• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wegpolijsten krassen deur nieuwe wagen

Ik wilde eigenlijk neerzetten dat er waarschijnlijk wel iemand in de buurt woont, waar je mee kan kijken, of die je kan helpen. Toen ik even verder ging zoeken zag ik dat je in St.-Niklaas woont, ik ken wel mensen in de buurt, maar of die nu ook echte detail kennis en ervaring hebben? Mogelijk dat ik over 2 weken naar een meeting van een ander forum ga in St-Niklaas, en dan zou ik mijn lakdiktemeter mee kunnen nemen.
(meeting is bij de lokale Skodadealer Waasland)

De RS meeting?
Daar ga ik ook eens passeren.
 
Niet alleen RS-en hoor, maar er zullen inderdaad ook een aantal RS-en aanwezig zijn, waaronder één die met het beschermfolie er nog op, op transport gegaan is naar de detailer om er direct een Gyeon coating op te zetten (na de nodige voorbereiding). Ik ben benieuwd hoe die staat te glimmen straks.
 
Even een snelle update:

Zoals afgesproken, heb ik @Cordoba ontmoet op de meet & greet van Skoda.
We hebben m.b.v. een lakmeter een juister beeld van de schade kunnen opmeten.
Zoals ik al vreesde, is er momenteel niet al te veel marge meer over om nog ruw te gaan polijsten.
Bedankt voor de fijne babbel en het advies, @Cordoba ! ;)

Na een detail demo van Car Detailing Corner, was zaakvoerder Tim zo vriendelijk om ook even naar mijn wagen te kijken.
Hij denkt dat hij de schade kan oplossen/minder zichtbaar maken en wilt dit graag proberen.
Ik maak een afspraak en houd jullie verder op de hoogte! :cool:
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
De lakdikte pal naast de schadeplekjes is nog zo'n 120-130 nm, dat lijkt nog heel veel, maar iets verder op het portier meet ik lakdiktes van 200-300 nm en zelfs een uitschieter (bij de deurgreep) richting 400 nm. Omdat mijn lakmeter geen onderscheid kan maken tussen de verschillende laklagen, ben ik dus bang om in dit geval verder te polijsten, omdat het erop lijkt dat er al flink wat blanke lak is verdwenen.

Vlaamse Tim denkt dat ie hier nog wel wat verbetering kan brengen. (Is de voornaam Tim overigens voorwaarde om een eigen bedrijf te beginnen op detailgebied?)
 
Als er 120/130 um nog op zit zou ik denken dat er zeker nog wel ruimte tot verbetering is. Ik heb voorbeelden van nieuwe auto’s die standaard 130 um (Audi/Vw)hebben. 300 um is nogal ruim bedeeld vind ik zou dat deel niet overgespoten zijn?
De lak van mijn eigen auto is in het begin meermalen gecompound en als ik mijn beginmetingen zie en hoeveel lak er nu nog opzit dan is dat maar enkele microns verschil.
 
Ik heb ook tussen 125 en 140um standaard op de golf. M'n leasebak had overgespoten delen en zat op die panelen rond 350 tot 420um. Ik heb niet veel ervaring maar dat zijn wel de globale getallen die ik vaker gezien heb, oem vs overgespoten.