• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice waxoverzicht

https://www.Carclean.com/product/Monello/Edgeless_Soft_Foam_Hand_Applicator_MONELPAD_102026


Tja, ik was wat langzamer dan Ivo:-b
 
Even een schopje. Nu ik de meeste waxen van dodo heb vroeg ik me af of er nog iemand het overzicht uit post 1 heeft? Deze is niet (meer) zichtbaar.

Thanks
 
Deze knip lak had ik zelf;

Rainforest Rub, Soft wax, All colours
Light fantastic, Soft wax, Light colours
Orange Crush, Soft wax, Colour charged, Warm colours
Purple Haze, Soft wax, Colour charged, Dark colours
Hard Candy, Hard wax, suits all colours
Diamond White, Hard wax, suits all colours
Banana Armour, Colour charged, Warm colours
Blue Velvet, Hard wax, Colour charged, Dark colours
Double Wax, Soft & Hard wax, Layer for max performance
Rubish boys Juiced, Soft wax, special edition
Austinatious, Soft wax, special edition
Purple Haze PRO, Colour charged, Dark colours
Blue Velvet PRO, Colour charged, Dark colours
 
Ik zou dat onder de lichte kleuren scharen.
Dus als je op zoek bent naar een mainstream Dodo wax, zou je kunnen kijken naar Light fantastic/Diamond White (lichte kleuren) Rainforest Rub/Hard Candy (kleurneutraal).
 
dannycoolen ,Pinnacle Souverain = wit van kleur en smeer ik ook op mijn zwarte auto evenals een paarse wax van Scholl of een Monello Ibrido welke groen is.
Maw het doet er niet zoveel toe wat voor kleur de wax is in relatie tot de kleur autolak.
 
Thanks, ik kon me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat je heel veel merkt van de verschillende waxen op de kleuren.
Ik ga hem op mijn lijstje zetten:)
 
Het kleurspecifieke van die waxen is inderdaad vrij beperkt. Een Purple Haze (voor donkere lakken) durf ik ook nog wel op een witte auto te smeren.

Dodo Juice heeft ooit eens een test gedaan door een x aantal keer wax te layeren. Toen kon je het effect in lichte mate zien.
Eens kijken of ik dat nog ergens terug kan vinden.

[EDIT]
Gevonden. Op het Dodo Juice forum.
 
Dan ben ik die ander. ;)
Op een witte lak kan je beter een lsp smeren die een spiegelglans geeft, daar geeft een lsp met een warme glans of wetlook weinig effect op.
Voor een zwarte lak geldt dat precies andersom.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Het is dan ook een test die je zelf niet al te snel zult doen. Er wordt ook een opmerking gemaakt dat meer dan twee lagen wax vaak al niet effectief meer is (kort door de bocht: bij iedere volgende laag haal je relatief meer weg)
 
We hebben het hier over minimaal mogelijke verschillen, maar is dit niet wat we als detailer willen... net dat kleine beetje extra, net dat beetje meer, net anders dan de buurman.

dat is in ieder geval wel wat ik wil, ik zou dus zeker een wax kiezen voor een lichte, donkere of warme kleur.
tenzij je natuurlijk een goede bescherming wilt en de "show" factoor gewoon mooi is meegenomen dan word het een ander verhaal.