• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo juice meer glans?

Martinwill

Detailing rookie
22 apr 2011
74
0
Volgende week heb ik een show and shine waaraan ik meedoe met mijn auto. Het is een zwarte rx-8 die ook in het show off gedeelte staat. Normaal zet ik de auto in de pinnacle liquid wax met gebruik van de dap. Zou een andere wax van bijvoorbeeld dodo juice (supernatural, of PH of BV) een nog diepere wetlook geven of zit het meeste in de voorbereiding voor de waxlaag?

Je zou over je bestaande wax alleen voor die dag een laagje M7..van Meguiars kunnen zetten,moet het natuurlijk niet regenen ben het meteen weer kwijt

Zoals stimpy al aangeeft: je geeft het antwoord zelf al.

De Liquid Souveran wax van Pinnacle heeft al de reputatie om net die 10% extra te benutten voor net dat beetje meer wetlook op donkere lakken. Iets anders erbovenop zal daarom niks extra's toevoegen. Dan zou je liever nog een extra laagje Pinnacle erop kunnen zetten.

Moet een bestelling plaatsen bij cc en twijfel of ik een paar testpotjes van de dod juice waxen ga bestellen, ik heb namelijk nog totaal geen ervaring hiermee. DJ heeft 2 varianten, hard en soft wax. zijn beide varianten alleen met de hand aan te brengen of is dat ook mogelijk met de dap?

De gedachte achter de harde en zachte wax volgens dodo is als volgt:

De zachte wax wordt aangebracht door een beetje wax in je hand te nemen, deze even 'opwarmen' en dan aanbrengen op de auto. Dit resulteert meestal in een dikkere laag.

De harde wax wordt met een applicatorpadje aangebracht in een dunne egale laag.

Je kan de wax ook met de DAP aanbrengen. Gewoon een zachte pad (rood, zwart of blauw) gebruiken.

Een paar keer met je vinger over de bovenkant van de wax wrijven tot deze een beetje smelt. Dan de 'zachte' wax met je vinger uit de pot halen en op de pad smeren.

Smeer het nu eens op een auto die geen goede voorbereiding (kleien, polijsten, voeden) heeft gehad?

Wedden dat ie niet glimt...

99% van de glans behaal je door een goede voorbereiding....

@ Ome Robert , tsja.. maar in dit geval zou één van de Dodo waxen op Pinnacle Souveran komen, die al bekend staat als een niet zo duurzame, maar wel hele mooie "concours" wax. Er komt geen glans bij als je zo'n concours wax topt met een andere wax.

GMToyota zei:
@ Ome Robert , tsja.. maar in dit geval zou één van de Dodo waxen op Pinnacle Souveran komen, die al bekend staat als een niet zo duurzame, maar wel hele mooie "concours" wax. Er komt geen glans bij als je zo'n concours wax topt met een andere wax.

Wijsheid zou dus eigelijk zijn, dodo wax aftoppen met de pinnacle? Of dan toch liever 2 lagen dodo wax (blue velvet 2x, purple haze 2x of blue velvet aftoppen met purple haze)?

De kleur van een Dodo wax kan bij meer dan één laag een subtiel effect geven op de lak. http://detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=217518 dit komt mede door de oliën in de wax.

Het is dus mogelijk dat Dodo + Pinnacle een ander subtiel effect geeft dan Dodo+Dodo of Pinnacle+Pinnacle. Het kan ook zo zijn dat je het verschil niet eens zal zien. Elke lak is weer anders.

Maar wil je echt proberen het onderste uit de kan halen en is elk procentje 'extra glans' je prioriteit, dan is je lak uiteraard in goede staat, heb je gekleid en geglazed en zou ik Pinnacle+Pinnacle doen.

PB Black Hole en daarna afgetopt met Purple Haze gaf bij mij een super resultaat op een zwarte Volvo.
Zo mooi is hij in de tijd dat ik hem heb meegemaakt nog nooit geweest.

Moet daarbij wel eerlijk zeggen, dat ik zonder de ruime voorbereiding nooit tot dat resultaat was gekomen.

Black hole deed bij mij weinig, wolfgang glaze daarentegen :-)^
Ben wel nieuwsgierig naar de dodo's en heb 2 proefpotjes besteld, blue velvet en purple haze. Heeft iemand wel eens bv met daarna ph geprobeerd of andersom? Of moet je juist 2 lagen van dezelfde wax opbrengen?

In deze show-off heb ik de auto met Dodo Juice Blue Velvet (hard wax) gedaan en afgetopt met Dodo Juice Purple Haze (soft wax):KLIK

In deze show-off heb ik de auto met Dodo Juice Banana Armour (hard wax) gedaan en afgetopt met Dodo Juice Orange Crush (soft wax):KLIK

Sinds kort heb ik ook de Dodo Juice Purple Haze Pro:love , deze is helemaal TOP! Vind 'm persoonlijk nog beter verwerkbaar dan de normale Purple Haze.

Ik blijf er bij dat op een zwarte lak de Mothers Wax Reflections Advanced Wax afgetopt met de Mothers Wax Reflections Top Coat een extreem diepe glans geeft.
Tevens zeer lekker te verwerken omdat ze beiden vloeibaar zijn.
Om de glans bij te houden de Mothers Wax Reflections Advanced Spraywax aanbrengen na de wasbeurt. Voordeel hiermee is dat het zowel op een droge dan wel natte ondergrond gebruikt kan worden.

Greetz Rob aka Vadebo