• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Lime Prime + Collinite 915

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Komt dit goed als winterbescherming?

Dodo Juice Lime Prime op lichtgroen/zwart + 2 laagjes Collinite 915 met gouden concorso aangebracht?

Grtz

Als je maximale duurzaamheid wilt, geen glaze gebruiken. Even licht polijsten, ontvetten en 2 laagjes 915.

hey, iets geleerd vandaag!

Glaze zorgt ervoor dat je wax slechter blijft zitten!

Voor de winter ga ik nog even snel de EX-P bestellen aangezien de Collinitie gewoon weigert te blijven zitten op de motorkap van de 207. Verklaring is er niet, motorkap is gekleid en ontvet met monello spuitbusje, netjes afgedroogd. Dun laagje 815 erop, week later is het eraf :@

Bij derest vd auto blijft het wel gewoon zitten!

Suggesties om de EX-P te vervangen voor iets anders duurzaam zijn altijd welkom!

Een cleaner heb je altijd nodig, een glaze zorgt voornamelijk voor: diepte, extra glans, filling en gladheid, maar KAN er ook voor zorgen dat de LSP (Last Step Product) minder lang blijft zitten. Vooralsnog is het een aanname, maar nog niet bewezen.

Elke wax zal langer blijven zitten zonder glaze (mits eerst licht gepolijst en ontvet met bv IPA).
Glaze voegt extra glans toe maar dan lever je wel iets in aan duurzaamheid.

Test is zeker een goed idee inderdaad.

Thegame1512 zei:
Glaze zorgt ervoor dat je wax slechter blijft zitten!
Vind ik niet de juiste woordkeus.
Het blijft minder goed zitten, wat het precies scheelt dat moet uiteraard getest worden maar ik kan me voorstelen dat een wax beter hecht op een "kale" ontvette lak dan een lak gevuld met olien.

Wanneer je een cleaner zou willen met geen/weinig glaze er in, welke producten moet je dan aan denken?
Lime Prime (Lite) heeft de nodige olien aan boord voor het mooie effect.

Enige die ik even kan bedenken is Professional Polish van PBW of wellicht Achilles Prep van ValetPRO.

Professional Polish is inderdaad erg goed, of step 1 van Mother's/Meguiar's

+1 voor de Step 1 van Mothers. Nog een zeer weinig gebruikt en ondergewaardeerd product denk ik, maar voor de prijs van €11.- niet duur, ruikt lekker en gemakkelijk te verwerken.

Het blijft misschien minder goed zitten, maar als we het relatief bekijken, waar praten we dan over? De meeste hier kunnen nog geen 4 weken voorbij laten gaan zonder hun auto een nieuw vers laagje produkt X of middeltje Y te geven, dus qua duurzaamheid, ach.... da's voor velen te verwaarlozen w^^w