• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vergelijking: Dodo juice BTBM vs. 26JPN Shampoo

Even voor de leuk…
~1:2000
285777F7-F441-479E-80B5-16B354B88672.jpeg

AA23CBFF-2D72-4220-A7E3-8AC20729A41C.jpeg

Schuimt behoorlijk, water voelt ‘zeperig’ het is dat ik weet dat er maar een halve jugger in zit anders had ik direct gelooft dat er gewoon 20/30ml in zou zitten
 
Ik moet zeggen, ik gebruik zowel de wheel soap als shampoo van 26JPN en ik ben zéér tevreden over beide. Voor een neutrale shampoo is het voor mij voorlopig ook een blijver, ookal is af en toe wisselen ook erg leuk ;)
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en AndyVR
Ik heb zelf nog nooit de BTBM gebruikt maar wel de 26JPN en die bevoel me gelijk al en heb deze dan ook in grote fles in de garage staan.
Nu heb ik wel meerdere in gebruik en probeer ook graag wat anders maar dit is toch wel een erg fijne shampoo om mee te werken.
 
  • Leuk
Reactions: Thomaso en AndyVR
@Ric325i Zie je berichtje toevallig nu pas.
Heb zelf nu een 1L fles BTBM gekocht, dus kan beiden nu zelf naast elkaar gaan ervaren.
Ga zo voor het eerst wassen! Ben benieuwd!
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Nou gisteren de auto gewassen en 15ML afgemeten op zon 12L water (1:800 zoals DodoJuice zelf zegt te kunnen).
Schuim is wat mij betreft hetzelfde als PB, prima dus.
Geur is prima, fruitig maar echt minder sterk dan dat van PB S&S in mijn beleving.
Slickness lijkt bij BTBM toch wel wat beter te zijn. Met name dat viel me op omdat PB S&S dan toch wat stroever werkt met mijn ThickMitt van Monello (Alles relatief gezien natuurlijk want ook PB S&S is niet opeens schuurpapier ofzo :D)

Verder reiniging en glans ontlopen elkaar volgens mij niet zo heel veel. Beiden laten de auto wat mij betreft schoon en zeer glanzend achter.
Ik prewash mijn auto met een kwazar foamer en BH Autofoam. Dus voor het wassen zijn ze al niet echt heel smerig meer natuurlijk.
Dus wellicht is een van de twee sterker qua reinining op een vervuilde auto?

Verder vind ik de schenkdop die op de BTBM zit wat fijner dan de draaidop van PB S&S.
Bij PB heb ik altijd last van een vervuilde fles omdat er toch wat naast lekt met schenken.

Prijstechnisch als je het op de flessen zelf beoordeeld dan is het:
PB S&S 943 ml = 21,99 / 1000ml = 23,31
BTBM 1000 ml = 28,99

Dan is PB S&S dus wel een voordeligere keuze. Al moet ik aangeven dat ik wel het idee heb ik dat ik iets meer PB S&S zou moeten gebruiken om een goed schuimende en reinigende was te krijgen.
kortom; nu ik beide in het bezit heb kan ik niet anders stellen dat beide goede shampoo's zijn en dat ik vind dat er niet zoveel verschil in zit.
Wil je een goede shampoo die je niet te veel kost en goed reinigt met sterke geur > PB S&S
Wil je een goede shampoo die slickness brengt en goed reinigt met mildere geur > BTBM

(ofzoiets :p..)

Na het wassen met BTBM:
wassenBTBM2WhatsApp Image 2023-08-12 at 14.26.04 kopiëren.jpg

WASHBTBMWhatsApp Image 2023-08-12 at 14.26.06 kopiëren.jpg

WassenBTBMWhatsApp Image 2023-08-12 at 14.26.04.jpeg
 
Even een oud topic afstoffen. ;)

Ik kwam dit topic tegen na meer informatie te zoeken over de 26JPN shampoo, omdat deze me opviel in de webshop. Momenteel gebruik ik ook altijd Dodo Juice BTBM, maar ik wil ook eens andere (goedkopere) opties testen. Inmiddels zijn er een aantal maanden verstreken en ik vroeg me af welke shampoo jullie dit voorjaar/deze zomer gaan gebruiken. Wordt het de 26JPN of toch terug naar BTBM?

Verder viel me in de webshop ook de Nuke Guys Pink Cherry shampoo op. Deze kost €10 voor 500ml met een mengverhouding tot 1:1000. Heeft iemand deze ook al eens getest of vergeleken met BTBM?
 
Ja, Goede vraag!
Ik durf te wedden dat vele bij de BTBM zullen blijven.
En... ook ik zal eerlijk zeggen dat ik met black friday een aantal flessen BTBM gekocht heb. en deze dus zal gebruiken omdat mijn 26JPN op is.

Als deze flessen leeg zijn... Ik heb eigenlijk geen idee wat er dan gaat komen. maar dan zijn we ook weer een jaar verder denk ik o_O

Daarbij moet ik eerlijk zeggen, dat ik meer ben van een scheut er in gooien in plaats van afmeten. Dus welke zuiniger is qua mengverhouding helpt mij niet. bij beide gaan een grote scheut + een klein scheutje in. :p

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar ik denk het niet:joy:
 
Ik meet ook niks af…
Verder wissel ik tussen “normale” ph neutrale pure shampoo’s en dan is er wel eens 1 tje die me niet ligt maar de meeste zijn prima bruikbaar. Altijd hetzelfde flesje is ook zo saai..
 
  • Leuk
Reactions: TNThomas