• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice waxoverzicht

Top overzichtje

En ik zit meteen weer met een dilemma. Super tevreden overde Natty's blue, maar het jeukt om nog iets anders te gebruiken...
Heb mijn detailer oog laten vallen opde purple haze van dodo juice of de supernatural. Welke zou het beste naast de natty's gebruikt kunnen worden? of misschien in kombinatie met?

Bryan
 
Allebei de waxen zijn op carnaubabasis, alleen is de SN niet te vergelijken met Natty's.

De SN heeft een veel langere standtijd, mits de voorbereiding goed is gedaan.

De Purple Haze is meer bedoeld voor donkere lakken, de SN is universeel.
 
nicknameless zei:
Allebei de waxen zijn op carnaubabasis, alleen is de SN niet te vergelijken met Natty's.

De SN heeft een veel langere standtijd, mits de voorbereiding goed is gedaan.

De Purple Haze is meer bedoeld voor donkere lakken, de SN is universeel.

Hmm,

denk dat het dan de purple haze wordt :)^

Bryan
 
Heb afgelopen weekend de purple haze gebruikt, en is inderdaad een heel prettig werkende wax! Makkelijk aan te bregen en makkelijk weer af te halen!

Grtz
Kurt
 
Als je echt voor de purple haze wilt gaan is het misschien een goed idee nog een maandje ofzo te wachten, dan komt er namelijk een nieuwe verbeterde versie uit van de purple haze. De purple haze pro. Deze zou ergens in september moeten uitkomen, de voordelen ten opzichte van de normale purple haze zouden een langere beschermtijd en diepere reflecties zijn.
 
Gisteren voor het eerst mijn hele auto met Dodo Juice wax gedaan. Ik heb eerst de lak voorbehandeld met Lime Prime, daarna een laag Banana Armour hardwax en vervolgens met Orange Crush softwax. Het opbrengen en en uitwrijven ging prima. Waar ik niet zo tevreden over ben is het vlekkerige resultaat op de motorklep. Als je dichtbij de auto staat zie je het niet, maar op een paar meter afstand lijkt het alsof de waxlaag niet goed uitgewreven is.

Het was gisteren droog weer, ik heb in de schaduw staan werken en heb microvezel doeken gebruikt. Ook heb ik de Lime prime en wax naar mij idee niet te lang laten zitten, voor het uitwrijven wipe-test gedaan. Weet iemand wat ik verkeerd gedaan heb? Het lijkt mij niet dat dit hoort.

Het lukt niet om het op de foto te zetten. Onderstaand een linkje naar een eerdere Show Off na een Swissvax behandeling enkele maanden geleden.
[topic=2750]Ford Fiesta Colorado rood[/topic]
 
Niet veel tijd, max 10 min. Na het uitwrijven van de Banana Armour vrijwel gelijk de tweede laag aangebracht. Had het beter geweest daar meer tijd tussen te laten zitten?
 
Oh, dan heb ik wat snel de tweede laag aangebracht. Zou het vlekkerige nog wegtrekken, of is het raadzaam om de Lime Prime te gebruiken en overnieuw te beginnen?
 
Normaal kan je die met wat quick detailer verwijderen. Anders inderdaad terug lime prime erover.
Deze vlekken komen doordat de wax uithard, vaak is de oorzaak het iets te dik aanbrengen van de wax.
 
Inderdaad had dit de 1ste maal ook aan de hand op mijn wagen, wax was dus te dik aangebracht...

Beetje spray and wipe, goede microvezel doek en alles ging eraf...
Of natuurlijk vlug de wagen eens wassen :)
 
Zal de volgende keer wat spaarzamer te werk gaan.

Bedankt voor de reacties!
 
NHke zei:
Even wachten dus. Blijft de prijs gelijk?
sorry daar heb ik nog geen idee van,
purple haze pro zal volgende week ergens worden gelanceerd, het zal een wax/sealent hybride zijn.
 
Waar heb je die info vandaan?
Ik heb nog wat rond lopen struinen op het Dodo forum, maar kon er niets over vinden.
Komt er trouwens alleen een nieuwe versie van de Purple Haze? Of komen er straks ook vernieuwde versies van de overige softwaxes?
 
Soepergrover zei:
Waar heb je die info vandaan?
Ik heb nog wat rond lopen struinen op het Dodo forum, maar kon er niets over vinden.
http://dodojuice.com/forum/viewtopic.php?t=917

:)_[]
 
Soepergrover zei:
Waar heb je die info vandaan?
Ik heb nog wat rond lopen struinen op het Dodo forum, maar kon er niets over vinden.
Komt er trouwens alleen een nieuwe versie van de Purple Haze? Of komen er straks ook vernieuwde versies van de overige softwaxes?
Om te beginnen enkel van de purple haze, daarna ook nog een blue velvet pro.
Of ze de andere waxen ook nog gaan aanpakken weet ik niet.
Er zitten ook nog een hoop andere producten in de Dodo Juice pipeline, ik ben in ieder geval al benieuwd!
 
Even een snel vraagje!

Welke wax van Dodo Juice komt het dichtsbij de structuur van Pb's Natty's?
Ik heb beide waxen hard en soft (samples) en ook de Natty's. Qua structuur vind ik de Natty's ietjes fijner werken
maar qua resultaat vind ik de Dodo Juice mooier.

Ik dacht zelf aan de SN, welke eigenlijk buiten mijn budget is, of aan de Rubbish Boys Juiced Edition.