• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice waxoverzicht

Goedenavond,

Ik zal vast niet in het goede topic zitten maar ik ben nieuw hier...
Ik zit met de volgende brandende vraag.... Eind van deze week kan ik mijn nieuwe auto ophalen en deze is matzwart gespoten... Echter staat er in de boekjes dat je deze niet in de wax zou mogen zetten.. Een beetje bescherming tegen vogelpoep,muggen etc vind ik toch wel erg prettig dus mijn vraag is:

Is er buiten Swissvax een voordeliger product om een matte auto mee te behandelen?
En is Waxoil hier bijvoorbeeld bruikbaar voor?

Ik hoor het graag!

Groeten Nick
 
Je hebt helemaal gelijk dat het een investering is... Maar het betreft een leaseauto en hieraan wil ik geen 150 euro eigen geld investeren:-"
Dus vandaar de vraag of er voordeliger spullen zijn voor matte autos....

En anders toch maar sparen,^^
 
Op het forum heb ik eerder gelezen dat men goede ervaringen heeft geboekt met de Professional Polish van Poorboys World als cleaner, en Carpro Reload als sealant op een matzwarte Focus RS500

En daarbij de meest neutrale shampoo gebruiken die je kunt vinden, zonder glanstoevoegingen. Bijvoorbeeld Dodo Juice Supernatural of Born To Be Mild.
 
nicknameless zei:
Géén SN gebruiken, gaat ie van glimmen.


Tim zei:
Als je Professional Polish van Poorboy's pakt als cleaner, samen met een zachte pad, dan werkt dat ook uitstekend.

Beschermen met Reload van Carpro of Supernatural van Dodo Juice en je bent klaar.

Wassen zou ik doen met Born to be Mild van Dodo Juice.

Dus volgens mij kan de SN gewoon gebruikt worden.


En anders dit topic even bekijken.;)
 
uit het topic wat Smurf hierboven aanhaald:

Tim zei:
Opaque werkt goed, dat heb ik meermaals mogen horen, maar wij hebben uitstekende alternatieven.

Als je Professional Polish van Poorboy's pakt als cleaner, samen met een zachte pad, dan werkt dat ook uitstekend.

Beschermen met Reload van Carpro of Supernatural van Dodo Juice en je bent klaar.

Wassen zou ik doen met Born to be Mild van Dodo Juice.

Het verbaast mij ook een beetje dat iedereen meteen Swissvax roept alleen omdat daar een sticker op zit voor matte lakken en folies. ;)

Het hoeft niet in te houden dat het dan ook beter is, net als dat duurder niet altijd beter hoeft te betekenen.

Een vergelijk:

Shampoo:

Dodo Juice Born to be Mild 500ml € 23,49 (goed voor 357 liter mengsel)
Swissvax Car Batch Opaque 470ml € 55,- (goed voor 500 liter mengsel)

Cleaner:

Poorboy's World Professional Polish 473ml € 18,99
Swissvax Pre-Cleaner Opaque 250ml € 35,-

Wax:

Dodo Juice Supernatural 200ml € 92,49
Swissvax Opaque Wax 200ml € 169,-

Alternatief een spray sealant:

CarPro Reload 400ml €19,99
maar nu weer ONTOPIC! :slotje
 
Swissvax OPaque Wax glimt meer dan Supernatural 2.0 wax. :ja

Ik vind het resultaat op de UK RS500 met die Opaque meuk ook verre van indrukwekkend. Die auto's lijken daarna op Jules Deelder met teveel briljantine in het haar.
 
Ik zou graag een 50/50 zien tussen beide waxen, wie heeft ze beide en kan de 50/50 hier laten zien op een matzwarte (of matantraciet stefan ??) auto
 
Ik denk dat ik dat CarPro Reload Spray spul maar ga bestellen... Voordelig en makkelijk aan te brengen..... Kom echter wel tegen op internet dat het ''de glans'' versterkt... Das niet helemaal de bedoeling volgens mij!
 
Ik heb het ook op mijn mat-carbon gewrapped dak gebruikt en het ging er absoluut niet meer van glanzen :)
Voor de zekerheid natuurlijk altijd eerst op een klein onopvallend stukje proberen!
 
Ik ben nog op zoek naar een goeie wax voor mijn zwarte BMW 1 waar ik als Sealant EX-P van PB gebruik. Ikzelf neig naar SN, zit ik dan goed? Iemand tips of trucs? Is SN beter aan te brengen met de hand dan met een DAP900 ?
 
SN is neutraal dus ook goed voor zwart.
Wil je hem met de machine opbrengen dan is het makkelijker de machine stick te nemen;
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Machine_Stick_60ml_SNWMS60_101198

Ik breng hem zelf aan met de hand, zoals ik eigenlijk met alle vaste wassen doe.

Verder is DDJ Purple Haze ook een goede keuze voor een zwarte auto.
 
Frans zei:
SN is neutraal dus ook goed voor zwart.
Wil je hem met de machine opbrengen dan is het makkelijker de machine stick te nemen;
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Machine_Stick_60ml_SNWMS60_101198

Ik breng hem zelf aan met de hand, zoals ik eigenlijk met alle vaste wassen doe.

Verder is DDJ Purple Haze ook een goede keuze voor een zwarte auto.

Bedankt voor je antwoord, ik ga er eens verder in verdiepen !
 
Of je koopt een houten pot DJ SN 2.0, kun je machinaal de wax aanbrengen met een 4 inch spot buff pad.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
@ Patrick; Hoe krijg jij het voor elkaar was op de pad te krijgen?

Bij mij zit de was namelijk los in de woody en al zou ik daar een pad in doen dan zou alleen de was rondjes maken, verder niets.