• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vergelijking: Dodo juice BTBM vs. 26JPN Shampoo

Nick Bakker

Detailing guru
5 mei 2018
965
158
25
Muntendam
Ik gebruik nu al een aantal jaar naar volle tevredenheid Dodo juice BTBM. Dit omdat deze mij goed bevalt, en omdat ik ooit goedkoop een 5 liter verpakking heb gekocht, en deze gaat wel een poosje mee.

Met de 5liter vulde ik altijd mijn 5ml fles omdat dit wat handzamer was.
Nu heb ik de vorige keer bij de mystery box de shampoo van 26JPN er bij gekregen.
Deze heb ik uiteindelijk een keer gebruikt omdat ik mijn BTBM niet bijgevuld was en ik was zeer positief verast!

Lang verhaal kort, ik wou deze een keer tegen elkaar op zetten om te kijken welke fijner was!

Onze Deelnemers:
Dodo Juice Born to be mild
  • Onderhoudsshampoo zonder toevoegingen
  • pH-neutraal
  • Ook geschikt voor matte lakken
Verkrijgbaar in: 100ml, 500ml, 1000ml & 5000 ml
Kosten: 0.0699-0.0196 euro per ml (afhankelijk van hoeveelheid, bulk is goedkoper.)
Verdunning: 1:800


26JPN Shampoo
  • pH-neutrale shampoo
  • Zachte appeltjesgeur en dik schuim
  • Extreem geconcentreerd
  • Biologisch afbreekbaar en fosfaatvrij
Verkrijgbaar in: 500ml,1000ml & 5000ml
Kosten: 0.02798 - 0.013198 euro per ml (afhankelijk van hoeveelheid, bulk is goedkoper)
Verdunning: 1:800 - 1:2000?!


De Deelnemers!
1690220213309.png



Ik heb 2 emmers gevuld tot de eerste rand, en ik dacht dat er ongeveer 30ml in een emmer hoort.
aan de hand van deze aanname heb ik er exact 20 ml in gedaan. dit omdat ik op de ondergrens wou zitten
20ml BTBM 20ml 26JPN
1690220395743.jpeg
1690220422537.jpeg


Wat mij hierbij direct opviel is hoe veel dunner de 26jpn is, daar zit echt een wereld van verschil in!

Hierna beide emmers ongeveer met de hand even geroerd, en daarna de harde straal er in voor 5 seconde (ongeveer) om te kijken welke meer zou schuimen.

En hier het verschil!
1690220582207.jpeg


Ik zie het verschil niet.

Qua geur is de dodo sterker. de 26jpn ruikt ook lekker, maar subtieler
Qua gladheid wat wel erg belangrijk is vernam ik geen verschil.
ik heb geprobeerd een testje te doen voor gladheid, iets met een magneetje wat papier een ijzeren plaat en een weegschaal... leuk idee uitvoering een grote bende met onrealistische resultaten

En qua kosten is 26jpn een stukje goedkoper, met grootverpakking scheelt dat ongeveer 20 cent op een emmer ( gebasseerd op 30ml )


Ik hoop dat iemand hier iets aan gehad heeft, want ik weet nogsteeds niet welke ik de volgende keer ga kopen als beide leeg zijn:joy:
 

Bijlagen

  • 1690220362267.png
    1690220362267.png
    54,8 KB · Weergaven: 31
Leuke vergelijking! En heel toevallig zijn dit ook net de shampoos die ik beide heb gekocht en door elkaar gebruik :grinning:
Ik vind het ook lastig om een voorkeur uit te spreken.. ze bevallen beide prima!
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Heb je ook daadwerkelijk gewassen met de shampoos? :)

Als beide hetzelfde voelen, is dus alleen de prijs anders. Ik meen te herinneren dat ik in de 19L-emmers zo'n 18L water deed + 22ml BtbM.
Gezien de lagere prijs én verbruik, lijkt de 26JPN een stuk goedkoper.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Geur is niet doorslaggevend, maar toch wel fijn :joy:
Als mijn shampoo naar non ferro of dergelijke ruikt zou ik toch minder blij worden:laughing:
Oh, zeker! Ik mis nog altijd de Dodo Juice - Apple Ifoam bij het foamen. Buren en voorbijgangers (en ik!) werden altijd blij van de frisse appeltjes geur! :p

Bij shampoos merkte ik nooit zo duidelijk de geur, maar bij het foamen zeker wel. (Gebruik ook BtbM)
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Heb je ook daadwerkelijk gewassen met de shampoos? :)

Als beide hetzelfde voelen, is dus alleen de prijs anders. Ik meen te herinneren dat ik in de 19L-emmers zo'n 18L water deed + 22ml BtbM.
Gezien de lagere prijs én verbruik, lijkt de 26JPN een stuk goedkoper.
Ik was geregeld met beide, en ik merk eigenlijk geen verschil.
Het nadeel is dat ik niet 2 dezelfde washmitts heb dus geen goede directe was vergelijking kan maken

