• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Lime Prime Lite te verwerken met pad met cuttingfactor?

Mooi om te horen. Ik heb de 250ml verpakking besteld en was bang dat die snel leeg zou zijn. Valt dus mee. :D
 
Prijsverschil tussen een kleine of grote verpakking valt ook nog wel mee bij Dodo Juice. Als er weinig prijsverschil is, dan koop ik liever een klein busje de eerste keer. Als je dan redelijk lang toekomt, dan kom je volgende keer met een groot flesje zeker lang toe. :cool:
 
Pssies. ook mijn gedachte. Bij Poorboy's is het al snel lonend om een grotere verpakkining te kopen.
 
Na bestudering van het forum en de CC site kom ik meestal wel op iets van Poor Boys uit. Ik wilde nu eens ander merk hebben voor mijn polish en kom nu uit op -Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser - 250ml- dat is toch vergelijkbaar met de SSR van Poorboy's nietwaar? Ik wil dat dan opbrengen met de -Lake Country Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator-. Als ik het zo bekijk lijkt me dat een prima combi om ná het kleien en vóór de Black Hole te gebruiken.

Ik ben trouwens superanthousiast over die BH. Vorig weekend voor t eerst opgezet, wauw, wat een spul. Mijn auto in de kleur 'blue magic pearl' wordt bijna zwartblauw. :cool: heel gaaf!

Na de wintersport wil ik een keer een full detail geven en dan dus ook voor t eerst met klei aan de slag. Dus zeg maar:
wassen, kleien, cleanen, black hole, (evt sealen), natty's... en dan nog alle trims, velgen, jeetje... krijg ik dat in een dag klaar!??
 
Lime prime is een finishing polish ,een witte of rode handpad is veel beter geschikt.
De korrel hierin is maar heel licht ,en het product doet volgens mij hetzelfde als Black Hole (BH heb ik niet). Behalve dat BH fillers bevat en LP niet.

Vroeg opstaan ,weinig pauzes en doorwerken dan krijg je dat makkelijk af..;)
 
Jawel..Lime Prime
-Reinigt (Chemish zoals de Prof Polish van Poorboys)
-Voed
-Heeft een zeer lichte polijst korrel

Als je die korrel niet wil ,dan kan je kijken naar Lime Prime Lite
-Reinigt
-Voed

Need For Speed ,doet hetzelfde als Lime Prime ,maar laat ook nog eens een laagje Carnauba achter.
 
B.K. zei:
Jawel..Lime Prime
-Reinigt (Chemish zoals de Prof Polish van Poorboys)
-Voed
-Heeft een zeer lichte polijst korrel

Ja, dan begrijp ik het weer. Ik dacht dat je bedoelde dat Lime Prime heztelfde doet als Black Hole. Maar Black Hole cleant en schuurt toch niet?

Of laat ik het zo zeggen, ik zoek iets dat voldoende polijst om goed te cleanen, maar niet te veel dat ik er daarna ook nog 's met een lichtere korrel voor een tweede laag overheen moet. In Poor Boys assortiment zat ik dan aan bijv SSR2 te denken. Maar zoals ik zei, ik wilde een keer ander merk proberen. Want ook voor de sealant kom ik alweer bij PoorBoys uit... Vandaar dus mijn zijstapje naar Dodo.

En die oranje handpad van Lake Country, leek me geschikt obv de beschrijving op de site van CC.
 
Black Hole reinigt ook ,chemisch ,tenminste dat dacht ik toch.

Lime Prime is echt bedoeld als laatste stap ,deze korrel is zo fijn dat je hem echt niet hoeft na te bewerken ,je kan direct erna waxen ,daar is het ook voor gemaakt.
Het voordeel van LP is gewoon dat het lichte krasjes nog even aanpakt in plaats van ze te vullen.

Lime Prime Lite = Black Hole zonder fillers.

Een oranje handpad is echt veel te ruw ,je kan best voor een witte of rode gaan ,of Megs (geel) padje.

Chemical Guys heeft ook sealants.. ;)
 
qatsanqat zei:
Ja, dan begrijp ik het weer. Ik dacht dat je bedoelde dat Lime Prime heztelfde doet als Black Hole. Maar Black Hole cleant en schuurt toch niet?
.

Lime Prime
- Cleaner (verwijderd oude waxen en fillers)
- Glaze (voed de laklaag)
- Micro Abrassive (hele lichte schurende korrel om swirls te verwijderen, voor de finishing looks)

Lime Prime Lite
- Cleaner (verwijderd oude waxen en fillers)
- Glaze (voed de laklaag)

Black Hole
- Cleaner (verwijderd oude waxen en fillers)
- Glaze (voed de laklaag)
- Filler (maskeert minimale swirls)

Black Hole wordt aangeraden om te gebruiken bij donkere lakken. Bij Lime Prime wordt dit advies niet gegeven en kun je het gewoon op alle lak kleuren aanbrengen.

Edit -> precies wat BK dus zegt.
 
qatsanqat zei:
Of laat ik het zo zeggen, ik zoek iets dat voldoende polijst om goed te cleanen, maar niet te veel dat ik er daarna ook nog 's met een lichtere korrel voor een tweede laag overheen moet. In Poor Boys assortiment zat ik dan aan bijv SSR2 te denken. Maar zoals ik zei, ik wilde een keer ander merk proberen. Want ook voor de sealant kom ik alweer bij PoorBoys uit... Vandaar dus mijn zijstapje naar Dodo.

En die oranje handpad van Lake Country, leek me geschikt obv de beschrijving op de site van CC.

Ik snap eigenlijk niet echt goed wat je wilt gaan doen. Polijsten laat geen laag achter hoor? Even voor de duidelijkheid:

Voor lak correctie gebruik je polijstmiddel in combinatie met een witte polishing of oranje cutting pad. Dodo Lime prime is niet geschikt voor correctie werk en wordt doorgaans op een zwarte finishing pad gebruikt. De korrel die hierin zit moet je geen wonderen van verwachten. Dit wordt slechts gebruikt als finishing touch. Dus NA het polijstwerk. Tevens zit in de Lime Prime een glaze die de lak voedt.

Dodo zelf heeft voor zover ik weet geen producten om te polijsten. Zoek je alleen een cleaner dan kun je de Lime prime dus gebruiken. Wil je echt swirls uit je auto polijsten zul je moeten uitwijken naar Poorboys of Megs of Menzerna of............
 
Xizer zei:
Ik snap eigenlijk niet echt goed wat je wilt gaan doen.

Ja ikzelf misschien ook wel niet :confused: ik dacht nog een behandeling te geven tussen het kleien en de glaze in. Iets om lichte swirls mee weg te werken, maar wat iets méér werkt dan de Black Hole. Zoals ik het hierboven lees zit ik gewoon op een verkeerd spoor. Wat zou ik dan wel kunnen doen?
 
Maar je krijgt er toch wat correctie mee gedaan hoor Benny ,je moet er inderdaad wel geen wonderen van verwachten.
Maar dat is ook uiteindelijk niet de bedoeling ,swirl vrij wassen bestaat niet ,als je dan om de maand of 2 eens heel even de wax weg wil en vers wil beginnen ,pakt de LP ook even die lichte swirls aan.

Skybump : Je hebt het wel wat overzichtelijker samengevat..:)^
 
qatsanqat zei:
Ja ikzelf misschien ook wel niet :confused: ik dacht nog een behandeling te geven tussen het kleien en de glaze in. Iets om lichte swirls mee weg te werken, maar wat iets méér werkt dan de Black Hole. Zoals ik het hierboven lees zit ik gewoon op een verkeerd spoor. Wat zou ik dan wel kunnen doen?

Je zit op het goede spoor ,maar Lime Prime is een Cleaner Glaze met Lichte korrel.
Black Hole is ook een Cleaner Glaze zonder korrel ,maar heeft wel fillers.

Lime Prime is toch ideaal dan..? Het is gewoon het idee van 2 keer een Glaze te gebruiken dat een beetje raar overkomt.
 
B.K. zei:
Maar je krijgt er toch wat correctie mee gedaan hoor Benny ,je moet er inderdaad wel geen wonderen van verwachten.

Zeer lichte swirls zul je er misschien wel mee weg krijgen, maar ik weet niet of zijn auto al eens gepolijst is?

@ qatsanqat

Omschrijf eens wat je precies wilt, hoe de staat van je auto is etc. Wil je je auto gaan polijsten zodat de swirls eruit zien? Of is ie al eens gepolijst en zoek je een product dat 1 keer in de zoveel tijd tussen de wasbeurten door zou kunnen gebruiken?

Overigens, Black hole is geen product om swirls mee te verwijderen. Black hole heeft fillers en vult je swirls dus als het ware op. Het is een glaze en dus een voedend product.
 
@ Xizer, ik had jouw zeer duidelijke tutorial voor de '...fanatieke beginnende handmatige enz...' gelezen en ik zocht een alternatief voor de SSR1. Vraag me niet waarom, gewoon omdat ik een keer wat anders wilde dan PB en bovendien vond ik dodo wel een leuk merk.

Mijn auto ziet er redelijk uit, geen krassen (hoewel, bij de deurgrepen..!) wel wat lichte swirls. Zoals ik al zei, volgende maand naar de wintersport. Daarna, begin maart, een keer een flinke beurt geven eigenlijk precies volgens jouw stappenplan. Ik ben nl ook een 'fanatieke beginnende handmatige.. enz' dus ik heb niet zoveel spullen en ik wil mezelf ook niet begraven onder al te grote collecties potjes en padjes.

Dus de vraag is welk alternate je hebt voor SSR1 en welke pad je me er bij adviseert als die oranje toch niet de juiste blijkt te zijn. Verder heb ik nu alle spullen wel, alleen dus nog cleaner en misschien een sealant.

Alvast bedankt voor je (voor jullie) hulp. Echt tof hoe iedereen reageert en me probeert verder te helpen. Dat is wel een heel lekker sfeertje onder mekaar zo :cool:
 
Ik zou voor M80 kiezen op een witte of groene pad. Zoals gezegd, een glaze na de M80 is niet per se noodzakelijk dus die stap kun je lekker overslaan. ;) Wil je nog lichter gaan en het product echt uitsluitend als cleaner gebruiken en niet om te polijsten zou ik voor de Lime prime van Dodo i.c.m. met een zwarte pad gaan.

Iedereen helpt elkaar hier inderdaad! Wat de één niet weet, weet de ander weer. Succes ermee in ieder geval!
 
Akkoord met Benny..:ja

Wat ik mss nog kan toevoegen is dat je Lime Prime ook op een Groene Light Polishing pad kan verwerken om net dat beetje extra cut te hebben.
 
Dank je. Ik snap het nu wel, al blijf ik al die kleuren pads nog ingewikkeld vinden. Ik zal daar op het forum nog eens even naar zoeken. De M80 maakt mijn Black Hole (een glaze, met fillers) overbodig... da's nou weer jammer want die heb ik nu 1x gebruikt en daar ben ik echt suuuuuuuuuuper enthousiast over!! Zet ik die er nog overheen.
 
Er is absoluut geen reden waarom je het niet zou kunnen doen hoor ,uiteindelijk gaat het erom dat jij tevreden bent..:)^