Nou gisteren de auto gewassen en 15ML afgemeten op zon 12L water (1:800 zoals DodoJuice zelf zegt te kunnen).
Schuim is wat mij betreft hetzelfde als PB, prima dus.
Geur is prima, fruitig maar echt minder sterk dan dat van PB S&S in mijn beleving.
Slickness lijkt bij BTBM toch wel wat beter te zijn. Met name dat viel me op omdat PB S&S dan toch wat stroever werkt met mijn ThickMitt van
Monello (Alles relatief gezien natuurlijk want ook PB S&S is niet opeens schuurpapier ofzo
)
Verder reiniging en glans ontlopen elkaar volgens mij niet zo heel veel. Beiden laten de auto wat mij betreft schoon en zeer glanzend achter.
Ik prewash mijn auto met een kwazar foamer en BH Autofoam. Dus voor het wassen zijn ze al niet echt heel smerig meer natuurlijk.
Dus wellicht is een van de twee sterker qua reinining op een vervuilde auto?
Verder vind ik de schenkdop die op de BTBM zit wat fijner dan de draaidop van PB S&S.
Bij PB heb ik altijd last van een vervuilde fles omdat er toch wat naast lekt met schenken.
Prijstechnisch als je het op de flessen zelf beoordeeld dan is het:
PB S&S 943 ml = 21,99 / 1000ml = 23,31
BTBM 1000 ml = 28,99
Dan is PB S&S dus wel een voordeligere keuze. Al moet ik aangeven dat ik wel het idee heb ik dat ik iets meer PB S&S zou moeten gebruiken om een goed schuimende en reinigende was te krijgen.
kortom; nu ik beide in het bezit heb kan ik niet anders stellen dat beide goede shampoo's zijn en dat ik vind dat er niet zoveel verschil in zit.
Wil je een goede shampoo die je niet te veel kost en goed reinigt met sterke geur > PB S&S
Wil je een goede shampoo die slickness brengt en goed reinigt met mildere geur > BTBM
(ofzoiets
..)
Na het wassen met BTBM: