• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DIY: Stuurwiel reinigen

Ik had een jaar geleden eenzelfde exemplaar zonder dit stuurprobleem. Na een ongeval een nieuw model gekocht, met dit probleem....
 
Ik heb mijn stuur gereinigd met gliptone leather cleaner en poorboys apc (15 op 1)
Het stuur is mooi mat maar de linkerkant op de plek die je het meest vasthoud heb ik nog een grote vlek.

Zou ik proberen met een melamine sponsje of nog een rondje gliptone/apc?
Ik huiver van het idee om verf te verwijderen met de malamine spons.
 

Bijlagen

  • 02c94552-e84b-456a-8452-f23693154c8f.jpg
    02c94552-e84b-456a-8452-f23693154c8f.jpg
    136,4 KB · Weergaven: 541
  • c07f8574-fef1-4daa-906d-7eaa0e7528b2.jpg
    c07f8574-fef1-4daa-906d-7eaa0e7528b2.jpg
    151,6 KB · Weergaven: 573
@Alxzndr - Vanwaar een leder reiniger én een APC+D? Deze APC heeft een ontvettende werking en zou ik niet snel op leder gebruiken. Herhalen met een leder reiniger is een mildere aanpak die misschien herhaling nodig heeft, maar wel veiliger. ;)

Mooi mat? Op de foto's is het net of het uitgedroogd en/of vervuild is?
 
De APC heb ik gebruikt op het stuk dat nog "vuil' was na het reinigen met gliptone. De andere kant van het stuur ziet er wel goed uit. Straks nog eens een rondje proberen met gliptone en dr leather wipes die ik nog heb liggen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die 'vlek' lijkt eerder een slijtageplek? Lastig te zeggen van een foto, maar daar zou ik zeker geen melamine spons op gebruiken.
 
Die 'vlek' lijkt eerder een slijtageplek? Lastig te zeggen van een foto, maar daar zou ik zeker geen melamine spons op gebruiken.
Ik vrees dat je gelijk hebt, gelukkig ben ik eraf gebleven met de melamine spons. :/ Ik ga eens zoeken naar ervaringen met de colourlock setjes, en anders moet ik het ergens laten spuiten. (ervaringen/tips zijn welkom!)
 
Ik heb geen ervaring met spuiten of bijkleuren, maar eventueel kan je wel het stuur opnieuw laten bekleden, met een gekleurd stiksel, alcantara etc. Volgens mij had @Qdos dit onlangs laten doen en dat was erg mooi geworden.

Wel een stuk duurder dan een colourlock set ben ik bang.. Ik heb voor onze Clio zo'n 150 euro betaald om het stuur opnieuw te laten bekleden.