• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Red Mist - Tropical protection detailer

gosee

Detailing trainee
2 aug 2011
24
47
Hallo beste mensen,

Omdat ik nog wat wil gaan bestellen (langzame uitbreiding van mijn spullen),

Even een vraagje.
Als ik mijn auto gewassen (dodo juice born to be mild ),
gekleid(Poorboys World Poly - Elastic Clay),
gevoed (Poorboys black hole) en
in de wax (Natty's paste wax)
Maak ook gebruik van Poorboys spray and wipe voor mijn ruiten.

Voeden :
uitwrijven : 101125 Poorboys World deluxe mega mega towel
Wax :
Uitpoetsdoek : 100133 Dodo juice Fantastic fur - Microfibre buffing Cloth

Ik het dan verstandig om :
Dodo Juice Red mist te gebruiken na het wassen om mijn beschermlaag en glans op peil te houden? of is dat overdreven (evt niet nodig?)
Of is er beter spul.
En hoeveel tijd kan ik het beste tussen het voeden en het waxen in laten zitten

en

Welke handpads kan ik het best gebruiken voor Voeden en Waxen :
In mijn bezit :
101650 Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator (ik dacht voor het voeden???)

voor Natty's Paste Wax aan te brengen ??
100982 Monello Red Ultrasoft Finishing CCS Euro Foam Hand applicator of
101105 Poorboys World Microfiber Applicator

Ik hoop wat advies te mogen ontvangen.
Alvast bedankt

Ik heb een zwarte citroen C1

Met de redmist heb ik geen ervaringen, maar tussen de uitgebreide detailbeurten door, gebruik ik na het wassen(born to be mild) altijd Quick detailer + van Poorboys. Na het wassen lijkt de glans altijd wat fletser, maar na een rondje QD+ is de glans weer terug.

Voor handmatig waxen gebruik ik de gouden, ronde monello concorso hand pad, glaze doe ik altijd met de zwarte pad op de DAP500 en sealer met een rode pad op de DAP500.

Ik heb verder geen strak tijdschema dat ik aanhoud tussen de Blackhole en Natty's .Wanneer ik tijd genoeg heb neem ik vaak even een kleine pauze tussen de lagen door(maar dat is meer voor me zelf dan voor de lagen:-b )
Bij weinig tijd gaat de Natty's meteen na de Blackhole.

Bedankt voor je reactie

kendo zei:
Met de redmist heb ik geen ervaringen, maar tussen de uitgebreide detailbeurten door, gebruik ik na het wassen(born to be mild) altijd Quick detailer + van Poorboys. Na het wassen lijkt de glans altijd wat fletser, maar na een rondje QD+ is de glans weer terug.

Goed tip dus kan dus kiezen tussen Red mist of QD van Poorboys

kendo zei:
Voor handmatig waxen gebruik ik de gouden, ronde monello concorso hand pad, glaze doe ik altijd met de zwarte pad op de DAP500 en sealer met een rode pad op de DAP500.

Ik heb nog geen DAP , moet alles nog handmatig doen (helaas).

kendo zei:
Ik heb verder geen strak tijdschema dat ik aanhoud tussen de Blackhole en Natty's .Wanneer ik tijd genoeg heb neem ik vaak even een kleine pauze tussen de lagen door(maar dat is meer voor me zelf dan voor de lagen:-b )
Bij weinig tijd gaat de Natty's meteen na de Blackhole
Bedankt voor de tip :-)

Zelf zou ik eerder voor de red mist gaan dan voor de QD+

De QD+ werkt bij de ene wel en bij de andere juist weer totaal niet (bij mij het laatste).
Bij red mist wel de spraykop goed schoon blijven houden anders raakt deze verstopt.

Juffer1 zei:
Zelf zou ik eerder voor de red mist gaan dan voor de QD+

De QD+ werkt bij de ene wel en bij de andere juist weer totaal niet (bij mij het laatste).
Bij red mist wel de spraykop goed schoon blijven houden anders raakt deze verstopt.

Bedankt maar weer voor je tip :-)^
Hoe kan ik het beste de spraykop schoon houden?

Dodo geeft aan : bij het laatste spraytje de fles ondersteboven houden, veel forumleden hier halen de sprayer eraf en maken deze schoon door er water mee te sprayen.