• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice - Supernatural Hybrid Paste Sealant

MarcelT

Detailing rookie
24 mei 2015
11
2
54
Lommel (België)
Iemand ervaring met "Dodo Juice - Supernatural Hybrid Paste Sealant" ​?

Kan ik de glansgraad vergelijken met "Dodo Juice - Supernatural 2.0" ?

Momenteel gebruik ik de Supernatural 2.0 en ben daar tevreden over. Ik gebruik hem samen met de Poorboys Black Hole en deze combinatie geeft geen problemen.
Kan de combinatie Poorboys Black Hole en Supernatural Hybrid Paste Sealent ook ?

De "Dodo juice Supernatural Hybrid Nano SIO2 Quarts Wax" durf ik niet goed gebruiken. Moeilijk uit te poetsen, Sio2 wordt keihard, ... en is precies meer iets om over een bestaande SIO2 coating aan te brengen ?
 
@MarcelT ,@grijzepanda,
Iemand ervaring met "
Dodo Juice - Supernatural Hybrid Paste Sealant" ?

Kan ik de glansgraad vergelijken met "Dodo Juice - Supernatural 2.0" ?
-Supernatural 2.0 heeft een wat hoger carnauba gehalte wat bijdraagt aan de glansgraad in theorie zal de 2.0 dus harder glanzen dan de sealent variant maar het verschil is waarschijnlijk miniem in de praktijk.

Momenteel gebruik ik de Supernatural 2.0 en ben daar tevreden over. Ik gebruik hem samen met de Poorboys Black Hole en deze combinatie geeft geen problemen.
Kan de combinatie Poorboys Black Hole en Supernatural Hybrid Paste Sealent ook ?
-Alles kan echter hecht een sealent het beste op een zo schoon/vetvrije wax dus ik zou onder een sealent geen blackhole zetten.

De "Dodo juice Supernatural Hybrid Nano SIO2 Quarts Wax" durf ik niet goed gebruiken. Moeilijk uit te poetsen, Sio2 wordt keihard, ... en is precies meer iets om over een bestaande SIO2 coating aan te brengen ?
-Zelf heb ik ter vergelijk Waxaddict Quartz welke ik net zo makkelijk vind te verwerken dan andere waxen je moet wel goed opletten (swipetest) tijdens het verwerken en ik kreeg de tip om em aan te brengen wanneer het buiten niet te warm is. En zorg ervoor dat ie er superdun op zit! Ik denk dat het daar het meest fout gaat...
 
  • Leuk
Reacties: tembaco
Supernatural 2.0 is een wax om glans en diepte te maken en dat lukt ook aardig.

Sypernatural Hybrid is meer bedoeld om standtijd te halen. De basis is SN 2.0 maar er zijn dingen uit om plaats te maken voor de sealant eigenschappen om standtijd te verlengen. Oftewel iets minder wow effect maar wel een lange standtijd daarvoor terug.

Die SN Hybrid Sio2 is niet zo moeilijk verwerkbaar van wat ik heb begrepen van @Ferdy dacht ik. Je moet m niet te lang laten duren maar verder wel een goede wax.

Greetings from mr. D. Juice
 
Maar als ik puur voor de standtijd zou gaan zou ik dan beter de SN Hybrid kunnen nemen of de coll 845 0f 915,Heb nu heb ik vrijdag de auto in PH Pro gezet en de motor kap voor de helft in Coll 476 maar dit is gewoon niet mijn wax vind het niet fijn verwerken en afnemen
 
@grijzepanda ,wel eens aan Ddj Iron gloss gedacht als het je om standtijd te doen is?
=vloeibare sealent evt machinaal aan te brengen. Niks makkelijkers als dat.
 
Ik weet even niet of de applicatie van Iron Gloss een nachtje droogstaan vereist, maar normaalgesproken hoeft dat niet bij een sealant. Het is een sealant, geen coating.
 
Volgens mij werd het wel aangeraden. Heb er wel eens via de mail info over gevraagd bij carclean maar 100 procent zeker weten doe ik het niet.
Maar even terug komen op de wax wat zouden julie aanraden de SN Hybrid de Col 845 of Col 915 of soft 99 12 Maanden?
 
Ik schat in dat elk van die waxen wel een aantal maanden blijft werken. Daar zal het niet aan liggen. :) Dan kan je nog gaan kijken naar de looks, maar dat ligt natuurlijk grotendeels aan de staat van de lak. Dan blijft nog over; de prijs.


Greetz
 
Beetje kort door de bocht vind ik wat versta onder een paar maanden 2 of 4? Wel belangrijk als je een lange standtijd zoekt,De Coll 476 kan en een net zo lange standtijd hebben als bv de PH Pro maar je kan ze totaal niet vergelijken heb ze vrijdag allebij gebruikt maar de PH Pro werkt veel fijner vind ik en vind het mooier als ie ongeveer 3 maanden op de auto zit
 
Ik heb fusso dark coat er nu op, ipv eerdere colli845.
Ben er tevreden mee, lijkt zelfs of lak nog iets gladder is/meer beading. Mooie glans en diepte. Ruikt wel chemisch, komt door samenstelling. Zou in de fusso ook nog beetje fillers zitten, kan alleen dat bericht niet weer vinden.

Maar alle drie zijn prima waxen, dus in principe is elke keuze goed ;)
 
24 uur droog houden dus...

20161030_143843.jpg


20161030_143907.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Soepergrover
Er zit waarschijnlijk ook verschil tussen een wax met sealant-eigenschappen en een 'normale' wax.

Ik heb tot nu toe merendeels Collinites gebruikt, zoals de 845/476s/915, en dit bevalt mij prima qua prijs-kwaliteit. Ik ben zelf niet zo'n wax-fanaat, dus houd het bij een goede werking voor een goede prijs.

Ik wil echter nog wel eens een keer een "sealant-wax" proberen, puur voor de standtijd. (476s blijft in mijn ervaring 3-4 maanden werken, met uitschieters van 5-6 maanden, maar de factoren op verschillende auto's kunnen enorm verschillen)

Donkere auto's komen in de 915 en lichte auto's in de 476s.


Greetz
 
Je vroeg wat er zou worden aangeraden en naar standtijden? Daar gaf ik antwoord op.

Je bent op zoek naar standtijd, zoals je aangeeft, en dan is een hybride het beste van 2 werelden. (Looks en standtijd) Ik heb zelf alleen de Collinites vaak gebruikt en over deze waxen kan ik zeggen dat de 3 meest gebruikte/bekende minimaal zo'n 2-3 maanden blijven werken.

Wil je zoveel mogelijk standtijd, en minder looks want je gebruikt toch al een glaze, dan zou je de 476s kunnen gebruiken die ik zelf makkelijk verwerkbaar vind of een wax/sealant die bedoeld is voor standtijd. Naar verluid zou de Fusso 12 goede sealant-eigenschappen hebben en dus een prima standtijd.

De 915 hield het op mijn eigen auto 3-4 maanden uit en ik wastte de auto 2-wekelijks zonder toevoegingen. Deze wax vind ik tot op heden het meest lekker verwerken.

Het ligt er ook maar aan hoeveel je kwijt wilt zijn. De Collinites en volgejs mij de Fusso ook, die kosten niet zoveel. De SN's kosten weer wat meer.





Greetz
 
Een goeie 5,5 jaar geleden had ik er een review over geschreven. Het topic is er nog wel, de foto's niet meer...

https://forum.Carclean.com/threads/review-dodo-juice-super-natural-hybrid-take-two.7552/