• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dodo juice btbm shampoo

jvacker

Detailing addict
28 feb 2009
115
62
48
Ik heb sinds van de week een fles btbm shampoo aangeschaft(nieuwsgierig na alle lovende commentaren te hebben gelezen...kost weer geld!)
en wil graag de juiste mengverhouding hanteren.
Uitgaande van 13 liter water in m`n emmer (3,5 US gallon) gebruik ik nu van de megs nxt shampoo zo`n 90 ml.
Als ik het goed heb volgens carclean moet ik dan 1ml btbm op een liter water gaan gebruiken,dus zo`n 13ml op m`n volle emmer van 13 liter.

BTBM= 500 ml= €23,49-(500/13ml)=38 wasbeurten=€0,62 per wasbeurt
NXT = 1890 ml= €21,99(1890/90ml)=21 wasbeurten=€1,05 per wasbeurt!

Al is het even goed dan nxt,het is in ieder geval goedkoper,toch?

Zijn jullie het hiermee eens of gebruik ik dan teveel of te weinig?
Graag jullie (semi)professioneel advies!!

groeten,

joep.
 
Het is eigenlijk heel eenvoudig. de dosering is 714:1 ( of max 1000:1). De site van CC hanteert een dosering van 714:1

deel het aantal ml van je emmer door de dosering (13000ml / 714 = 18ml), In het geval van 1000:1 dus inderdaad 13ml

Reken nu eens na hoe vreselijk duur die NXT shampoo is ( en hoe voordelig de BTBM)
 
Ik gebruik 20 liter emmers en doe er altijd 1,5 dopje (van de 500ml BTBM fles) shampoo bij.

Dat is voor mij voldoende, want de zwaarste vervuiling is na het foamen toch al verdwenen.
 
Ik heb vandaag ook mijn BTBM Shampoo binnen en dit is de eerste keer dat ik dergelijke shampoo ga gebruiken. Mijn auto komt pas volgende week, dus nog even wat tijd om dingen uit te zoeken. Ik zie op de bottle van BTBM dat je circa 3 dopjes gebruikt, komt dat een beetje overeen met die 15ml of is dat teveel?

JD
 
Voor mn gevoel is de NTX wel gladder (washmit van megs) met wassen. Ik heb het beide staan nu, kan ik een beetje afwisselen.
 
-Dries- zei:
Voor mn gevoel is de NTX wel gladder (washmit van megs) met wassen. Ik heb het beide staan nu, kan ik een beetje afwisselen.

heb vanmiddag ook de btbm shampoo besteld samen met nog een paar zaken.
ik heb ook al een tijdje de NXT dus we zullen zien welke de beste is :-b
 
Down Town zei:
En wanneer doen jullie de shampoo in de emmer, tijdens het vullen met warm water of erna?:-" ;)

Ik doe mijn shampoo in de emmer, laat het warme water lopen , daarna spuit ik nog is met een harde waterstraal of HD in de emmer voor een mooi schuimkraag :party:
 
Ik doe eerst een beetje water in de emmer,dan de shampoo erin en met me hand het water in om de shampoo te verdelen,dan bijvullen met water.