Beide emmers zat 20ml in en dan is het resultaat vergelijkbaar, dat komt neer op zo'n 1:850
Volgends 26JPN zou er ook 8.5ml in kunnen (1:2000) echter las ik dit pas toen ik dit aan het schrijven was, dus dat ga ik binnenkort even proberen want ik ben best nieuwschierig wat er dan gebeurt. Het lijkt me sterk dat dat goed resultaat geeft om mee te wassen.
maar. met 1:2000 is de 26JPN echt een serieus stuk goedkoper.
als ik vanavond tijd vind gooi ik even een emmer vol :)
 
Hier ook ervaring met beide shampoos. Jarenlang de BTBM gebruikt en na enkele goede recensies hier op het forum de 26JPN aangeschaft. Het verschil tussen de werking van beiden is m.i. minimaal. Heb het idee dat met 26JPN de washmitt nog iets gladder over het lakwerk glijdt. Daarnaast is de 26JPN iets zuiniger in gebruik en aanzienlijk goedkoper. Ik ben inmiddels aan m'n 3e fles bezig en mis de BTBM geen moment. Wat mij betreft is de 26JPN een topper.
 
Ben wel eens benieuwd naar een vergelijking tussen BTBM en S&S van Poorboys.
Iemand ervaring met deze 2 shampoos :)?
Ben ansich tevreden over Slicks & Suds van PB, maar ook wel eens benieuwd wat andere merken shampoo doen ;)

Al lees ik dus dat je hier beter voor de 26JPN kan gaan omdat er weinig verschil met BTBM is..
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Ben wel eens benieuwd naar een vergelijking tussen BTBM en S&S van Poorboys.
Iemand ervaring met deze 2 shampoos :)?
Ben ansich tevreden over Slicks & Suds van PB, maar ook wel eens benieuwd wat andere merken shampoo doen ;)

Al lees ik dus dat je hier beter voor de 26JPN kan gaan omdat er weinig verschil met BTBM is..
Allebei gehad maar ik zou 10 van de 10 keer kiezen voor btbm…
 
Zowel Dodo's BtbM als 26JPN in huis en in gebruik. De 26JPN shampoo is best fijn, maar BtbM gaat wat mij betreft nooit uit de collectie hier.
(zolang ze het nog verkopen uiteraard)
Kan je ook onderbouwen waarom?
Ik namelijk niet. mijn Btbm is bijna op, dus ik wil nieuwe bestellen, echter heb ik nog zat van 26JPN, ik verneem nihil verschil en hij is goedkoper.
Toch wil ik btbm bestellen:confused:
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Hier toch een redelijke shampoo junkie als ik eerlijk mag zijn.

Zelf de BTBM gebruikt en ik was verbaasd van de gladheid en de geur, 2 dingen die voor mij prior zijn bij een shampoo (reiniging natuurlijk ook maar dit vind ik moeilijk objectief te beoordelen gezien ze allemaal een propere lak nalaten...). Schuim vind ik niet echt belangrijk en de prijs moet natuurlijk niet van de pot gerukt zijn. 26JPN helaas nog niet gebruikt.

Ik lees zoveel positiviteit over de 26JPN shampoo, dat ik moeite heb om te geloven dat deze echt zo goed is, zeker als ik lees dat deze even glad is als BTBM.
Heb intussen al een 15 tal shampoo's getest met enkele goede tussen, die aardig in de buurt kwamen van BTBM maar geen enkele die even glad of gladder was.
Het enige nadeel vind ik de prijs van BTBM.

Misschien toch maar eens de stap wagen en 26JPN een kans geven...
 
''Heb intussen al een 15 tal shampoo's getest met enkele goede tussen, die aardig in de buurt kwamen van BTBM maar geen enkele die even glad of gladder was. - Het enige nadeel vind ik de prijs van BTBM.''

Als je het zo leest, dan snap ik wel waarom BtbM wat duurder is; Er komt blijkbaar niets bij in de buurt. ;) @AndyVR
 
Hier toch een redelijke shampoo junkie als ik eerlijk mag zijn.

Zelf de BTBM gebruikt en ik was verbaasd van de gladheid en de geur, 2 dingen die voor mij prior zijn bij een shampoo (reiniging natuurlijk ook maar dit vind ik moeilijk objectief te beoordelen gezien ze allemaal een propere lak nalaten...). Schuim vind ik niet echt belangrijk en de prijs moet natuurlijk niet van de pot gerukt zijn. 26JPN helaas nog niet gebruikt.

Ik lees zoveel positiviteit over de 26JPN shampoo, dat ik moeite heb om te geloven dat deze echt zo goed is, zeker als ik lees dat deze even glad is als BTBM.
Heb intussen al een 15 tal shampoo's getest met enkele goede tussen, die aardig in de buurt kwamen van BTBM maar geen enkele die even glad of gladder was.
Het enige nadeel vind ik de prijs van BTBM.

Misschien toch maar eens de stap wagen en 26JPN een kans geven...
Leuk die ervaring er bij, zoveel heb ik nog niet gebruikt, (misschien een keer 5)
Als je in de buurt woont mag je de fles 26JPN op komen halen om te proberen omdat ik graag de mening van een fijnwasser er over hoor:)