• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diepe krassen camoufleren motorkap

nefelimhg

Detailing rookie
28 jun 2011
3
0
Hallo allemaal,

Ben al een aantal dagen aan het lezen op dit zeer interessante forum en ben van plan mijn auto er piek fijn uit te laten zien.
De lak van mijn auto is in een goede staat dus ik verwacht daar weinig problemen mee.
Er zit alleen een beschadiging op de motorkap die ik waarschijnlijk niet weg krijg, maar mogelijk wel kan camoufleren.
De drie krassen die je op de motorkap ziet zijn behoorlijk diep en zoals het er naar uitziet gevuld met een lakstift (in de verkeerde kleur).
Hou zouden jullie te werk gaan (en belangrijk met welke producten) bij deze krassen?

Vriendelijk bedankt!
Mike

Foto-TAJEBMWW-D.jpg


Foto-ZJEX8R47-D.jpg
 
Wetsanden is hier de beste oplossing, maar dit is absoluut niet voor beginners. Maar een flinke polijstbeurt zal het mischien ook wat onopvallender maken/worden.

Weet niet waar je woont, maar op deze kaart kun je zien waar detailers bij jou in de buurt zitten:

http://batchgeo.com/map/7a41ee6cfc407abecd59c69c69350eeb

Kun je bij een forumlid langsgaan en vragen om advies.
 
Bedankt voor je reactie en tips Paulus!
Om de een of andere reden had ik al een idee dat het iets zou worden waar ik zelf niet aan kan beginnen :-"
Ik zal foto's van mijn auto maken en me gelijk voorstellen in het "Stel jezelf hier voor" subforum.
 
Misschien is het mogelijk, als de krassen nog voelbaar zijn (lager dan OEM lak) om er een laagje op te leggen met de juiste kleur (en dan wetsanden)...
 
Erasmo zei:
Misschien is het mogelijk, als de krassen nog voelbaar zijn (lager dan OEM lak) om er een laagje op te leggen met de juiste kleur (en dan wetsanden)...

De krassen zijn gedeeltelijk lager dan de originele lak, helaas zijn die krassen iets te fanatiek gevuld, dus zit er naast de krassen ook nog lak van de stift.

grandscenicman zei:
Hallo Mike, ik was je al aan het zoeken geweest maar vond je niet,nu weet ik waarom :D Danny

Hey Danny, ik ben redelijk bekend in Antwerpen (vooral 2060), maar heb toch het vermoeden dat je de verkeerde voorhebt (of ik ben aan het dementeren :-").
 
Ik moet een full detail gaan doen over een tijdje. Maar de eigenaar van de auto heeft al zijn krasjes met een andere kleur aangetipt. En achter bij de wielkas heeft hij staan te schuren en toen met een kwast erover heen geschildert. :|~*

Heb je niks waarbij je zo de 'nieuwe lak=lak die je aangetipt hebt' langzaam doet oplossen?
 
lees bericht hierboven:

Zou je de lak v/d lakstift kunnen doen oplossen door tardis?
 
Ik wil niet met wetsanden gaan beginnen zolang dat ik nog niet ervaren genoeg ben met een rotary. Gelukkig komt meg met iets uit [ microfiber correction system] waarmee je dezelfde resultaten boekt met een D/A [ wel met een speciale polijstpad] als met een rotary, dus wacht ik daar de uitslagen van uit. Schijnbaar in Amerika al veelbelovend.
 
Ik heb eens tijd genomen om me te verdiepen in het verf verwijderen v/d lakstift. Verwijderen met nagellak remover is schijnbaar de oplossing. Misschien niet het beste voor de lak maar als je daarmee hele lelijke aangetipte verf wegkrijgt die met een lichtere kleur is aangebracht vind ik misschien wel een must. Ze zeiden wel dat je er dan eentje moest kopen zonder aceton.

Je kunt het gewoon hier op het forum zoeken onder de naam: Lakstift probleem
 
Weten jullie misschien nog iets hoe je dat lelijke lakstift probleem verhelpt. Liever geen wetsanden en ook niet naar een bedrijf brengen [ ik wil gewoon de auto die ik ga detailen er weer strak uit laten zien zodat de eigenaar zeer tevreden is].

gr. Bob
 
de opties die er zijn, zijn reeds genoemd...
Wetsanden, of de kras "leegtrekken" en met de juiste kleur vullen...