• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diepe krassen wegpolijsten

Ik ga met @Ric325i mee, als de lak in deze staat is, heeft ie m.i. nooit een DAP, Rotary of wat dan ook gezien.
Eerder krasstraat of schuurspons. Zou me dus niet zo druk om de lak maken.
 
Waar moet ik dan ongeveer aan denken bij het polijsten met 1 hit veloce op geel, is dat een 10e millimeter? Hoe dik is de lak zo ongeveer globaal genomen?
100 micron is een 10e millimeter , dus kan je nagaan hoe dik je lak daadwerkelijk is. niet dus, als je lak 150 micron is is je lak 0.15mm dik. ben het overigens niet helemaal met je eens betreft het afbouwen in pads en polijstmiddel. met een compound als veloce maak je in feite zeer fijne krasjes, het is immers een middel met een korrel. dus dit zal je af moeten bouwen met een middel als mezzo en finale om een mooie finish te krijgen. je moet maar zo denken: van hele grove krassen die je ziet met het oog maak je hele fijne krasjes die je niet meer kan waarnemen.

en als je echt bang bent dat je teveel lak weghaalt kan je altijd nog een lakdiktemeter halen, heb er zelf ook 1 voor 100 piek, kan je wel een pb'tje sturen met de link mocht je geïnteresseerd zijn.