• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dit ben ik!

Lowlands

Detailing rookie
7 okt 2010
287
0
Ik ben Joop en rijd een Mitsubish Galant Hatchback 1996 1,8 liter,bordeauxrood.
Ben pas beginnend in het detailing werk.Of eigenlijk heb ik nog niks gedaan!Ben eerst bezig om alle beschadigingen aan de lak die niet met poliistmiddel of anderszins gerepareerd kunnen worden,oftewel ik ben bezig geweest met spuiten...:-"
 
Ok!Even een paar foto's van de advertentie waar ik dus hem gekocht heb...
Toen zag hij er nog erg mooi uit.......Op een paar deukjes na..Voor een veertienjarige auto.
 
Nou denk je waarschijnlijk,"toen zag die er nog goed uit",nu dus niet?
Nee,hij zag of ziet er nu niet zo goed uit.Waarom weet ik niet,mischien de hogedrukwaterspuit te dichtbij gehouden?Of van de wasstraat daar voor?
Of hebben ze voor de verkoop iets aan gedaan kwa heldere lak spuiten op misschien niet zo'n droge lak?Ik weet het niet,maar er ontstonden op meerdere plaatsen blaasjes onder de heldere lak en die culmineerden zelfs in een hele plak die gewoon weg vloog tijdens het rijden.(Stuk tussen de benzineklep en de achterdeur)Die heb ik de laatste tijd,als het weer het toe liet,gespoten,evenals een door mij ontstane schade.Waar door ik nu eigenlijk met een half afgespoten auto rijdt,want het weer wordt te koud en ook te winderig om nog de resterende lagen heldere lak te spuiten.Zal dus de rest in een doehetzelfgarage moeten doen,en dan zo de lak zien te polijsten dat het weer een plaatje wordt....Als dat lukt....
 
ik wens je veel succes , kan me zelf niet voorstellen dat dat echt mooi word,
en op de fotos ziet hij er ook niet echt super goed uit ofzo..
 
Waarom ziet hij er niet super goed uit?Ok,hij was niet behandelt als detailing,maar er was wel een poetsbedrijf op los gelaten.Ik vond hem toch lekker glimmen,toen......
 
Nou,dat is op een teleurstelling uit gelopen,in ieder geval voor de eerste spuitplek op de achterklep,de nieuwe lak is toch NET niet hetzelfde waar door ik eigenlijk de overspray helemaal moest weg schuren,tot de kleine plek waar eigenlijk de lak alleen maar op moest.En daar ben ik te ver gegaan met het schuren op twee plekken.En waarschijnlijk ook een beetje nog op de rand van de nieuwe lak.Leek zo mooi eerst,want met 105 begon alles zo mooi te glimmen,maar met de zon er op zag je duidelijk verschil tussen de nieuwe lak en de oude.... Dus ik moet er nog even over na denken om te weten te komen van wat nu.....
 
Toch nog een positieve ontwikkeling,een plek waar ik weinig heldere lak had gespoten,is prima!Geen overgang zichtbaar tussen nieuw en oud.Mijn conclusie is dat die "heldere" lak van Motip niet zo helder is!Waarschijnlijk is die met meerdere lagen wittig en maakt hij de kleur lichter....]-0
In ieder geval glimt de auto weer,zeker na de behandeling met Meguiars vloeibare Gold Glass was....:grinning: