Afgelopen week mijn nieuwe rode Sandero Stapway gewassen met de twee emmer methode.
Het water was handwarm. Als wasmiddel heb ik de Dodo Juice - Born to be Mild shampoo gebruikt.
Ondanks de lichte swirls die al in de wagen zitten wilde ik hem toch in de was zetten.
(deze swirls ga ik pas te lijf als ik de DAP in mijn bezit heb.
(Waarschijnlijk eind september. Met 'de hand' is voor mij gewoon niet te doen
)
Eerst gekleid met de klei uit Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System.
Voor het eerst gedaan maar ging gewoon perfect. Waarbij ik meteen merkte dat het om 'n nieuwe wagen ging want de klei werd haast niet vuil maar de lak daarentegen werd wel 'super glad'
^ Steeds het residu afgenomen met 'n MF doek.
Als eerste laag heb ik de Banana Armour van Dodo Juice heel dun opgebracht met 'n lake Country - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator n.0
Hierna uitgepoetst met de Dodo Juice - Supernatural Buffing Cloth. Heerlijk geurtje.
Meteen hierna heb ik de Orange Crush van Dodo Juice heel dun opgebracht met Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator n.0
Waarna ook uitgepoetst met de Dodo Juice - Supernatural Buffing Cloth. Men..... wat ruikt dat spul toch lekker. Uren later liep ik nog aan mijn handen te snuiven
Ik heb geen last gehad van vlekken o.i.d.
Wat ik enige posts hiervoor las van Lexus freak zou de tijd tussen deze twee waxen zeker 24 uur moeten zijn?!
Heb ik het nu verkeerd gedaan?? Of klopt mijn bewerking wel.
Zeker gezien het resultaat (geen vlekken strepen etc.) zou ik zeggen .....wel!
mijn ervaring met de Dodo Juice waxen.