• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Duurzaamheid kan ik nog niet veel over zeggen uiteraard het zit er net op. Wat lastiger aan te brengen dan bv de NXT2.0 pasta (komt deels ook door de kleine opening van het proefpotje) maar een mooie glans en babybilletjes zachte lak ;)
 
Vraagje: als je nou Dodo Juice Orange Crush op een zwarte auto zou gebruiken, zou je dan een warmere tint krijgen, of maakt het niet veel uit? En zou je met Light Fantastic het pearl/metallic effect misschien weer meer kunnen benadrukken?

Is me wel vaker opgevallen nl. dat de ene wax toch een ander effect geeft dan de andere. Soms is de lak echt diep donker, met relatief weinig 'sparks' van het pareleffect, en soms lijkt hij weer wat lichter, en spat het licht van het pearlescent effect er echt vanaf...

Vroeg me af of je dat wat zou kunnen 'sturen'.
 
Ik vraag me precies hetzelfde af, maar de Orange Crush ga ik zeker nog proberen.

Er zitten net 2 lagen NXT + Purple Haze op de auto, ik wacht dus nog even met testen ;)
 
Ik weet wel dat mijn hardtop nog niet in de Purple haze staat maar ook minder koel qua kleur is.
Weet bijna wel zeker dat dat het verschil in wel en niet gedetaild is. Maarja zit ook Black hole op de auto dus dat kan het effect ook nog geven.
 
Black Hole maakt de lak wat donkerder IMO. Maar met de EX-P daar overheen komen de 'glinstertjes' (pearl/metallic) weer meer naar boven.

Wat is jouw ervaring daarmee? Bedoel je met 'koel' dat hij meer de zilveren kant op gaat dan de donkere kant op?

Tim, heb jij een mening over de effecten van de verschillende Dodo (soft) waxes op zwart en grijs?
 
Koele kleur, geen warme tinten erin.
Koele kleuren zijn hardblauw, grijs, paars
Warme kleuren, oranje, geel, rood, bruin etc.
En grijs kan ook weer meer blauw/paars zijn dan zandkleur. Dus koeler of warmer.
 
Okay, dan snappen we elkaar. ;)

Denk dan toch dat dit de Purple Haze is. Black Hole maakt 'm (althans bij mij) vooral wat donkerder niet perse koeler. Wat doet die op jouw kleur, heb je dat nog bekeken vóór je de wax erop gezet hebt?
 
Sven S8 zei:
Okay, dan snappen we elkaar. ;)

Denk dan toch dat dit de Purple Haze is. Black Hole maakt 'm (althans bij mij) vooral wat donkerder niet perse koeler. Wat doet die op jouw kleur, heb je dat nog bekeken vóór je de wax erop gezet hebt?
Glimmen hahaha, en na de wax nog meer glimmen. Tja zat er beiden al op toen de hardtop werd aangeschaft.
 
Goeie zet van Tim ook ook Dodo Juice in het pakket op te nemen. Ik wil al een tijdje eens met dat spul aan de slag maar vond de verzendkosten bij bestellingen in het buitenland meestal niet in verhouding met de prijs van een potje dodo...

Iemand een suggestie welke wax ik het beste kan gebuiken op mijn Alfa? Hij is donkerblauw metallic van kleur (ongeveer zo donker als marineblauw) Alfa kleur is het nummer 567 Blu Oltremare.

ik zit zelf te denken aan Purple haze of blue velvet

Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jan, welkom op het forum!

Ik zou persoonlijk als eerste kennismaking met Dodo Juice en in dit jaargetijde voor Purple Haze gaan, da's een softwax en daardoor toch wat makkelijker te verwerken. De Blue Velvet - je raadt het al - is een hardwax. Ook mooi, maar wel wat meer werk qua aanbrengen.
 
Heb 'm nog niet geprobeerd... Choices, choices... ;)

Maar die moet vast bevallen, da's de originele wax waar het allemaal mee begonnen is. :)
 
Mijn Dodo "Collectie"

IMG_0699.jpg

heb nog een testertje van de Need For Speed ;) dus mss komt die ook er nog bij
En vast nog veel meer :D
 
Sjoerd,

Lijkt het nou zo of is de pot Rainforest Rub kleiner / lager dan de andere 2 potten (Blue Velvet en Rubbisch Boys)? Want op de foto lijkt dit iig wel zo. De inhoud is neem ik aan gelijk?

Gr Patrick