Bij de PowerPack zit de basis aan gradaties polijstmiddel én pads. Deze basis is als volgt;Enig advies met welke pads/polish ik het beste resultaat zou kunnen bereiken?
- GROF - Gele Pad + Veloce
- MIDDEL - Oranje Pad + Mezzo
- FIJN - Witte Pad + Finale.
Zie je dat je met deze fijne combi alleen wat meer hoogglans krijgt, maar de swirls en/of krassen lijken onaangeroerd? ... Dan kan je opschalen naar de middel - of - grove combi. Zo weet je dus welke combi geschikt is voor jouw lak.
Slim, dat zeker. Echter is mijn ervaring dat setjes misschien wel de prijs drukken, maar wanneer je specifieke producten kiest tegen nét die meerprijs, dat ze je beter gaan bevallen en in de langere termijn juist besparen;Ik probeerde zo veel mogelijk in sets te zoeken om de prijs wat te drukken.
Zo wilde je een drietal handschoenen aanschaffen. Tweemaal een losse handschoen van €13 en omgerekend één van ongeveer €10. In totaal is dat €36 en voor €40 heb je ook twee dikke/fijne/populaire handschoenen.
Zo wilde je de klei-set nemen voor €30,- (Klei/Detailingspray/Doek) Voor €18 heb je de losse klei + €9 voor 2,5L glijmiddel. (Anders €12 voor 500ml)
Enzovoorts...
Een wheel woolie is prima. Kwastje erbij en je kan de velg ook in de hoekjes schoonmaken.Zocht de wielen te reinigen met een wash mitt en een wheel woolie.
Kan ik door het netjes te polijsten roestschade voorkomen?
Hoe bescherm ik het achteraf? Ik neem aan door er een wax op aan te brengen, of zijn er meer geschikte producten voor?
Als er roest ontstaat omdat de grondverf of zelfs het metaal aan de elementen bloot ligt, dan heeft polijsten hier niets mee te maken. Waxen zal de roest misschien iets uitstellen, maar dat is dweilen met de kraan open.
Krijg jij de krasjes weggepolijst omdat het oppervlakkig in de blanke lak zit, dan is je lak/metaal nog gewoon beschermd en kan er ook niets roesten. Krassen verwijder je immers door de omliggende blanke lak weg te slijpen en dus moet er wel blanke lak zijn om uberhaupt weg te kunnen halen.