• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Tja, erg gemist van Dodo....Ik ben zwaar Dodo freak , maar ben bang dat ze nu ietsie pietsie teveel gaan willen.....zoiets als dat Rolls Royce een auto gaat maken voor de gewone burger...... NotDone dus....

Enne bevestigd mijn mening over een spons nog veel meer :-"
 
Mn eerste indruk is dat ik er niet kapot van ben... Geen idee wat het resultaat gaat zijn maar dat word toch echt eerst op een test auto voordat ik die op mn peugs zet !
 
Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen!
Klopt het idd dat de dj mint merkin glasstowel uit het assortiment is? Er stond me iets van bij, maar zeker weten doe ik het niet.
Iemand nog goede alternatieven?
 
chemical guys heeft een blauwe waffle doek dus........effe tim en co contacten niet!!

deze van het carclean hq
https://www.Carclean.com/product/Cobra/Waffle_Weave_MF_Glass_Towel_COBRA-WW1627_100815
 
Op het dodo juice forum hebben de heren een volledige uitleg gepost over het hoe en het waarom van deze spons. Het is dus niet zo maar iets dat ze lukraak op de markt gooien. Mij persoonlijk zegt het ook niets, maar om daar nu het gehele Dodo Juice Gamma op te gaan afrekenen? Deze spons kan je vergelijken met de Zymol spons en die is heel anders dan de normale huis tuin keukenspons. Ik vind ook dat je er dus niet kan over oordelen alvorens het geprobeerd te hebben. De spons heeft een aantal grote voordelen, deze houdt lekker veel water vast, makkelijk te onderhouden (i.v.m. bijvoorbeeld een wookie die je iedere keer moet kammen) en je kan veel beter de afvoer van het vuil in de gaten houden. Er zitten ook nadelen aan natuurlijk en dat zijn het grotere gevaar op waskrassen en vuil kan in de spons gaan zitten(niet in een microvezel iets dan?).
Het grote probleem is dat iedereen van het moment dat ze beginnen met detailen afgewezen worden een normale spons te gebruiken. Maar dat is dan ook op de oude manier, één kleine emmer, spons half de wagen gebruiken, een keer op de grond laten vallen, ... Gebruik een spons met een voorwas en de 2 emmer methode met regelmatig spoelen en ik ben ervan overtuigd dat het niet heel veel extra waskrassen zal opleveren.
Tevens raden ze voor het gebruik van ONR een spons aan, en daar krijg je bijna geen waskrassen mee (geen is onmogelijk, met welke methode dan ook)...
Het gaat me er vooral om dat iedereen eens zou moeten leren oordelen als ze het getest hebben, zeggen dat dit kut is, is net als zeggen dat Iron-x niet werkt omdat het stinkt. Ik bedoel hiermee, ga naar buiten, probeer verschillende dingen uit en ervaar het ZELF, kom niet zomaar wat dingen neertypen.




Tevens het basic of Bling programma hebben ze ontwikkeld voor de detailers die de andere dodo juice spullen te duur vinden. Niet voor de meeste mensen hier dus, dat de kwaliteit dan wat minder is kan je wel verwachten. Je moet dit dan ook niet bekijken tegen de achtergrond van Dodo Juice die alleen superieure producten verkopen, maar tegen een commerciële achtergrond. Tot nu toe waren alle producten van Dodo Juice duur, dat willen ze met het Basic of Bling programma veranderen, om zo een heel ander segment van de markt te bespelen, commercieel niet slecht gezien dus.

Ik snap echt niet waarom iedereen nu ineens Dodo Juice zit af te kraken...



Just my 2 cents.
 
rodders zei:
... ga naar buiten, probeer verschillende dingen uit en ervaar het ZELF, kom niet zomaar wat dingen neertypen. ....

+1, meningen zijn off topic waar ervaringen gevraagd worden
Of je moet het erbij zetten ... :)_[]

Hans
 
Een mening mag altijd, maar wel een mening die gebaseerd is op een degelijke ondergrond. Niet op iets wat je vermoed, verwacht, verdenkt of wat je ooit ergens hebt gelezen. Een mening over een product kan je in mijn ogen pas hebben als je het gebruikt hebt, zelf ervaren hebt wat het is en heel voornaam kan vergelijken met eerdere ervaringen. Ervaringen die vergelijkbaar zijn.
Je kan een mening vormen over een wagen door prentjes te kijken, maar ga eens naar een dealer, kijk er eens goed rond, voel eens ga er eens inzitten, 9/10 keren veranderd die mening.
 
DivingDisaster zei:
Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen!
Klopt het idd dat de dj mint merkin glasstowel uit het assortiment is? Er stond me iets van bij, maar zeker weten doe ik het niet.
Iemand nog goede alternatieven?
Hmm wat is de reden dat ze stoppen met deze doeken dan? Werken echt perfect op glas volgens mij..

De SN variant is ook uit de shop?
 
Leverancier van de doeken laat ze in de steek, vandaar dat ze (tijdelijk) uit de shop zijn tot we weten wanneer en of ze weer gaan komen.
Anders blijven zoveel orders erop wachten, vandaar.
 
Thanks voor de opheldering, jammer van de leverancier want doeken zijn echt must have in elke detailer kit :heart_eyes:
 
Even een Dodo gerelateerd vraagje :

Aangezien de bodem van de Light Fantastic wax in zicht begint te komen wil ik gaan overstappen naar een Hard Wax omdat de Blue Velvet ook erg goed bevalt.
Zelf heb ik een zilvere auto dus zit ik als eerste aan de Diamond White te denken.
Aangezien ik de wax ook voor andere auto's ga gebruiken is wellicht de Hard Candy ook een optie ?

Wat adviseren jullie mij ? Eigen auto eerst dus voor de Diamond White kiezen of op safe gaan zitten en voor de Hard Candy gaan die ik op beide kan gebruiken ?
 
@ juffer1

teneerste is al bekend dat de kleurgerelateerde waxxen niet heel erg veel invloed hebben. dus je zou prima diamond white op andere kleuren kunnen zetten.

misschien is de Rubbish Boy's Juiced Edition Carnauba Wax een optie voor je?
hij is harder dan een zachte dodo. en zachter dan een harde dodo wax.

geschikt voor alle kleuren, extra mooi op metallic.