• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dit keer eerst maar even vragen :)

evr66

Detailing trainee
27 mrt 2017
30
20
57
Goedemiddag, afgelopen week auto+caravan gewassen (foam), gekleid, licht gepolijst en in de was gezet (Collinite 845). Wat is nu beetje handige manier voor het reguliere schoonmaarwerk? Moet er weer netjes bijstaan natuurlijk maar wil ook de waxlaag enige tijd behouden :)

Waar ik aan zit te denken:
1) Foamen + afspuiten
2) Per paneel afsoppen met bathe+ (emmer+spons) en dan afspuiten
3) Drogen (wellicht eerst ff bladblazer er overheen, goed idee?)
 
Ik ben tot op heden groot fan van het Foamen met Bathe+. :)
(1:10 volstaat prima) Gehele auto infoamen, meteen weer afspuiten met de HD en vervolgens lekker naspoelen met HD.

(Wassen doe ik sowieso nooit in de brandende zon, maar met Bathe+ zou ik het al helemaal niet doen)

Voor de caravan kan je zoiets ook doen. Maar, misschien in delen. Ik zou dan eerst de zijwanden doen en als laatste het dak. Wederom lekker naspoelen.

De Bathe+ via foamen geeft een laagje over alles wat een zeer goede beading + sheeting heeft. Drogen met water!


Greeetz
 
Ooh, my bad! Bathe+ schafte ik nooit aan omdat ik veel las over vlekken die konden achterblijven. Ook vond ik de manier van aanbrengen maar alles behalve makkelijk.

Vervolgens heb ik het toen een keer gefoamd (1:10) en vrijwel meteen weer afgespoten met de HD. Vervolgens bleef er een laagje achter oo de auto die voor mooie knikkers op de lak zorgde en de sheeting was ook bizar goed. Dit bleef minimaal 2 weken zo.
Door de sheeting, het droogtrekken van de lak, kan je met een open tuinslang de auto vakkundig afspoelen en trekt hij zichzelf droog. :)

Ik gebruik tijdens de wasbeurten eigenlijk bijna geen droogdoek meer. De laatste beetjes die overblijven zijj minimaal of ik veeg ze effe weg met een droogdoek.
 
Klinkt goed, zo zal het gaan gebeuren :) Nog ff zien hoe ik aan plm 1:10 kom in de fpoamlans, suggesties? 50 ml in de fles van een halve liter mikken, of komt er meer bij kijken?
 
50 ml op in een 500 ml fles zou 1:9 zijn ;). De fles van Monello heeft standaard een maatverdeling waarop je simpelweg kan vullen met shampoo tot aan de 1:10 streep en de rest met water.
 
  • Leuk
Reactions: evr66
Thanks, zal er 45.45 ml in gooien en aanvullen tot 500 ml :):) Ging me er meer om, of het de bedoeling is, dat er in de fles (plm) 10% oplossing zit. Het spul wordt daarna toch ook nog verdund door het water uit de slang, dan slaat die 10% toch nergens op, als je kijkt naar het mengsel dat op de lak terecht komt?
 
Klopt. De uiteindelijke verhouding zal eerder in de buurt van 1:150 liggen, afhankelijk van je hogedrukreiniger, maar 1:10 in de fles zorgt voor een goed resultaat bij mij.
 
Ow, zit mij nu te bedenken dat ik de Monello-fles tot zo'n 1:10 vul en soms ook gewoon de hele fles vul. Dus voorbij het FILL-streepje. Dus de verhouding zal 1:8 zijn ofso, dat gaat ook prima.

Ik zou eerst de auto doen en kijken wat het doet. Als het niet al te warm is, zoals momenteel hier in midden-NL, dan foam ik de gehele auto met 3/4 fles, rook dan meestal nog een peukie om het iets in te laten trekken en blaas de auto dan goed af met de HD.
Hierna spoel ik hem nog na en dit is meestal omdat ik blijf spelen met de beading en sheeting, haha!

Dus, als het straks zelfs in de avonduren nog redelijk warm is, dan ga ik beter opletten qua intrekken/tijd. Vlekken wil je niet. Haha!
 
Let bij een caravan op dat je er snel genoeg bij bent om Bathe+ af te spoelen.
Houdt de slang erbij en werk per paneel
Geldt voor zonnige dagen, maar wind zorgt ook voor te snel drogen en strepen
Wat helpt is foamen op een schoon (vooraf gewassen) oppervlak en dan met de mitt erover
Dat aanraken maakt de hechting beter en egaler.
 
  • Leuk
Reactions: evr66
Dank, caravan is sowieso te groot om in 1x aan te pakken. Voordeel daar is wel de kleur (wit), iets minder gevoelig voor een foutje dan dat zwart metallic :)

Net de auto even gedaan, ging prima. Werkwijze:
1) Monello foam met de HD, mitt erover en afgespoeld (HD)
2) Bathe+ in 1x hele auto en vrijwel direct afgespoeld met HD
3) Dak+motorkap even droog gemaakt, later de verticale delen ook, maar dit was eigenlijk nauwelijks meer nodig.

Ziet er keurig uit. Komende dagen ook de caravan nog eens onder handen nemen. Maar die staat er na een week wat mooier bij. Blijft nu eenmaal minder stof en zooi op liggen (enige horizontale is het dak en dat zie je niet vanaf de grond).
 
Jep, dat vond ik ook zo mooi aan het spul! Ik houd het waarschijnlijk bij een simpele, maar goede, Collinite wax en doe om de 2 weken ofso een wasbeurt met Bathe+ Foam.

De 2 keer dat ik het nu gedaan heb, de Bathe+ is momenteel op hier, heb ik de auto nadien niet eens gedroogd. Geen kalkvlekken! Uiteraard goed gespoeld en wassen doe ik in de avonduren, droogtrekken met water. Makkelijker kan niet, haha!



Greeeetz
 
Inderdaad, goed te doen zo. Had m eerst even in de monello foam gezet. Vraag me af of dat wel nodig was eigenlijk :)
 
Monello-foam om vervuilijg los te weken alvorens een handwas, dat kan nooit geen kwaad. :)

Ik was ook gewoon de auto zoals altijd, maar waar ik normaliter zou gaan drogen komt de Bathe+ foamen in de plaats. Ik gebruik het dus niet als wasmiddel, maar gebruik zijn werking ná al het was-gedoe. :p


Ik foam ook gewoon de ramen en velgen, werkt als een malle!



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: evr66