• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DJ Lime Prime Lite, probleem

Pieter-Bas

Detailing rookie
9 feb 2010
14
0
Heb dus laatst mijn auto gedaan en toen stuitte ik op het volgende probleem bij de Lime Prime.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Vlekken of vegen hoe je het wilt noemen en het was dus super moeilijk uit te poetsen.
Hier mijn werkwijze hoop dat iemand aan kan geven wat ik fout heb gedaan,
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Op standje 3 van de dap.
En meteen uitpoetsen
Lak heeft de heledag in de schaduw gedaan en het was zo'n 15graden.
 
Dit lijkt op hetzelfde dat ik een tijd geleden heb gehad bij Meguiars Tech wax.....Deze had toen niet lang genoeg gecured. Waarschijnlijk door de relatief lage temperatuur moet je langer wachten vooraleer je de wax opblinkt (vlaams voor uitpoetsen).

Mooie volvo trouwens:)^
 
corsawim zei:
Dit lijkt op hetzelfde dat ik een tijd geleden heb gehad bij Meguiar's Tech wax.....Deze had toen niet lang genoeg gecured. Waarschijnlijk door de relatief lage temperatuur moet je langer wachten vooraleer je de wax opblinkt (vlaams voor uitpoetsen).

Mooie volvo trouwens:)^
Lime Prime Lite hoeft juist helemaal niet te curen, het is een cleaner/glaze.
Zelf dit nooit gehad, dus kan je helaas niet verder helpen. Is het met een spraytje Spray&Wipe of andere quickdetailer niet weg te krijgen ook?
 
Zit er nog een waxlaag oid op?
Je hebt sowieso teveel gebruikt, 1 zo'n druppel is echt MEER dan genoeg per applicatie.
 
Hoe groot was het deel wat je hebt behandeld, en hoe lang heb je hem doorgewerkt?
Bij een te klein deel blijf je het heen en weer smeren, je kunt met drie druppen best een halve kap of soms wel meer doen.

Ik heb t vandaag ook ff geprobeerd op een unizwarte lak. Lak was ontzettend droog, dus had het wel kunnen gebruiken.
Kreeg het prima uitgepoetst op zicht, en de lak knapte er echt goed van op, maar met de brinkmann er op leek het net of er hologrammen in zaten.

Is een super product, maar wel eentje met gebruiksaanwijzing.
 
Dibbuz zei:
Zit er nog een waxlaag oid op?
Je hebt sowieso teveel gebruikt, 1 zo'n druppel is echt MEER dan genoeg per applicatie.
Nee zat geen waxlaag op, had hem daarvoor gepolijst met de monello serie.
Ik denk dus dat dat de fout is, te veel product want heb met zoveel product een kwart motorkap of dak gedaan..
Kreeg het wel weg met spray&wipe ook moeizaam maar ging wel en nu zie je er niks meer van..
Echt een fantastisch forum dit. :grinning:
 
90% kans dat daar je probleem zit, met 1 zo'n druppel kan je de hele motorkap mee doen!
 
Droge pad doe ik altijd 3 drupjes, daarna 1 grotere per paneel.

Moet wel zeggen dat ik op stand 4 werk. En werk dit ook redelijk lang in, daarna direct afnemen.
 
Bij mij werkte de lite ook precies hetzelfde. Ik dacht in eerste instantie dat het een waardeloos product was . Totdat ik erachter kwam dat ik het op moest brengen en gelijk ik bedoel per direct uit buffen. Werk in kleine stukjes.:)^ . Nu is voor mij Dodo nr 1:heart_eyes: . ( Oja mijn Audi is ook zwart. )