• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deurrubbers die vastvriezen, wat kun je er tegen doen?

“Daar is vast wel een topic over” - en ja, ff zoeken en hier kwam ik uit :)


Ik dacht dus: ik zal mijn rubbers ff preventief behandelen. Van de Shell had ik een Gummipflege stick liggen..
Dus ik begon bij de achterklep. Wat smeert dat spul kut..? allemaal klontjes.. met de vinger maar even uitsmeren dan…. Wat plakt die troep zeg..? Ben halverwege de achterklep gestopt… Hmm.. dat spul is toch wit? Die van mij is geel.. DM kijkt onderaan op de stick.. “Prod. date 4-11-11” ooooh.., ja. zal zn beste tijd gehad hebben gok ik.

Ben vervolgens bezig geweest met een schoonmaak middel om alles eraf te boenen.. ging amper.. toen maar met wasbenzine gedaan.. datging.. vervolgens opnieuw schoongemaakt om alle wasbenzine er weer af te krijge..

Dus:
Nu wil ik wat nieuws. Ik nijg naar zo’n applicator met sponsje. Daar zijn genoeg merken in. Sonax, liqui-mollie etc… prijzen lopen wel uit een.. is het allemaal t zelfde spul..?
 
  • Grappig
Reactions: RoyR
Heb vorig jaar rubbers behandeld met Stjärnagloss gummi, ging prima. Volgens mij werkt elke rubber/bandendressing ook. En dan metalen delen waar rubbers tegenaan komen beschermen met beetje standvaste wax. Voor behandelen rubbers wel even goed schoonmaken met verdunde apc of een tirecleaner.

Dit jaar rubbers behandeld met shiny garage seal protector (is flesje met zo'n sponsje erop). Is speciaal bedoeld om rubbers te beschermen tegen vastvriezen.

20231204_101239.jpg


Is mooie dunne vloeistof, die erg fijn / gelijkmatig aan brengt
Verkoopt CC helaas niet. :-(
Nu alleen nog flinke vorst om te testen hoe goed die houdt.
 
Laatst bewerkt: