• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Lime Prime Lite te verwerken met pad met cuttingfactor?

DAF-44

Banned
Disaster of Bling
1 nov 2008
619
0
Zoals bekend heeft de LITE versie van Dodo Juice Lime Prime geen slijpmiddel / abrasives.

Heeft iemand ervaring met het verwerken van de LITE icm met een pad met cuttingfactor (bijvoorbeeld LC Green Light Polishing / Finishing).
Je hebt dan de keuze om het produkt te verwerken met of zonder polijstende werking en bent daardoor veelzijdiger.
 
Dat is hetzelfde als Black Hole met een groene pad verweken, het is er niet voor gemaakt. Het is een voedend produkt.
Je hebt niet voor niet produkten als Professional Polish en So1o cream, die zorgen voor voor het juiste "glijmiddel" tussen de pad en het produkt.
 
ik zie het nut er ook niet van, en denk zelfs dat het misschien tegenstrijdig kan werken.
 
Niet doen inderdaad, het zal vast werken, maar het werkt niet mooier af. Als je een cuttingfactor wilt gebruiken dan is het beter om de normale Lime Prime te nemen waar de korrel al in zit en dat in combinatie met een polishing pad of een light polishing pad.

Misschien dat de light polishing wel licht genoeg is, maar dat zal testen worden.
 
Duidelijk.
De gedachte was om met de keuze voor Lite + lichte polishing pad als het ware 2 producten te hebben.
1. De Lime Prime Lite icm. met de pad met cutting factor (als het ware de werking van de Lime Prime, dus met licht polijstende werking).
2. Lime Prime Lite icm. de zwarte finishing pad (dus géén licht polijstende werking).

Ik zal dus een bewuste keuze tussen Lime Prime en Lime Prime Lite moeten maken.
Ik heb momenteel oa. SSR1 in mijn collectie. Denk dat de keuze voor de Lime Prime Lite dan de meest logische is.
 
Lime Prime is handig voor als je de oude waxlagen weg wilt halen en verder geen correctiewerk wilt doen. Lime Prime Lite is jou ding als je (bijna) altijd ervoor gaat polijsten dan zijn de oude waxlagen immers allang weg.
 
Als ik de site van Dodo Juice er op na sla:

Lime prime
Featuring…
- Micro-abrasives ===> Polijstkorrels
- cleaning agents ===> Chemische reiniger
- Oils ==============> Glaze


Lime Prime Lite
Featuring…
- Cleaning agents ===> Chemische reiniger
- glazing oils ======> Glaze

De functie van beide is dus: Paint cleaner, Glaze en Polijstmiddel (polijstmiddel geldt niet voor LITE).

Waarmee is de cuttingfactor van de Lime prime te vergelijken? Moet ik denken aan bijvoorbeeld een SSR1 (3/10)?
 
Heel laag, het is PRE-wax cleaner, een milde cleaner die niet bedoeld is om te polijsten. Doordat het erg olieachtig is zal het best kunnen werken als glijmiddel bij bv een rotary met een polishing pad en zal best wat swirls weg kunnen nemen. Gewoon proberen of het wat is, het is er alleen niet primair voor ontworpen.
 
@Daf44,.

Ik heb beide, de Lime Prime en de Lite gebruik ik beide keren met een zwarte LC.

Wil ik de auto voor een tussentijdse beurt "glad trekken",.pak ik de Lime Prime,.

Wil ik een glaze,.pak ik de lite variant.

gr
 
Snitser zei:
@Daf44,.

Ik heb beide, de Lime Prime en de Lite gebruik ik beide keren met een zwarte LC.

Wil ik de auto voor een tussentijdse beurt "glad trekken",.pak ik de Lime Prime,.

Wil ik een glaze,.pak ik de lite variant.

gr

Volgens de Dodo site zouden beide varianten olie bevatten (= Glaze toch?).
Uit jouw verhaal maak ik op dat alleen slechts de LITE Glaze bevat. Klopt dit? Indien dit het geval is gaat mijn voorkeur uit naar de LITE aangezien het me voornamelijk te doen is om de combi paintcleaner/glaze.
 
beide zijn een glaze,.alleen bevat de Lime Prime mild abrassives. Een lichte schurende korrel dus,.die prima is af te breken met een zwart LC.
 
Snitser zei:
beide zijn een glaze,.alleen bevat de Lime Prime mild abrassives. Een lichte schurende korrel dus,.die prima is af te breken met een zwart LC.

Duidelijk verhaal inmiddels.:)^

Is de Lime Prime (Lite) zijn meer prijs waard tov. bijvoorbeeld de Pinnacle / Wolfgang / Blackfire conculega's ?
 
@Daf44,.

Ik heb ook de Pinnacle FF polish. Gebruik ik eveneens met een zwarte LC.
Mijn mening,.en dat is puur persoonlijk verwerkt de Lime Prime lekkerder.

Andere merken (nog) geen ervaring mee.

gr
 
DAF-44 zei:
Is de Lime Prime (Lite) zijn meer prijs waard tov. bijvoorbeeld de Pinnacle / Wolfgang / Blackfire conculega's ?

Dat begrijp ik niet helemaal; LimePrime is toch net zo duur als de Wolfgang/etc?
Limeprime kost in 500ml verpakking 34,49; 7 cent per ml (afgerond)
Wolfgang Finishing Glaze in 473ml verpakking 32,99; 7 cent per ml (afgerond)

Voor dezelfde prijs 2 keuzes :party:
 
tinus zei:
Dat begrijp ik niet helemaal; LimePrime is toch net zo duur als de Wolfgang/etc?
Limeprime kost in 500ml verpakking 34,49; 7 cent per ml (afgerond)
Wolfgang Finishing Glaze in 473ml verpakking 32,99; 7 cent per ml (afgerond)

Voor dezelfde prijs 2 keuzes :party:

Hmm, klopt inderdaad vwb. Wolfgang. BLACKFIRE Gloss Enhancing Polish kost echter iets van €20.- of €21.- en is daarmee aanmerkelijk goedkoper.

Iemand enig idee hoeveel (middelklasse) auto's ik ongeveer doe met een 250ml verpakking?
Zal natuurlijk van diverse factoren afhangen maar ik zou wel eens wat ervaringen willen horen.
 
Is een zeer zuinig product ,ik gok dat ik 3-4 auto's ofzo gedaan heb en ik zit nog boven de bovenste sticker rand.
 
Kleine ;) ,en de nek van de fles loopt schuin af.

Voor een halve motorkap op een al lichtjes ingewerkte pad is 3 kleine drupjes al meer als genoeg.
Omdat het redelijk vloeibaar is versprijd het zich iets makkelijker.
 
bij mij het zelfde, 3 a 4 auto's gedaan met kleine fles en zit net onder de rand van de sticker.

ik vul twee a drie gaatjes van de lake country pad.

als ik het zou moeten schatten doe ik denk wel 10 a 15 auto's met een kleine fles, als het niet meer is.

ik vind het helemaal topspul en heb zelfs het idee dat het ook echt verschil uitmaakt.(mate van glans/wetlook):heart_eyes:

langs de a4 staat "leipe shit ouwe",dat is mijn oordeel over de lpl (44).