• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deurrubbers die vastvriezen, wat kun je er tegen doen?

Vanmorgen was het bij de Passat CC al bingo: de ruiten vastgevroren aan de rubbers. De ramen vallen bij mij niet in een raamstijl maar sluiten rechtstreeks op de rubbers, erg mooi maar in de winter extra vervelend.
Wat vooral vervelend is (buiten het feit dat ik zo'n slaperd ben geweest om dit probleem niet vóór te zijn) is dat de ramen bij het vastpakken van de deurklink om de deur open te doen een centimetertje of wat zakken. Dat is een mooie functie en hij zal ook zeker nut hebben maar vanmorgen was ik er niet zo blij mee.
Ik ben bang dat dit voor de raammotoren niet erg goed is als het vaak gebeurd.
Vanavond heeft BPJ even snel bij de lokale bouwmarkt een busje Michelin "rubber en pakkingbeschermer" gescoord, maar ik twijfel nog even om het te gebruiken.
Er staat nl. op dat dit niet op de ruiten gebruikt mag worden, maar als ik het op de rubbers gebruik dan komt het vanzelf op de ramen natuurlijk.
Misschien toch maar de Trim Restorer pakken?
 
Valma Rubber Stick

Geen vastgevroten deurrubbers meer. Van de week even maar gekocht bij een automaterialenzaak, voor die 3,50 euro trek ik m'n rubbers niet kapot.

000365090_1.jpg
 
@blackpassat Ik heb hetzelfde gehad met een Mito want die heeft dezelfde constructie. Goed je rubbers behandelen met siliconenspray en vergeet zeker de raamsnor niet daar vriest de ruit het ergste vast door eventuele sneeuw. Ik heb de afgelopen twee winters waar er een met veel sneeuw was hierdoor nooit last gehad.
Wel vette ruiten helaas maar ja je moet wat.

En als die toch vastvriest voorzichtig open doen, het rubber waar de ruit onder gaat buigt wel. Anders zou je ook je auto nooit meer inkomen met een lege accu.

Oh en voor vastgevroren portieren de tip die ik hier nog niet heb gelezen. Niet trekken, eerst even duwen dan breekt het ijs en scheurt niet je rubber.
 
Als het bevroren is dit idd de beste en snelste oplossing.
Maar betekend dat het slot niet goed gesmeerd is en daardoor vocht erin komt wat bevriest.
Een smeermiddel op basis van olie en siliconen dat helpt om het vastvriezen van sloten te voorkomen. :rules
 
Broodplank;260768 zei:
Ik heb zelf de valma stick gebruikt en die werkte prima. Vaseline kan ook. Gelijk aan grappig verhaaltje erbij.

Mijn neef die geloofde hier niet in. Hij wou het niet op zijn rubbers smeren omdat het onzin was. 'zo koud is het nou ook weer niet', naja prima. Wij gingen dus de auto wassen, afgedroogd en al (zondag gedaan). Maandagochtend wilt hij ze auto in, vergeet het maar hahahahhaha. Kwam er niet in, de mijne ging open zonder problemen. Hij moest klimmen via de kofferbak haha!
Zeker de rubbers niet afgedroogd na het wassen?
 
De rubberstick heb ik weggegooid, wat een gepruts zeg.

Ik gebruik nu een bus siliconenspray

219567.jpg


Toepassingsgebied:
Voor schone en lichte smering van o.a. schuifdeuren, -ramen, -laden en -puien, sloten, bedradingen, kabels, scharnieren, grendels, ritssluitingen, (gordijn)rails, rollagers, wieltjes en stelpoten. Tevens voor onderhoud van (motor)fietsen, scooters, machines, (tuin)gereedschap en sportmaterialen. Voorkomt vuil- en vetaanslag op biobakken, afzuigkappen, ventilatoren, ovens, magnetrons, bumpers en grillen. Maakt gereinigd textiel en leder waterafstotend, voorkomt vastvriezen van (deur)rubbers en houdt kettingen en tandwielen schoon.
 
fabia2.0;258139 zei:
Ik gebruik deze
Makkelijk aanbrengen door het sponsje wat aan het flesje zit.
340100_format_din_a7_300dpi_portrait.png


Tot nu toe nog geen last gehad.


De gebruik ik ook. Veel makkelijker dan een rubber stick en ook veel minder rotzooi dan een spuitbus. Bij mij zat derest van de auto ook onder de siliconespray. :eek:
 
Ik heb dit winterseizoen 1 maal Poorboys Trim Restorer op de rubbers gedaan en totaal geen last gehad van vastgevroren rubbers :)^
 
Jeroen 06-12-12;n321377 zei:
Ik heb zo'n stickje van de Hema,... Vorig jaar al eens gekocht echter nog niet gebruikt,.... Maar vanmorgen al enige tegenstribbelingen ondervonden om de deur open te krijgen,... Klusje voor morgen.

Vanmorgen ook weer last gehad met openen van de deuren,...
De rubberstick is voor mij geen succes,... Zopas alles schoongemaakt, deurrubbers in de Natural Look en metaaldelen in de Collinite 845.


Benieuwd hoe dat zich gaat houden komende dagen,...
 
Volgens mij houdt Natural Look het niet zo lang uit op die plekken. Iets op petroleumbasis blijft veel langer zitten en dringt ook veel dieper in het rubber dan bijvoorbeeld een siliconenspray die toch meer er op blijft liggen. Ik zweer nu bij Auto Finesse Revive trim dressing. Die blijft toch net iets langer zitten dan de PB Trim Restorer die bij mij wel eens wilt uitlopen na een regenbuitje.