• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Motley Blue: wat ervaringen

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
900
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Gisteren heb ik voor het eerst Dodo Juice Motley Bue gebruikt op licht vervuild RVS plaatje in de motorruimte en op de chromen eindpijpen van het uitlaatsysteem.

Op de chromen uitlaatpijpen (die al in goede staat waren en onderhouden met Belgom) deed het niet veel extra. Wel een beetje. Het kostte wel een beetje moeite om de waas die na het aanbrengen achterbleef (en die telkens weer een beetje terugkwam!) definitief weg te werken. Later las ik overigens dat Motley Blue niet geschikt is voor chroom in goed staat :rolleyes:.

Op het RVS plaatje werkte het super. Ik wist eigenlijk niet dat het plaatje ueberhaupt kon glimmen maar toch gebeurde dat na even inwrijven met Motley Blue op een microvezeldoek :).

Op onderstaande foto zie je een voor en en na-plaatje. Waarbij het na-plaatje eigenlijk een tussenresultaat is. Met nog een keer het hele plaatje aanpakken met Motley Blue, gaat het vrijwel zeker nog meer glimmen.

plaatje-voor.jpg

plaatje-na.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Ik heb Motley Blue gebruikt op de rail voor de zijdeur. MF doekje en wrijven maar. Enkele keren opnieuw doen en er bleef maar zwart afkomen. Uiteindeljk super glad en effen

Mercedes Benz Sprinter 2016-07-23 - 13.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Ach ja natuurlijk! Motley Crue is een band :rolleyes:.
Ik heb het aangepast in de tekst. De titel kan ik niet aanpassen maar misschien wil 1 van de moddereters ( @Soepergrover ?) zo lief zijn dat even te doen? :)

Overigens lijkt het zwarte spul op de doek na het wrijven met Motley Blue niet zozeer te komen van de viezigheid die je van het metaal af wrijft, maar door een chemische reactie met het oppervlak.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Belgom heeft die reactie ook, dat zwart uitslaan.

Ben wel verbaasd van het resultaat eigenlijk, glimt al goed!