heb ik wel eens op een raamstijl even een klein beetje op een doek gespoten en toen de vlek verwijderd (binnenkant raamstijl)en dat ging toen erg makkelijk.
Ook wel eens gebruikt in mijn kofferbak/deurmatten en toen ingespoten/geborsteld en met de extractor nagewerkt wat ook prima ging.
 
Heb enkele foto's toegevoegd wat er juist moet gereinigd worden. Het is niet versleten maar erg vuil. Met de extractor heb ik de zetels en matten gedaan maar de panelen wil ik dus met de hand doen. Ik denk dat ik het stuk eerst met een vochtige doek bevochtig en dan inspray met p&b en inwerk met een borstel om dan met een doek af te nemen.
IMG_20200626_065142.jpg
IMG_20200626_065123.jpg
 
Ik zou niet eerst vochtig maken en daarna product nevelen, maar meteen product. Dit vervolgens met beleid borstelen. (Product werkt, raggen met de borstel is niet nodig)

Nawrijven/deppen met een droge doek en je bent waarschijnlijk al klaar. ;) Mocht één keer niet voldoende zijn, blijf niet steeds product nevelen. (Wordt het alsnog té nat en trekt het product diep)

Ik gebruik zelf graag de Carclean Paardenhaarborstel voor omdat hier zowel een smalle als brede kant op zit én de haren aan één kant schuin naar buiten staan. Zo kan je ook goed in hoeken/naden/kieren komen.
 
  • Leuk
Reactions: yanneske123
Ik zou niet eerst vochtig maken en daarna product nevelen, maar meteen product. Dit vervolgens met beleid borstelen. (Product werkt, raggen met de borstel is niet nodig)

Nawrijven/deppen met een droge doek en je bent waarschijnlijk al klaar. ;) Mocht één keer niet voldoende zijn, blijf niet steeds product nevelen. (Wordt het alsnog té nat en trekt het product diep)

Ik gebruik zelf graag de Carclean Paardenhaarborstel voor omdat hier zowel een smalle als brede kant op zit én de haren aan één kant schuin naar buiten staan. Zo kan je ook goed in hoeken/naden/kieren komen.
Volgende week eens proberen . Alvast bedankt voor de goede raad. Weer wat bijgeleerd.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx