• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

B.K. zei:
Eigenlijk nog een vraagje over de SN voor de mensen die de 2.0 hebben.

Bij het eerste gebruik was hij precies een beetje brokkelig en kwamen er een soort van wax korreltjes los.. Op m'n pad zaten ook stukjes (brokjes) ,net alsof ze niet wouden smelten.
Nu verder niets van aangetrokken en gewoon doorgedaan ,dacht dat het mss alleen voor de toplaag zo zou zijn.
Nu was ik vandaag weer aan de gang en was het nog steeds zo..:weetniet

Ik heb ergens gelezen (detailingworld) dat dit normaal zou zijn voor bepaalde geproduceerde series van SN (de eerste reeksen).

Zijn er mensen met SN2.0 die dit ook hebben..?

Ik heb 'm niet, maar het lijkt een beetje op het effect van de Zymöl Concours. Die doet dat nl. ook als je hem met een pad aanbrengt. Misschien ook eens met de blote hand proberen? Dat is bij de Concours een must, omdat hij anders niet (volledig) smelt. Het zou kunnen dat het hier ook zoiets is...

Ik weet het sven ,ik heb het reeds ook zo al geprobeerd ,maar heb het gevoel dat er veel verloren gaat..En dat is niet zo goed natuurlijk.
Maar ik begin er zo wel wat gewend aan te raken met een pad (met de hand vind ik nog altijd wat raar ;) ).

Het is inderdaad niet de meest economische manier van aanbrengen (althans, bij de Concours ging het er vrij vlotjes doorheen). En echt handig is het ook niet bij een wax die snel uitgewreven moet worden, omdat je dan al snel je hand(en) weer afveegt aan de doek. Toch is het ergens ook wel weer een leuke manier van werken...

Ik kon me niet herinneren dat ik stukjes had. Volgende keer es op letten.

Concours is wel degelijk een economische wax. 1 vingertopje voor een derde motorkap, 10-15 minuten laten intrekken tot hij sticky wordt dan uitwrijven, onder normale omstandigheden. Als het vrij warm is zul je sneller moeten uitwrijven. Als je de juiste manier van werken toepast is het kun je circa 30 auto's doen. Wat je nog over hebt in je handpalm kun je gebruiken voor kunststof delen. Zo verspil je geen wax.

Het nadeel van een pad is dat daar vrij veel product in blijft zitten en dat je snel te veel product gebruikt.

Nou, misschien bij een 1:18 model, maar bij een echte 1:1 auto heb je beslist méér nodig dan een paar vingertopjes. Het is zeker een mooie wax qua resultaat, maar voor de economie hoef je 'm niet te kopen. (Dat zal ook niet de doelgroep zijn denk ik zo) ;-)

Wat nieuwe spullen ,kon niet anders als bestellen..
Compleet verslaafd :no

Dj Born To Be Mild 500ml
Dj Need For Speed 250ml
Dj Light Fantastic 250ml

DJ3Medium.webp

DJ4Medium.webp

Dit is denk ik het enige forum waar de verslaafden elkaar zitten te prijzen voor de volgende 'fix'... :lol

Mooie aanwinst Bart! Ga de sjampie denk ik ook maar eens proberen als de GC op is.

@ Sjoerd : Zal hem uitgebreid testen ,en het hier zeker laten weten.

@ Sven : Bestel hem..! Je zal geen spijt krijgen :ja

Damn, die flesjes en potjes blijven me toelachen Koop mij, koop mij ......]d~^

ik ben benieuwd naar de ervaringen. Mogelijk ga ik, als de nodige PB-spullen op zijn, ook Dodo's eens proberen.

Heb al het genoegen de doeken een aantal dagen in huis te hebben en moet zeggen ze zijn
van een hoge kwaliteit.:ja
De microfiber is echt extreem zacht net als de roze interieurdoek (zelfde stof)
Heb alleen nog de groene glasdoek getest en die werkt ook lekker.
FF sprayen vegen en als je een insectelijkje hebt iets meer druk en voila weg.
Komt door die waffelstructuur heb je ff wat meer bite.
groetjes alexander