• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice waxoverzicht

SkyBuMp zei:
Logisch wel maar vreemd dat een fabrikant zoals Dodo adverteert op hun Lime Prime flesjes; dat Lime Prime DE pre-wax cleaner is voor dodo waxes.

Je zou dus verwachten dat je een beter resultaat kan behalen met Lime Prime als basis. In de praktijk lijken de waxen op een 100% schone lak langer te blijven zitten... heb nu zelf ook een testje met twee deuren, 1 met en 1 zonder lime prime.

Normaal gezien is dat natuurlijk ook zo, want Lime Prime reinigt ook goed. Je kan er alleen mee experimenteren als je daarvoor je lak helemaal gewassen-gekleid-gepolijst-ontvet hebt, anders moet je het niet doen. Doe je dat niet, dan is de cleaner in de Lime Prime noodzakelijk om een goede hechting te geven.
 
Ok, ik heb de lak gewassen -> gekleid -> gepolijst met Lime Prime (wat meteen de finish is). Daarna heb ik geprobeerd het overtollige Lime Prime te verwijderen met M34 final inspection van megs. Ik merkte eigenlijk niet heel veel verschil na de M34 maar goed...daarna een laagje Collinite 915 aangebracht.

1 deur heb ik gepolijst met Menzerna PO85RE, afgenomen met M34 en daarna meteen de 915 aangebracht. Ik denk dat het zo wel "representatief" genoeg moet zijn om te kunnen vergelijken. Na de winter weet ik waarschijnlijk meer hoe de 915 zich heeft gehouden.
 
zuidwest10 zei:
@leoneke,ik heb hem had hem en heb hem weer,ik vindt dat deze wax de kleur zeer goed naar boven haalt!!zekers bij donkere kleuren zie je dit effect zeer goed.Ik had de P21s die is exact hetzelfde als de r222(dit is de europeese naam voor p21s)

Hoi Zuidwest;

Dat R222 inderdaad de europeesche versie is van P21S is me duidelijk geworden.
Maar mijn vraag is, welke DODO wax komt sterk overeen met deze wax ?????

Het viel ook mij op, dat deze wax wel degelijk iets leuks doet met de kleur en glans. Wil graag eens een DODO wax aanschaffen, maar dan liefst ééntje die sterk overeenkomt met deze R222 ............... Smeert heerlijk weg en blijft maar gaan en gaan .... Hoef nergens op te letten. Geen zooi en kan gemakkelijk enkele uurtjes blijven staan. Ik zeg het niet vaak, maar echt iets wat bij me 'past'..... Standtijd is volgens B.K. gewoon prima en zijn kennis en ervaring heb ik zeer hoog !!! Beading houd ik me nooit mee bezig maar sinds deze wax valt het me wel enorm op ...

Dus welke DODO komt overeen met die R222 ...... ????????
 
@ Dox:

het zou niet zoveel uit hoeven te maken.

Question: What is colour-charging and why are some of your waxes different colours?
answer: When we created the first Dodo Juice recipe, we realised that wax ingredients could be classed into 'light', 'warm' and 'dark'. For example, you can get white, yellow and dark beeswax. And coconut oil is light, whereas orange oil is, well, orange, and montan wax is jet black (they use it in shoe polish). We therefore made colour-charged versions of our main recipe, tweaking the ingredients to suit. To make them easy to tell apart, we threw in some colours and fragrances - and these coloured oils taint the wax layer very, very slightly. Some would claim they make no difference at all, but we took some shots of Blue Velvet on a red test panel here. You can see the difference - or lack of it - for yourself.

Question: Can you use a colour-charged wax on any coloured car?
Answer: Absolutely. There are no hard and fast rules. We just made some light, warm and dark waxes and suggest they suit light, warm and dark cars. You may get a good result from Purple Haze on silver, and the light waxes will obviously work on any coloured car.

Bron: FAQ Dodo Juice
 
Ik kwam vandaag toevallig dit plaatje tegen op internet. Misschien dat iemand er wat aan heeft of het handig vind

allwaxes.jpg
 
maar nu is mijn golf IV zwart van kleur (black magic pearl)

welke is dan beter ? purple haze (dark colors) of light fantastic (pearlscents) ? of zal het niks uitmaken
 
Dan zou ik voor de blue Velvet / Purple Haze gaan , deze zijn voor donkere autolakken.De Ligth Fantastic en Diamond White zijn voor de lichtere lakken.
 
thanks voor de reacties

ik heb purple haze al, dus was toch een goeie keuze

maar kreeg een PM van zuidoost dat de reflection serie van mothers HET helemaal is.

zijn er nog meer die die ervaring met de carwax en de topcoat hebben ?
 
nicknameless zei:
Allebei de waxen zijn op carnaubabasis, alleen is de SN niet te vergelijken met Natty's.

De SN heeft een veel langere standtijd, mits de voorbereiding goed is gedaan.

De Purple Haze is meer bedoeld voor donkere lakken, de SN is universeel.


Hi nicknameless,

Ik ben net hier op dit forum. Heb je een grove indicatie van de standtijd van SN? (voorbereiding is in orde ;)

2e vraag: heb je een idee wanneer SN Hybrid er is???

BVBD,


eye-see:cool:
 
SN 2.0 heeft bij goede voorbereiding en net onderhoud standtijd van ong. 5 tot 6 mnd.
SN Hybrid wordt medio Mei uitgeleverd in de UK, nog geen datum bekend wanneer ie in NL is zover ik weet...
 
ivo's zei:
SN 2.0 heeft bij goede voorbereiding en net onderhoud standtijd van ong. 5 tot 6 mnd.
SN Hybrid wordt medio Mei uitgeleverd in de UK, nog geen datum bekend wanneer ie in NL is zover ik weet...

Perfect!!!

Medio mei zal ik UK site's in de gaten houden....;)

Ik heb al een review van de hybrid gelezen/foto's gezien: T.O.P.