• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DIY: Stuurwiel reinigen

ook even gedaan met volgend resultaat (is de handrem :) ):

naamloosoo.jpg
 
Zal ik dan de eerste met een negatief bericht zijn:-" :
Ik heb mijn stuurwiel ook afgenomen met melamine sponsjes van de action. Resultaat was zeer mooi, maar na 5minuten rijden weer weg.
Bovendien ben ik ervan overtuigd dat je het leer opruwt en dus beschadigd met deze sponsjes. Je haalt als het ware een dun laagje eraf.
Ik gebruik ze iig niet meer op mijn stuur:ja
 
Ik was eigenlijk altijd mijn handen voordat ik in de auto stap, ongeacht waar ik ben,....

Kan ik ook niets aan doen :eek:)

En bij mij nu bijna een half jaartje verder, ziet het stuur er ook nog heel prima uit! Gewoon schoon houden met een mild middel doet een heleboel bij mij.
 
Zo, dan ben je wel erg zuinig met je karretje! Als ik ergens niet aan denk voordat ik in de auto stap..
 
Mijn lederen stuur is na 2 jaar nog als nieuw..........en heb er nog nooit iets op gesmeerd oid , enkel eens met s&w afgenomen..

Volgens mij hangt veel af van de aanwezige oliën/andere crème/vetten die in je handen zitten. In C hoef je een lederen stuur dan ook niet te voeden , dat doen je handen namelijk .
 
Ik was mijn handen niet extra voordat ik in de auto stap, maar geloof me als ik zeg dat ik geen vette handen heb! Ze zijn juist heel droog nu met dit koude weer.
Ik hou eraan vast dat je met de melamine sponsjes je leer beschadigd. Ik maak mijn stuur alleen nog maar schoon met een mf doek en één beetje water met ontvetter.
 
Lekker doen waar je je goed bij voelt, maar blijf het vreemd vinden dat het bij iedereen behalve bij jou wél werkt...
 
Kan natuurlijk ook aan het soort leder liggen hè....
Er zijn namelijk lederen stuurwielen die af fabriek al glimmen!
 
Dat klopt ook wel, maar het kan ook aan het kwaliteit leder liggen, bij de Opel Tigra die ik nieuw heb gekocht begon het na een paar weken al te glimmen. Ook de bestuurderstoel was al hardstikke glad en glimmend na een 25.000km/1 jr.
 
mijn stuur is absoluut niet zo mat als direct na het reinigen, maar zeker wel beter dan die was voor het reinigen.
Het gaat er mijn ook meer om dat de glimmende plekken aan de linkerzijde (waar ik hem meestal vast heb op de snelweg) weg zijn en het stuur weer egaal is.